Nietypowe (bardzo) stuki z tyłu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Nietypowe (bardzo) stuki z tyłu
Przeczytałem chyba wszystkie posty o stukaniu i czegoś takiego nie znalazłem. Dwa tygodnie temu wymieniłem amorki z tyłu bo strasznie jeden stukał. Zrobiło sie w aucie cicho... I pojawił się on , nowy dziwny stuot. Na początku nie zwracałem na niego uwagi ale z czasem zacząłem go wychwytywać. Słyszę go z tyłu raczej po lewej stronie. Raczej też nie słyszę go na zewnątrz. Stukanie pojawia sie zaraz po ruszeniu i jest słyszalne do około 40 km/h. Stuka praktycznie na każdej nawierzchni, na równej jakby mniej, ale też stuka. i stukot nie jest regularny - wręcz jest bardzo nieregularny. To nie jest tak że jak na przykład jadę szybciej to stuka szybciej .Spróbuję opisać to stukanie-jego tępo- STUKSTUK STUK STUKSTUKSTUK STUK STUKSTUK STUK STUK STUKSTUKSTUKSTUK STUK. Mam nadzieję że rozumiecie co mam na myśli. Stuknięcie jest jest takie głuchawe,jest mało metaliczne.Przy naciśniętym hamulcu też stuka, przy zaciągniętym ręcznym też stuka, stuka przy przyśpieszaniu ,hamowaniu na luzie i pod obciążeniem przy hamowaniu silnikiem. Na postoju mogę bujać autem, kopać w koła, szarpać nimi - nic cisza. Nic nie stuka w bagażniku. byłem w kanale i raczej nic luźnego nie znalazłem. Co wy na to? Jakieś pomysły?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Wymieniłeś amorki i od tej pory dziwnie stuka. Przypadek?alles pisze:Dwa tygodnie temu wymieniłem amorki z tyłu bo strasznie jeden stukał. Zrobiło sie w aucie cicho... I pojawił się on , nowy dziwny stuot
Niedokręcony amortyzator, brak jakiejś gumy/podkładki, albo po prostu zaczęło stukać coś innego po utwardzeniu zawieszenia przez nowy amortyzator.
Już było na forum pisane z miliard razy - wyniki takiego badania nie są miarodajne. Taki test sprawdza sprawność całego zawieszenia, a nie tylko jednego elementu - w tym przypadku amortyzatora. Żeby sprawdzić tylko ten element, to byś musiał go wyjąć i sprawdzić ręką. Te stare stawiały duży opór?alles pisze:amorki nie były zużyte-sprawność miały w okolicach 80 %
Jakie poduszki?alles pisze:je bo wymieniałem poduszki a że były strasznie skorodowane to za jednym zamachem poszły do kosza
Można teraz wymienić wszystkie elementy zawieszenia, które mogą powodować dziwne dźwięki. Ja bym jednak dobrze sprawdził gumy stabilizatora, jego końcówki i mocowanie do ramy.
Może sprężyna jest pęknięta i przy wymianie amortyzatora się delikatnie przestawiła i dopiero teraz puka. Musisz to sprawdzić. Nic więcej nikt Ci nie poradzi.
No i chyba problem się rozwiązał.Tak mi się przynajmniej wydaje. przejechałem dziś około 30 km i stuków nie było . Ale po kolei. W poniedziałek pękł mi wahacz dolny z prawej strony z przodu. Dziś odebrałem auto z warsztatu po wymianie wahacza(nic więcej nie było robione) i stuków nie słyszę!!! Całą noc bedę jeździł więc rano napiszę czy taki stan rzeczy się utrzymał. Tylko że ja te stuki wyraźnie z tyłu słyszałem... ale ponoć dzwięk się może nieść...
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Po Wrocławiu będę jeździł. A czemu takie pytanie? Jestem taksówkarzem.
A wracająć do problemu stukanie powraca ale powiedzmy w ilości 90% mniej niż było . Głupi jestem już. Pojechałem dziś dwa razy na warsztat ale nie miałem im co zaprezentować. Podnieśli auto popartzyli postukali poszarpali i nic.
Ktoś mi zasugerował że taki nieregularny stukot to może być krzyżak na półosi.??????
A wracająć do problemu stukanie powraca ale powiedzmy w ilości 90% mniej niż było . Głupi jestem już. Pojechałem dziś dwa razy na warsztat ale nie miałem im co zaprezentować. Podnieśli auto popartzyli postukali poszarpali i nic.
Ktoś mi zasugerował że taki nieregularny stukot to może być krzyżak na półosi.??????
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Krzyżak stuka przy odejmowaniu i dodawaniu gazu. Gdzie byłeś u mechaników ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
amory chodziły naprawdę ''ciasno'', sam sprawdzałem , ale były na maxa skorodowane!!!Żeby sprawdzić tylko ten element, to byś musiał go wyjąć i sprawdzić ręką. Te stare stawiały duży opór
nie wiem - ponoć jakieś poduszki pod amorem tylnym były wywaloneJakie poduszki?
w żadnej , sam dla siebie latamno ja też,w jakiejś konkretnej firmie ?
czyli to nie krzyżak, nie chcę podawać nazwy warsztatów żeby nie robić im ,,ujemnej'' reklamy-nie mam pewności że coś przegapili-jeśli się okaże że bez problemu powinni to zobaczyć to wtedy napiszę.Krzyżak stuka przy odejmowaniu i dodawaniu gazu. Gdzie byłeś u mechaników ?
A jeśli chodzi o stukanie to jest nadal ale nie tak intensywnie jak przed wymianą wahacza przedniego.
Co było skorodowane? Mocowanie dolne?alles pisze:amory chodziły naprawdę ''ciasno'', sam sprawdzałem , ale były na maxa skorodowane
W sensie gumowa tulejka dolnego amortyzatora?alles pisze:ponoć jakieś poduszki pod amorem tylnym były wywalone
Taka: http://www.tedgum.pl/pl/katalog/MERCEDE ... DOLNA.html
Przejrzałeś to zawieszenie, czy sobie odpuściłeś po wymianie wahacza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości