Środkowy wyświetlacz świeci non-stop
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 cze 2013, o 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Środkowy wyświetlacz świeci non-stop
Witam serdecznie,
Miałem spalonych kilka żarówek w zegarach (1.3W), a że cena jednej w ASO oscylowała w okolicy 19zł, więc kupiłem na Allegro LEDy o mocy 1.2W i wymieniłem wszystkie żaróweczki, poza dwiema "czerwonymi" (te miały akurat 1.5W). Po tej zmianie, dwie diodki podświetlające w czasie jazdy (i nie tylko) środkowy wyświetlacz nie gasną po zamknięciu samochodu. Całą noc i cały dzień wyświetlacz jest podświetlany tymi dwiema diodami.
Nie rozładuje mi to akumulatora, ale zastanawia mnie jaka może być przyczyna takiego zachowania. Może ktoś z forumowiczów ma na ten temat sugestie lub głębsze przemyślenia.
Miałem spalonych kilka żarówek w zegarach (1.3W), a że cena jednej w ASO oscylowała w okolicy 19zł, więc kupiłem na Allegro LEDy o mocy 1.2W i wymieniłem wszystkie żaróweczki, poza dwiema "czerwonymi" (te miały akurat 1.5W). Po tej zmianie, dwie diodki podświetlające w czasie jazdy (i nie tylko) środkowy wyświetlacz nie gasną po zamknięciu samochodu. Całą noc i cały dzień wyświetlacz jest podświetlany tymi dwiema diodami.
Nie rozładuje mi to akumulatora, ale zastanawia mnie jaka może być przyczyna takiego zachowania. Może ktoś z forumowiczów ma na ten temat sugestie lub głębsze przemyślenia.
E200 Kompressor 2000r
WDB2100451B133207
WDB2100451B133207
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 cze 2013, o 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Gaśnie wszystko... wszyściuteniutko.. poza wspomnianym środkowym ekranikiem.
Kostki wpięte są solidnie. Same zegary rozbierałem, żeby wymienić tasiemki, ale tylko w bocznych to było konieczne (temperatura i zegar). Po złożeniu z nowymi tasiemkami i z fabrycznymi żarówkami światło nie zostawało. Wszystko złożyłem idealnie tak jak było. Nie była to pierwsza elekroniczna naprawa z którą miałem do czynienia. Dopiero po wymianie żarówek na LEDy zauważyłem któregoś razu, że nie gaśnie ten ekran.
Sprawdzę kostki jeszcze raz i dam znać.
Kostki wpięte są solidnie. Same zegary rozbierałem, żeby wymienić tasiemki, ale tylko w bocznych to było konieczne (temperatura i zegar). Po złożeniu z nowymi tasiemkami i z fabrycznymi żarówkami światło nie zostawało. Wszystko złożyłem idealnie tak jak było. Nie była to pierwsza elekroniczna naprawa z którą miałem do czynienia. Dopiero po wymianie żarówek na LEDy zauważyłem któregoś razu, że nie gaśnie ten ekran.
Sprawdzę kostki jeszcze raz i dam znać.
E200 Kompressor 2000r
WDB2100451B133207
WDB2100451B133207
LED maja minimalny pobor pradu, wiec beda swiecic nawet na pradach bladzacych.
Zastanawiam sie czy u Ciebie cos takiego nie powstaje.
Samochod zawsze ma minimalny pobor pradu do elektroniki i cos co nawet nie zajarzy zwyklej zarowki bedzie swiecic LED.
Ja bym przeczyscil wszystke grunty a jesli to nic nie da, to bym z tym zyl.
Zastanawiam sie czy u Ciebie cos takiego nie powstaje.
Samochod zawsze ma minimalny pobor pradu do elektroniki i cos co nawet nie zajarzy zwyklej zarowki bedzie swiecic LED.
Ja bym przeczyscil wszystke grunty a jesli to nic nie da, to bym z tym zyl.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2013, o 21:38 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 cze 2013, o 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Wrzuć na chwilkę żarówkę i zobacz co się dzieje, jeśli ona zgaśnie, to znaczy, że tak jak Kajtek1 napisał, są to prądy błądzące... Zastanawia mnie jeszcze moc Twoich LEDów, bo 1,2W z diody LED to (za przeproszeniem) od zajebania światła jak na mały wyświetlacz Czy to są jakieś diody a'la CanBus i imitują tylko zużycie 1,2Wata, żeby nie świrowała elektronika???
Przy LED zazwyczaj podaja "ekwiwalent mocy"
Ja kupilem do salonu zarowke "100W ekwiwalent"
Podlaczylem amperomierz i pokazal .... zero. Skala z dokladnoscia 0.01 amp.
Na oko zarowka nie jest tak naprawde ekwiwalentem 100W, ale bierze ponizej 1W energii i 4 takie oswietlaja salon calkiem calkiem.
Inaczej mowiac, zarowka 1.2W ekwiwalent moze pobierac w LED, 0.0012W albo 0.0001amp
To wszystko szacunek, bo moje przyrzady nie sa w stanie zmierzyc tak malych poborow.
Ja kupilem do salonu zarowke "100W ekwiwalent"
Podlaczylem amperomierz i pokazal .... zero. Skala z dokladnoscia 0.01 amp.
Na oko zarowka nie jest tak naprawde ekwiwalentem 100W, ale bierze ponizej 1W energii i 4 takie oswietlaja salon calkiem calkiem.
Inaczej mowiac, zarowka 1.2W ekwiwalent moze pobierac w LED, 0.0012W albo 0.0001amp
To wszystko szacunek, bo moje przyrzady nie sa w stanie zmierzyc tak malych poborow.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 cze 2013, o 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Minęło sporo czasu, ale też bardzo dużo miałem przez ten czas na głowie.
Zająłem się dzisiaj wyświetlaczem. Podmieniłem LEDy na oryginalne żarówki 1.3W i one też świecą po zamknięciu samochodu i zgaśnięciu całej reszty.
Sprawa jest o tyle ciekawa, że, przyznaję, rozbierałem zegary, żeby wymienić tasiemki wyświetlaczy temperatury i zegara, ale po wymianie środkowy normalnie gasł.
"Problem" pojawił się, jak zmieniłem żarówki na LEDy.
PS. Nie mam zdjęcia, bo aparat w telefonie na dał rady tego zobrazować.
Zająłem się dzisiaj wyświetlaczem. Podmieniłem LEDy na oryginalne żarówki 1.3W i one też świecą po zamknięciu samochodu i zgaśnięciu całej reszty.
Sprawa jest o tyle ciekawa, że, przyznaję, rozbierałem zegary, żeby wymienić tasiemki wyświetlaczy temperatury i zegara, ale po wymianie środkowy normalnie gasł.
"Problem" pojawił się, jak zmieniłem żarówki na LEDy.
PS. Nie mam zdjęcia, bo aparat w telefonie na dał rady tego zobrazować.
E200 Kompressor 2000r
WDB2100451B133207
WDB2100451B133207
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości