Kilka pytań/problemów z w210 2.2d

Wszytko o Mercedesie E W210

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Ciupik
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2013, o 22:45
Lokalizacja: Brzeg

Kilka pytań/problemów z w210 2.2d

Post autor: Ciupik »

Jako że jestem nowy i na wszystkie pytania nie mogę znaleźć dokładnej odpowiedzi(tak szukałem wcześniej) spytam o kilka kwestii

Auto 96r 2.2d 95KM wersja elegance automat 4 biegowy

1) czy średnie spalanie w wysokości ok 8l nie jest to sporo jak na ten silnik? jest jakaś możliwość sprawdzenia? dokladnie sprawdzić też nie mogę bo do pełna nigdy nie leję jedynie "od rezerwy do rezerwy"

2)czy w Pobliżu Brzegu okolice opola lub wrocławia znajdę jakiegoś speca od skrzyń automatycznych?

3)a propo ASB skrzynia szarpie mi praktycznie na każdym biegu, ale wg mechanika(bez pojęcia większego o automatach) powinna wystarczyć zmiana oleju i filtra oraz diagnostyka komputerowa, poza tym na wyższych prędkościach powyżej 80km/h nie chcę redukować biegu

4) kolejna kwestia to ucieka płyn chłodniczy (na 99% wg mechanika) nie jest to uszczelka pod głowicą tylko jakaś nieszczelnść gdzie płyn spływa na blok silnika i paruje bo nigdzie nie ma śladów płynu na parkingu, czy też na drodze

5) silnik chodzi nie dokladnie jak inne 2.2d tylko z pogłosem stukającego metalu z zewnątrz, najprawdopodobniej jakieś "siłowniki" od napinacza paska są już wyjechane i czy duży jest koszt roboty tego?

6) Jako że to auto miało być tylko zamianą i zostać na chwilę a dzięki wygodzie chyba jednak dłużej ze mną zadomowi powinienem wiedzieć coś więcej na jego temat?

Jako że to jest forum zamiłowanych tego modelu nie będę pytał czy warto czy nie warto, jedynie spytam czy koszty zrobienia tych rzeczy nie przekroczą jakiejś wartości że chcąc sprzedać za ok 2 lata stracę na nim dużo więcej, czy lepiej zostawić tak jak jest i pomęczyć się z tym?, bo wydaje mi się że mając wszystkie blachy, szyby oryginał, (generalnie bezwypadkowy jedynie drobne otarcia i wgniecenia) oraz oryginalny przebieg 285tyś(do sprawdzenia w serwisie) nie bedzie to rzadkość w tych autach(przynajmniej tak słyszałem)

dziękuje z góry za pomoc, mam nadzieję że nie zostanę zjechany od samego początku
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Ciupik pisze:1) czy średnie spalanie w wysokości ok 8l nie jest to sporo jak na ten silnik? jest jakaś możliwość sprawdzenia? dokladnie sprawdzić też nie mogę bo do pełna nigdy nie leję jedynie "od rezerwy do rezerwy"
Zapisuj ilość zakupionego paliwa i przejechane km ,pózniej wylicz ile wyszło

[ Dodano: 2013-05-05, 23:19 ]
Ciupik pisze:3)a propo ASB skrzynia szarpie mi praktycznie na każdym biegu, ale wg mechanika(bez pojęcia większego o automatach) powinna wystarczyć zmiana oleju i filtra oraz diagnostyka komputerowa, poza tym na wyższych prędkościach powyżej 80km/h nie chcę redukować biegu
Podpiąć pod SD bo raczej wymiana oleju nie pomoże.

[ Dodano: 2013-05-05, 23:20 ]
Ciupik pisze:4) kolejna kwestia to ucieka płyn chłodniczy (na 99% wg mechanika) nie jest to uszczelka pod głowicą tylko jakaś nieszczelnść gdzie płyn spływa na blok silnika i paruje bo nigdzie nie ma śladów płynu na parkingu, czy też na drodze
Ile ubywa płynu? Sprawdż czy nie masz go w oleju.

[ Dodano: 2013-05-05, 23:21 ]
Ciupik pisze:5) silnik chodzi nie dokladnie jak inne 2.2d tylko z pogłosem stukającego metalu z zewnątrz, najprawdopodobniej jakieś "siłowniki" od napinacza paska są już wyjechane i czy duży jest koszt roboty tego?
Napinacz do wymiany .Ceny masz w cenniku na Forum.
Albo Allegro

http://allegro.pl/napinacz-paska-w210-2 ... 67172.html
Ostatnio zmieniony 5 maja 2013, o 23:26 przez kakadu, łącznie zmieniany 1 raz.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Ciupik
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2013, o 22:45
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Ciupik »

płynu w oleju nie ma w ogóle więc na pewno to nie uszczelka, a płynu a raczej wody destylowanej z koncentratem ubywa ok 1l na 1000km

co do spalania to właśnie tak tankowałem 30l to przejechalem dokładnie jakoś trochę ponad 360km, w zimie też spalanie było na podobnej wartości
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Ja dokreciłem jedną obejmę rury płynu chłodniczego i poziom się utrzymuje prawidłowo. Sprawdź to.
KARPIU
Posty: 221
Rejestracja: 29 maja 2009, o 15:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: KARPIU »

8 litrow na 100km to raczej nie za dużo. Mi z manualem palił niewiele mniej ale wtedy gdy się postarałem bo jeżdżąc normalnie na pewno 8 spalił
Są samochody i są Mercedesy ! ! !
Kiedyś 220D sedan 1996r ELEGANCE
Aktualnie VW b4 tdi :-/
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Co do szarpania skrzyni to sprawdz czy Ci działa regulacja świateł, sprawdź podciśnienia. Miękkość zmiany biegów można regulować, nawet samemu.
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

1)Mi pali 6l/100km ale mam 5 biegową ASB na 8l/100 to bym musiał non stop V max ganiać żeby mi wpierniczył tyle.
2)Temperaturę wody trzyma na poziomie 80-85 st. C?
Co do ubytku wody, samochód na kanał włączyć silnik i patrzeć gdzie leci, jak uszczelka pójdzie to woda na zewnątrz idzie do oleju nie pójdzie
3) Stan oleju sprawdzony?
Ciupik pisze:poza tym na wyższych prędkościach powyżej 80km/h nie chcę redukować biegu
weź to rozjaśnij bo nie wiadomo o co chodzi :/
5) Zapewne tulejka w amortyzatorze wybiła się, 1h roboty, łącznie z skoczeniem do sklepu po 2 piwka ;)
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
Ciupik
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2013, o 22:45
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Ciupik »

2) Co do temperatury to ją trzyma właśnie w 80-85stopni, z poziomem oleju też jest ok, nie ma w środku żadnej mazi, tylko czysty olej.
Ciupik napisał/a:
poza tym na wyższych prędkościach powyżej 80km/h nie chcę redukować biegu
nie wiem jak to się dokładnie fachowo nazywa kick down? dodając gazu dolna część pedału gazu zostaje nacisnięta żeby doszlo do redukcji biegu.

5) jak śrubokrętem przytrzymam własnie napinacz wtedy ten silnik chodzi już normalnie bez żadnych trzasków tego napinacza

[ Dodano: 2013-05-07, 06:55 ]
ZGi pisze:Co do szarpania skrzyni to sprawdz czy Ci działa regulacja świateł, sprawdź podciśnienia. Miękkość zmiany biegów można regulować, nawet samemu.
Co masz na myśli mówiąc o regulacji podciśnienia? ja nie jestem mechanikiem jedynie podstawowe czynności wykonać potrafię, wiadomo ciężko wszystko zrobić jedynie przez forum jedynie poszlaki
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

2,2 miałem z 5 lat temu i skrzynie sam regulowałem. Jeżeli podciśnienia są szczelne, to przy serwie masz taki modulator który steruje zmianą przełożeń skrzyni. Luzujesz śrubę która jest na "fasolce" i masz drobną regulację, poszukam foto.

Sprawdź najpierw czy masz wszystko szczelne, może gdzieś podciśnienie ucieka i dlatego skrzynia twardo zmienia biegi. Regulacja świateł działa?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości