E290 problemy ze skrzynią automatyczną
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2012, o 16:10
- Lokalizacja: Brody / Pniewy
E290 problemy ze skrzynią automatyczną
Witajcie, jestem tu nowy.
Szukałem na forum podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Piszę w imieniu mojego ojca.
Mamy MB E290 z ASB z roku 1998, VIN-u dziś niestety nie podam nie mam dokumentów przy sobie. Kupiony ok 6 miesięcy temu z Niemiec z przebiegiem 280 tys. serwisowanym do 2009 w niemczech. Kupiony okazyjnie ponieważ lekko przetarty po prawej stronie, małe ogniska korozji na klapie i przednich błotnikach. Silnik bardzo ładnie pracuje, znajomy co miał już dwie takie same praktycznie e-klasse po przejechaniu stwierdził ze skrzynia bardzo ładnie pracuje, idealnie przerzuca biegi. Z miesiąc temu na liczniku zaczą się wyświetlać komunikat "Motor Elektronic EPC" silnik gasł a auto dalej jechało, mój ojciec który ma 60lat. nie przerzucał przełożenia na "N" tylko do zatrzymania jechał na "D". komunikat wyświetlił się ok 10 razy. kluczy cofnięty i odpalony jeszcze raz auto jechało dalej. przyszła zima to zapożyczyłem na 15min żeby pobawić się trochę bokiem wjechałem niestety w zaspę byłem sam to męczyłem na wstecznym mesia przez 10 sek ale wyjechałem wszystko było w porządku. Z 3 dni miałem jechać z matką do pobliskiej miejscowości oddalonej o 10 km, odpaliłem auto i z pod spodu zaczą się wydobywać dziwny dźwięk ale że sie spieszyliśmy pojechaliśmy, dojeżdżamy do skrzyżowania i przy hamowaniu praktycznie przy zatrzymaniu takie jakby dziwne odciągnięcie no ale cóż puszczam hamulec auto dalej jedzie dojeżdżam do celu i to samo. musiałem wycofać Włączam R auto stoi, trochę gazu nacisłem tak z 2 sek na obrotach i nagle zerwał z kapcia. w drodze powrotnej auto jedzie ale tak jakby na 3 pierwszych biegach szum przerzuca sobie na 4 i cisza przyspiesza i wszystko w porządku. dojeżdżam do domu potrzebuje go przestawić przy odpalaniu, tak jakby dość głośne przetarcie w skrzyni albo coś. Biegi działają ale z opóźnieniem. kolejnego dnia auto wycofało ale do przodu już nie chciała ruszyć, brat dolał do skrzyni trochę oleju auto dostał tak jakby niby biegi ale na 30 sek i to nie było to co z przed tego zadarzenia. Teraz to gdy się odpali auto, to na R, D, 4, 3, 2, 1 ani W a ani S. trzeba trzymać tak 3tys obrotów żeby auto się toczyło 4 albo 5 tys nic szybciej nie jedzie. skrzynia wycieków nie ma. i ciągle towarzyszy nie przyjemny dźwięk, z pod spodu, na kanale byliśmy wraz z bratem myśleliśmy że hałas robi blacha izolująca ciepło nad wydechem albo podpora wału ale nic z tego, przedtem gdy się bieg wrzuciło RD1234 to tak jakby cichło, na P i na N hałas. teraz na wszystkich przełożeniach. Przepraszam że się rozpisałem ale chciałem dobrze wszystko opisać.
Szukałem na forum podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.
Piszę w imieniu mojego ojca.
Mamy MB E290 z ASB z roku 1998, VIN-u dziś niestety nie podam nie mam dokumentów przy sobie. Kupiony ok 6 miesięcy temu z Niemiec z przebiegiem 280 tys. serwisowanym do 2009 w niemczech. Kupiony okazyjnie ponieważ lekko przetarty po prawej stronie, małe ogniska korozji na klapie i przednich błotnikach. Silnik bardzo ładnie pracuje, znajomy co miał już dwie takie same praktycznie e-klasse po przejechaniu stwierdził ze skrzynia bardzo ładnie pracuje, idealnie przerzuca biegi. Z miesiąc temu na liczniku zaczą się wyświetlać komunikat "Motor Elektronic EPC" silnik gasł a auto dalej jechało, mój ojciec który ma 60lat. nie przerzucał przełożenia na "N" tylko do zatrzymania jechał na "D". komunikat wyświetlił się ok 10 razy. kluczy cofnięty i odpalony jeszcze raz auto jechało dalej. przyszła zima to zapożyczyłem na 15min żeby pobawić się trochę bokiem wjechałem niestety w zaspę byłem sam to męczyłem na wstecznym mesia przez 10 sek ale wyjechałem wszystko było w porządku. Z 3 dni miałem jechać z matką do pobliskiej miejscowości oddalonej o 10 km, odpaliłem auto i z pod spodu zaczą się wydobywać dziwny dźwięk ale że sie spieszyliśmy pojechaliśmy, dojeżdżamy do skrzyżowania i przy hamowaniu praktycznie przy zatrzymaniu takie jakby dziwne odciągnięcie no ale cóż puszczam hamulec auto dalej jedzie dojeżdżam do celu i to samo. musiałem wycofać Włączam R auto stoi, trochę gazu nacisłem tak z 2 sek na obrotach i nagle zerwał z kapcia. w drodze powrotnej auto jedzie ale tak jakby na 3 pierwszych biegach szum przerzuca sobie na 4 i cisza przyspiesza i wszystko w porządku. dojeżdżam do domu potrzebuje go przestawić przy odpalaniu, tak jakby dość głośne przetarcie w skrzyni albo coś. Biegi działają ale z opóźnieniem. kolejnego dnia auto wycofało ale do przodu już nie chciała ruszyć, brat dolał do skrzyni trochę oleju auto dostał tak jakby niby biegi ale na 30 sek i to nie było to co z przed tego zadarzenia. Teraz to gdy się odpali auto, to na R, D, 4, 3, 2, 1 ani W a ani S. trzeba trzymać tak 3tys obrotów żeby auto się toczyło 4 albo 5 tys nic szybciej nie jedzie. skrzynia wycieków nie ma. i ciągle towarzyszy nie przyjemny dźwięk, z pod spodu, na kanale byliśmy wraz z bratem myśleliśmy że hałas robi blacha izolująca ciepło nad wydechem albo podpora wału ale nic z tego, przedtem gdy się bieg wrzuciło RD1234 to tak jakby cichło, na P i na N hałas. teraz na wszystkich przełożeniach. Przepraszam że się rozpisałem ale chciałem dobrze wszystko opisać.
Mercedes W124 300 TE ASB 1989
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
- biemdablju
- Posty: 190
- Rejestracja: 19 paź 2012, o 10:22
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
Co tu dużo pisać, sprawdź olej w skrzyni CZY w ogóle jest i jaki jego stan, ale myślę że i tak już jest po ptakach bo skrzynia odeszła, chyba na amen. Trzeba było go tyle razy nie męczyć skoro dawał oznaki że nie chce współpracować, narobiłiście sobie tylko kłopotu z tego ci piszesz.
Ale poczekaj na wypowiedzi obeznanych, oni opier... Cie bardziej
Jakiego tego oleju dolał brat?
Ale poczekaj na wypowiedzi obeznanych, oni opier... Cie bardziej
Jakiego tego oleju dolał brat?
fanatyk Bayerische Motoren Werke
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2012, o 16:10
- Lokalizacja: Brody / Pniewy
Do najbliższego "speca" mam 50KM nazwa firmy Teo Motors, Swadzim Wlkp. tylko czy on jest na tyle dobry ?! może ktoś zna firmę.
[ Dodano: 2012-12-28, 17:49 ]
olej jakiś castrol do automatu nie wiem gdzie jest teraz ta butelka,
VIN WDB2102171A781448
[ Dodano: 2012-12-28, 17:49 ]
olej jakiś castrol do automatu nie wiem gdzie jest teraz ta butelka,
VIN WDB2102171A781448
Mercedes W124 300 TE ASB 1989
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
- biemdablju
- Posty: 190
- Rejestracja: 19 paź 2012, o 10:22
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2012, o 16:10
- Lokalizacja: Brody / Pniewy
jeśli można wiedzieć to czym dokładnie zajmuje się ten Pan z Poznania. ogólnie automaty czy może Mercedesami tylko.
[ Dodano: 2012-12-31, 02:07 ]
Mam jeszcze jeden problem też z automatem ale w W124 300 TE auto aktualnie od 2 lat stoi. włożona druga skrzynia, przejechane 100km i auto przestało mieć biegi tak jakby w ogóle skrzyni nie było tylko jak na P się włączy to "parking" działa.
Najbardziej chodzi mi o W210 bo ojciec nie ma czym jeździć
[ Dodano: 2012-12-31, 02:07 ]
Mam jeszcze jeden problem też z automatem ale w W124 300 TE auto aktualnie od 2 lat stoi. włożona druga skrzynia, przejechane 100km i auto przestało mieć biegi tak jakby w ogóle skrzyni nie było tylko jak na P się włączy to "parking" działa.
Najbardziej chodzi mi o W210 bo ojciec nie ma czym jeździć
Mercedes W124 300 TE ASB 1989
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
Mercedes W124 200 1990
Mazda MX-3 1.8 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości