Zaślepienie EGR W210 2.2D

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ciapek
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2013, o 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Zaślepienie EGR W210 2.2D

Post autor: ciapek »

Witam, przeszukałem całe firum lecz nie znalazłem pytania na moją odpowiedź, jak korzystnie zaślepić EGR?. Wyczytałem, że musimy odkręcić 2 śrubki ampulowe od kolektora i wmontować tam zaślepkę, ale nie zrozumiałe dla mnie jest, które przewody trzeba dodatkowo zablokować by miało to prawidłowy sens? Czy te które idą przy filtrze powietrza, czy ten przy przepustnicy? Proszę o odpowiedź.
Mercedes w210 1995r 2,2D sedan
VIN: WDB2100041A003192
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

a nie lepiej zrobić jak fabryka dała?
ciapek
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2013, o 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciapek »

No właśnie, chyba nie bo są podejrzenia, że własnie przez to urządzenie samochód przełącza się w tryb awaryjny, wogóle wydaje mi się, że w moim przypadku to urządzenie nie działa. Dlatego chce spróbowac, by mieć chociaż jeden element z głowy. Zawsze można wrucić do nominału,

[ Dodano: 2013-04-25, 10:29 ]
http://img823.imageshack.us/img823/4221/beztytuusuo.jpg

prosze mi powiedziec, który przewód trzeba zaśliepic by dokończyć prace z zaślepieniem EGR?
Mercedes w210 1995r 2,2D sedan
VIN: WDB2100041A003192
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

To działa czy nie działa? Przepustnica się otwiera i zamyka czy w ogóle nie reaguje? Może zawór walnięty?

Jak mi odmówił posłuszeństwa ten zawór to mechanik mi wyciągnał ten zawór bym miał na wzór i auto normalnie chodziło.
Jeśli chcesz zaślepić to wyciągnij przewody i tam gdzie miały być podłaczone to w w tych miejscach zaślep.

Najlepiej jedź do mechaniora kumatego z sd i ci to ogarnie. Może nawet uzdrowi ci ten egr.
ciapek
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2013, o 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciapek »

nie przepustnica wogóle się nie rusza. Aha czyli zaślepiamy blaszką EGR i całą reszte przewodów zaślepiamy tak?
Mercedes w210 1995r 2,2D sedan
VIN: WDB2100041A003192
delm
Posty: 2
Rejestracja: 31 sty 2013, o 10:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: delm »

Ja w swoim 250D wstawiłem blache pod EGR a poprzednik jeszcze wepchał kulki w przewody by podciśnienie nie ruszyło zaworem i przepustnicą.
s210 E250 Diesel Automat 97r. classic
WDB2102101A345987
ciapek
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2013, o 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciapek »

Dziękuje za odpowiedzi tak też zrobie i zobaczymy jaka reakcja, przynajmniej wiem wszystko co i jak.
Jeśli temat się przyda to prosze go zostawić jak nie można go śmiało usunąć, decyzja należy od szefostwa forum.

Moim zdaniem ten temat powinien zostań, bo tak naprawdę nie mam nigdzie opisane jak to zrobić w sposób zrozumiały dla osób nie dokońca znających się na układach tego typu urządzenia.
Mercedes w210 1995r 2,2D sedan
VIN: WDB2100041A003192
zbed89
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2013, o 13:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: zbed89 »

Panowie pozwólcie że podepnę się pod temat.

W moim w210 2.2 cdi odkryłem, że w przewodzie podciśnieniowym wchodzącym do EGR'u jest metalowa kulka. Po jej wyciągnięciu samochód zaczął odczuwalnie lepiej przyspieszać ale też równie mocno kopcić na czarno.
Sam zawór został wyczyszczony, zaślepek żadnych nie było więc pytanie po co ta kulka i dlaczego tak kopci po jej wyciągnięciu? Co ewentualnie zrobić/sprawdzić żeby było dobrze?
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

Kulką zaślepia się przewód podciśnienia odpowiadający za zawór EGR np.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

zbed89 pisze: Co ewentualnie zrobić/sprawdzić żeby było dobrze?
zajrzeć tu: :P

viewtopic.php?p=284839#284839
:hyhy:
Obrazek
zbed89
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2013, o 13:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: zbed89 »

Bandit120080 pisze:Kulką zaślepia się przewód podciśnienia odpowiadający za zawór EGR np.
Tak, wiem o tym tylko po co, skoro efekt jaki uzyskał ten kto to włożył jest taki, że samochód jest przymulony, choć fakt, znacznie mniej kopci ?

Czy są osoby, które zaślepiały ten przewód i jakie to dało w ich przypadku efekty ??
Osobiście wolałbym, żeby było jak fabryka ale to kopcenie jest irytujące :zly:

I co nikt nie wie/nie pomoże ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości