W210 E200 Classic

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

glancek
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2012, o 22:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: glancek »

Jesli na przedniej osi to mozliwe a na pewno bas abs esp bedą wariowały bo u mnie było mniej rozbierznie i po geometrii błędy zniknęły jak ręką odjął. Sprawdź przede wszystkim wyważenie kół bo to podstawa, źle wyważone koła zawsze trzęsą kierownicą przy hamowaniu.
W210 E200 2002r. Vanila Black WDB2100071B495095
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Choć wydaje mi się, że przy szybszej jeździe- w granicach 100km/h- też musiałoby trząść. Nietylko przy samym hamowaniu. Ja podejrzewam zwichrowane tarcze.

Wracając do "stukutuka"

Po wjeździe na kanał i po poruszaniu wałem (a mogę go obrócić o jakiś 1cm) wygląda mi na to, że ten występuje na łączeniu ze skrzynią biegów (na luzie- na biegiu takowego nie ma) i z mostem. Co sugerujecie?
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Piszę po dłuższym czasie, zdając sobie sprawę, że mało kto tu zajrzy- ale co tam.. Stukutuk zdjagnozowany.. problemem są te pieronowe gumy trzymające sanie z tyłu. Po wymianie duże prawdopodobieństwo, że to ustąpi (ale też podobno mogą ustąpić problemy z trzęsieniem przy hamowaniu, ale to pokaże praktyka po wymianie). Co do geometrii kół- była zrobiona i nie było szczególnych odchyleń o normy- mimo to problem nie zniknął. Łożysko podpory wału również będzie do wymiany. Ale nie o tym chciałem...


Intryguje mnie jedna sprawa.

Hamowanie, a przy nim hamulce tak, jakby raz łapały tarcze a raz nie- w tym momencie powstaje efekt drgania i pulsowania. Czy oprócz samych hamulców coś może mieć na to wpływ, np. zużyte łożysko koła lub samfiyng els?


Pojawiła się też kolejna rzecz.

przy wjeździe na nierówność poprzeczną słychać szurnięcie o nadkole (najprawdopodobniej). Diagnosta stwierdził wybite łączniki stabilizatora... czy to może mieć z tym związek?
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Baz,

Kiedy będziesz wymieniał te gumy tylnej belki? Zdasz raport, czy pomogło? :D
Mam podobny problem w swoim klekocie, sporo objawów pasuje, (na postoju coś stuka, dudni, najbardziej słyszalne właśnie z tyłu, w czasie jazdy też hałasuje i postukuje na dziurach nawet na zgaszonym silniku) a tuleje belki to chyba jedyna rzecz, jakiej jeszcze nie sprawdzałem.

Nierówne "branie" hamulców to najprawdopodobniej krzywe tarcze... Luz na łożysku musiałby być spory, a to byś raczej odczuł w prowadzeniu auta. Ja tak miałem przed wymianą przednich tarcz - powyżej 100 przy lekkim hamowaniu chciało roznieść budę. A np. przed światłami na dohamowaniu czułem, jakbym miał kwadratowe koła :hyhy:

Jeśli hałas pojawia się na poprzecznych nierównościach (szczególnie tam, gdzie pracuje tylko jedno koło, lub oba, ale nie w tym samym momencie), to najczęściej właśnie stabilizator. Tylko to raczej stuknięcie, głuche uderzenie, niż szuranie...
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Autko w tym tygodniu ląduje u mechanika.

Wymieniane będą łączniki stabilizatora - przód, tuleje sań- tył, łożysko podpory wału i opcjonalnie łożysko koła prawego - przód. Po naprawie zdam relacje, które z opisywanych wcześniej objawów ustąpią, a które będą mi towarzyszyć do kolejnej naprawy (czyt. wypłaty :zawstydzony: ). Być może komuś udzielone przeze mnie informacje pomogą. : )

Pozdrawiam :padam:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Ja jestem po wymianie tulei wózka tylnego , " przednich i tylnych " . Efekt kopnięcia w czasie zmiany biegu lub wyprzęgania znikł :] , ale zasugerowali mi aby właśnie wymienił przednie oraz tylne i tak też zrobiłem , natomiast jeżeli idzie o łączniki stabilizatora to proponował bym również wymienić tuleje gumowe stabilizatora koszta nie duże , a jeżeli nie były dłużej wymieniane bardziej pomoże niż zaszkodzi .
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Baz pisze:Autko w tym tygodniu ląduje u mechanika.

Wymieniane będą łączniki stabilizatora - przód, tuleje sań- tył, łożysko podpory wału i opcjonalnie łożysko koła prawego - przód. Po naprawie zdam relacje, które z opisywanych wcześniej objawów ustąpią, a które będą mi towarzyszyć do kolejnej naprawy (czyt. wypłaty :zawstydzony: ). Być może komuś udzielone przeze mnie informacje pomogą. : )

Pozdrawiam :padam:
To czekam z niecierpliwością na relację. ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Ohohoho... minęło sporo czasu, ale to nie mogłem pozbyć się Helmuta na dłużej niż dzień, to mechanik nie mógł go wziąć, to to, to tamto i tak dalej.


Ale....
W końcu u niego wylądował. I co się okazało? Sporo się okazało.
Mianowicie, z przodu wymieniono obydwa łożyska, łączniki stabilizatora, gumy drążka stabilizującego iiii (tu najważniejsze biorąc pod uwagę bezpieczeństwo) sprężyny (obydwie pęknięte).
Wszystkie objawy związane z przodem ustąpiły, z wyjątkiem tego zasranego trzęsienia przy hamowaniu i jeździe ponad 110km/h (opony).
Z kolei z tyłu wymieniłem tuleje belki zawieszenia i tuleje pływające. Jaki efekt? W sumie trochę pomogło, ale i tak niech to SZLAG!
Stukutuk, o którym pisałem kilka postów wcześniej dalej występuje i daje się we znaki.

Opisując problem obrazowo... lepiej zobaczcie sami (linki w dole posta).
Kiedy próbuję ruszyć z samego sprzęgła, bez dodawania gazu, da się odczuć, że wał zbiera się do obrotu, po czym słychać STUK!.
Spróbowałem zdiagnozować problem na wyłączonym silniku i okazuje się, że gdy ruszam samochodem do przodu i do tyłu na wrzuconym biegu słychać to metaliczne, okropne, złowieszcze, wkurzające ... klepanie. Jest to powód utraty mych włosów i ich siwienia po spadnięciu z głowy... Dlatego proszę was NAJSERDECZNIEJ jak tylko mogę o pomoc.
Podobnie jest z samym drążkiem zmiany biegów.. jest na nim spory luz, co też zaprezentowałem w filmach.

PS. Gdyby ktoś tu ściągnął noc'a, byłoby ekstra. Z drugiej jednak strony, każda sugestia jest u mnie na wagę złota.

Aha i przepraszam za dywanik w nagannym stanie technicznym. :zawstydzony:

Uniżony w swej bezradności Baz :wstyd:

A tu linki

https://www.youtube.com/watch?v=1kM--mT ... redirect=1 Pod koniec słychać koguta mojego sąsiada ; ) Tak, tak - mieszkam na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=iq36C1E ... e=youtu.be :/

https://www.youtube.com/watch?v=xx5RfTZ ... e=youtu.be Tak się dzieje po wciśnięciu sprzęgła podczas ustawienia samochodu na lekkim podjeździe :zdziwko:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Baz, wpisz VIN w stopkę, możliwe ze masz luz na podporze walu góra - dol, ewentualnie elastycznie łączniki wału, co do skrzyni to możesz mięć wyrobione tulejki wybieraka skrzyni.

:)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Vin WDB2100351B088452
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Aloiz pisze:co do skrzyni to możesz mięć wyrobione tulejki wybieraka skrzyni.
Baz, Wszystko na to wskazuje, poczytaj tu: viewtopic.php?t=18624
Baz pisze:Kiedy próbuję ruszyć z samego sprzęgła, bez dodawania gazu, da się odczuć, że wał zbiera się do obrotu, po czym słychać STUK!.
Aloiz pisze:elastycznie łączniki wału
To bym dokładnie sprawdził :)
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
Baz
Posty: 36
Rejestracja: 7 sie 2013, o 17:50
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Baz »

Ok., dzięki Panowie za pomoc, sprawdzę to. Dodatkowo, da się odczuć, przy poruszaniu wałem ręką, te stuki też są odczuwalne, a sam wał na luźno przekręca się o jakieś 1,5-2cm. Jest to możliwe, żeby tłumiki drgań skrętnych były wybite do tego stopnia, żeby dało się bez trudu przekręcić wałem? :przestraszony:
E200 + LPG - klasyczny "Helmut" / 100kW
WDB2100351B088452
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Ale Baz ma skrzynię 6-biegową z tego co widzę, a tam chyba już jest inne sterowanie niż w 5?

To stukanie to luz układzie napędowym, na pewno. Teraz trzeba go zdiagnozować i jak się da wyeliminować.

Tak, jak koledzy wspomnieli, elastyczne łączniki wału do kontroli, przy okazji podpora wału, ale ona by nie stukała metalicznie. Poza tym może to być - luz na wielowypuście wału (na środku przy podporze), luz na dyfrze, na półosiach. Trzeba wejść pod auto, macać, kręcić, oglądać i słuchać ;) Trzeba pamiętać, że wał to cienkościenna rura i ona doskonale przenosi i potęguje wszelkie metaliczne dźwieki ;)

Tam jest już dwumas? Bo czasem luz na tłumiku drgań skrętnych tarczy przy zwykłym sprzęgle daje też taki stuk, ale to chyba jest bardziej z tyłu...
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, o 08:01 przez ayreon, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Baz pisze:Jest to możliwe, żeby tłumiki drgań skrętnych były wybite do tego stopnia, żeby dało się bez trudu przekręcić wałem?
Baz, tak to może niestety wyglądać:

[img]http://p.gg.pl/thumb/p/d/Iry6_sbm0fCPI7 ... _version=6[/img] [img]http://p.gg.pl/thumb/p/d/PvUAIgJgNl6PP_ ... _version=6[/img]
(foto zapożyczone z zaprzyjaźnionego forum)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2014, o 08:02 przez Aikas, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Baz,

To może być suma luzu na samym łączeniu wału, na dyfrze (on zawsze ma minimalny luz, bo inaczej się nie da, gorzej, jeśli jest spory) oraz ewentualnych luzów na półosiach, a te są tym bardziej odczuwalne, im większe jest przełożenie w moście.
Oglądając wszystko złap każdą półoś za flansze przy moście i szukaj luzu obrotowego ruszając lekko przód tył i wyczuj, czy od razu masz opór koła, czy też lekko się rusza sama obudowa przegubu.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości