Koszt wymiany uszczelki pod głowicą E220

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Siedlak90
Posty: 5
Rejestracja: 3 mar 2009, o 21:35
Lokalizacja: WGM

Koszt wymiany uszczelki pod głowicą E220

Post autor: Siedlak90 »

Witam.
Na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum.
Natomiast to do czego zmierzam to pytanie ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą w mercedesie W210 E220 D z 1996 roku. Ostatnio zauważyłem u ojca wyciek z silnika, mechanik stwierdził że poszła uszczelka pod głowicą, a kosz jej wymiany to ponad 1000zł. Zdziwiło mnie to o tyle że jest pełno ofert sprzedaży uszczelek do tego modelu niemieckich firm w cenach od 200 do 300zł max. Więc chciał bym się zapytać czy robocizna za wymianę uszczelek to aż 700zł??
Proszę o konkretną odpowiedź, może któryś z użytkowników forum ma warsztat i orientuje się ile taka wymiana mogła by kosztować.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 4 mar 2009, o 19:55 przez Siedlak90, łącznie zmieniany 1 raz.
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

podczas wymiany uszczelki często wymienia się jeszcze inne rzeczy dla spokoju więc 1000 jest możliwe
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Dlaczego tak drogo oto podpowiedź.Po zdjęciu głowicy należy oddać ją do splanowania
czyli wyrównania powierzchni.Należy oddać ją do sprawdzenia czy nie jest pęknięta.
Należy wymienić uszczelniacze zaworowe.Należy sprawdzić i ewentualnie wymienić przeszlifować i dotrzeć zawory.To samo dotyczy gniazd zaworowych w głowicy.Należy
sprawdzić sprężyny zaworowe.Należy wymienić śruby głowicy.Należy wymienić filtr oleju i olej.
Należy wymienić uszczelki pomocnicze np.kolektorów ssącego i wydechowego.Należy wymienić
płyn chłodniczy.I dalej należy,należy wszystkiego nie wymieniłem bo po co.Cała naprawa z
kontrolą wtrysków wymianą np. rozciągniętego łańcucha,jednego-dwóch zaworów, sięga czasem 4-5 tys. Ktoś kto podjął się tej operacji za tysiąc zł. jeżeli tylko będzie uczciwy
nic nie zarobi ,a prawdopodobnie zażąda na koniec dopłaty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Siedlak90
Posty: 5
Rejestracja: 3 mar 2009, o 21:35
Lokalizacja: WGM

Post autor: Siedlak90 »

W tej chwili doskonale rozumiem i doceniam to co Pan napisał, ale zawsze wolałem się upewnić zanim wstawił bym samochód do warsztatu. Ojciec przez wiele lat wstawiał samochód to tego samego mechanika i był z niego zadowolony, ale ostatnio wyciągał pieniądze za coś czego nie zrobił. Dla przykładu ojciec wstawił do niego samochód bo coś stukało w przednim zawieszeniu, mechanik podobno oddał cały wahacz do regeneracji ale usterka cały czas się powtarzała. Naprawa kosztowała 800zł, natomiast po wstawieniu do innego mechanika okazało się że wahacz w ogóle nie był ruszany a to co było do wymiany to końcówka drążka, a koszt naprawy to 145zł. Ale bogatszy o te doświadczenia postanowiłem dowiedzieć się czegoś od bardziej doświadczonych posiadaczy tego Mercedesa.
Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje i pozdrawiam.
Master
Posty: 68
Rejestracja: 24 lut 2009, o 19:36
Lokalizacja: WZ

Post autor: Master »

Można taniej :lol: :lol: Książka "Sam naprawiam"+ uszczelka,klucze w dłoń i wymianiasz. Zaoszczędzisz i nikt cię nie oszuka!!!!Są Fachowcy i są Fachury (bez obrazy),każdy inaczej się ceni. Zapytaj w 2-uch innych warsztatach. Będzie rozbieżność :shock: :shock: :shock:
W210 E250td '98 a-garde
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wszystko sprowadza sie gdzie bedziesz naprawial swoj samochod. w duzym serwisie w duzym miescie naturalnie policza wiecej niz w malym, a robota ta sama.

koszt uszczelki kolo 200zl do Twojego silnika, mozesz kupic ERLINGA, naprawde dobre zamienniki. do tego dochodzi koszt uszczelki pod pokrywe zaworow, kolo 50zl rowniez ERLINGA. uszczelke pod kolektor ssacy mozesz sobie darowac, jest metalowa i nic jej nie bedzie przy demonatazu. w dodatku silnik bez turbo nie ma takiego cisnienia.

glowice nalezy splanowac. samo planowanie to koszt 50-70zl i trwa chwile, ale zeby splanowac nalezy przygotowac do planowania. wyjac komory wstepne, zawory, wykrecic wtryski. a to juz koszt kolo 100-150zl w zaleznosci od roboty. zaworow nie trzeba docierac jezeli beda opisane i wlozone do tych samych gniazd. uszczelniacze zaworow wymienic tylko na oryginaly, jezeli sa uszkodzone lub silnik bierze olej. srub od glowicy nie musisz kupowac nowych, jezeli to pierwszy demontaz glowicy.

no i robocizna w granicach 300-400zl max.

razem po szybkiej kalkulacji okolo 700-900zl i to jest normalna cena przy oszczednosciach, ktore napisalem. czyli te 1000zl ze wszystkim to nie tak duzo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To 96 rok przebieg minimum 260-300 zawory w 100% wypalone itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

koszty moga sie wahac, po zdjeciu glowicy wszystko sie okaze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

I pamiętaj aby ci nowe świeczki wkręcili na jakiej paście wysokotemp. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
dzahym
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 14 paź 2008, o 20:02
Lokalizacja: LZA

Post autor: dzahym »

po co?
Ostatnio zmieniony 4 sty 2011, o 11:58 przez dzahym, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100171A2223..
2.9 TD, AUTOMAT 722.6, ELEGANCE (96r)Pierwszy mój samochód którego VIN znam na pamięć..
-Suzuki Vitara 4x4 1.6 16v LPG
-124 2.0 LPG, (87r)
-Vito 2.2 CDI, (0.1r)
-WSK 125x2
-M 72, MT 9
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zmienilem Ci nazwe tematu troche.

ps. nie pisz wielkimi literami.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

baca pisze:I pamiętaj aby ci nowe świeczki wkręcili na jakiej paście wysokotemp. Hej!
Mozesz powiedziec, po [cenzura] wymieniac swiece zarowe :?:

fabek: pisz normalnie do czlowieka.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2009, o 22:04 przez trocin, łącznie zmieniany 2 razy.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

Master pisze:Można taniej :lol: :lol: Książka "Sam naprawiam"+ uszczelka,klucze w dłoń i wymianiasz. Zaoszczędzisz i nikt cię nie oszuka!!!!Są Fachowcy i są Fachury (bez obrazy),każdy inaczej się ceni. Zapytaj w 2-uch innych warsztatach. Będzie rozbieżność :shock: :shock: :shock:
Żeby Wymienić uszczelkę głowicy na same narzędzia wydałby 1000 zł ;-)

[ Dodano: 2009-03-05, 06:58 ]
fabek pisze:uszczelke pod kolektor ssacy mozesz sobie darowac, jest metalowa i nic jej nie bedzie przy demonatazu.
Kolektor ssący jest uszczelniany oringami ;-)
fabek pisze:srub od glowicy nie musisz kupowac nowych, jezeli to pierwszy demontaz glowicy.
Śruby powinno się jednak wymienić zwłaszcza w Diesel-u
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

lysyzlota pisze:Kolektor ssący jest uszczelniany oringami
tak zgadzam sie jezeli chodzi o 2.2 diesel. uszczelki kolo 6zl x 4szt.
lysyzlota pisze:Śruby powinno się jednak wymienić zwłaszcza w Diesel-u
dlugosc kazdej sruby nalezy zmierzyc suwmiarka i porownac z danymi fabrycznymi. jezeli nie sa przeciagniete mozna montowac. ot filozofia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

trocin pisze:Mozesz powiedziec, po [cenzura] wymieniac swiece zarowe
--a po to, że jak masz wszystko na stole to operacja ta to pikuś.A naczytałem sie tutaj jakie to radosne jak przy wykręcaniu jedna sie urwie. Ile kosztują świeczki??? Przy takiej rozpierdusze to ja bym zrobił.
A jakby mi żal tyłek ściskał to przynajmniej te stare bym wykręcił , oczyścił ,przesmarował jakim smalcem termicznym, gwinty poprawił i skręcił. Wówczas przy następnym de montarzu było by łatwiej. Hej!

[ Dodano: 2009-03-05, 09:05 ]
fabek pisze:dlugosc kazdej sruby nalezy zmierzyc suwmiarka i porownac z danymi fabrycznymi. jezeli nie sa przeciagniete mozna montowac. ot filozofia.
--a co piszą w Piśmie Świętym nt. temat???
Urwała sie komu taka śrubka??
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości