Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP)

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
sebrejMax
Posty: 105
Rejestracja: 15 paź 2012, o 04:28
Lokalizacja: wawa

Post autor: sebrejMax »

właśnie sobie poczytałem wątek o spalaniu... załamka... Już nie marze o wynikach bacy przy emeryckiej jeździe, ale nawet to,co Gawra zamieścił wyżej to o wiele mniej niż mój wynik. Mam trzy pytania (mniej lub bardziej związane ze spalaniem):
1. Przy ilu obrotach włącza się turbo?
2. Jak na spalanie wpływa używanie tempomatu (tu by mi sie np przydał komputer: ustawiam sobie na 90 i jadę 10 min obserwując co chwilę spalenie chwilowe, potem to samo przy 120 i 140 - i już wiem, jaka różnica przy tych prędkościach).
3. Czy walnięty czujnik temp na silniku lub termostat znacznie zwiększa spalanie? (odkąd kupiłem gwiazdę mam wskazówke poniżej 80stC (tak 70-75).
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Nie ma ogólnie czegoś takiego, jak włączanie się turbo przy danych obrotach. Wirnik kręci się cały czas, tyle tlyko, że po prostu przy pewnych obrotach już na tyle szybko, że sprężone powietrze pod ciśnieniem efektywnie wpływa na moc. w 300TD wyraźny przypływ kopa czuć tak od 2500obr.

Tempomat korzystnie wpływa na spalanie. Stałe obroty, brak nerwowego i gwałtownego operowania gazem sprawia, że auto jest w tym momencie ekonomiczniejsze.

70-75st - tak ma być. Temperatura robocza OM606.962 wynosi 60-80st, no przynajmniej ja mam tak napisane na tej tabliczce jak otworze maskę. Termostat maksymalne otwarcie osiąga przy temp ok 80st. Polecam WAHLERa.


Kolego, kupiłeś 3sete turbo i to jeszcze w kombi, więc nie licz na spalanie jak 1,9TDI. Również posiadam 300td, tyle tylko, że w sedanie i pali mi średnio 10l/100km. I skoro musi to niech sobie pali! i tak kocham ten silnik :D ..jak bym liczył każde pół litra spalania, to na pewno nie jeździł bym w210 i to jeszcze 300TD.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
sebrejMax
Posty: 105
Rejestracja: 15 paź 2012, o 04:28
Lokalizacja: wawa

Post autor: sebrejMax »

tak, wiedziałem, że kupując 300td biorę jeden z mniej ekonomicznych silników MB, a dostaję sporo mocy i długowieczność... A że przy dystrybutorze ból, to już nic na to nie poradzę. ;) Łudziłem się po prostu, że jednak przy jeździe mieszanej zejdę poniżej 10... No cóż, muszę się jakość pogodzić z tym, że 8L w mieszanej jest nie do osiągnięcia (nawet jeśli teoretycznie było to możliwe w nowym samochodzie, to mój po 340 tys km już ma większy apetyt). Z drugiej strony jest już chłodno, a ja dopiero uczę się tego silnika i poznaję jego reakcje. Będę walczył! :zly: O kolejnych wynikach będę informował.
A propos, jeśli turbo działa cały czas, to co to jest słynna "turbodziura", o której mówi się na wszystkich forach motoryzacyjnych. Rozumiałem to tak, że poniżej pewnego poziomu obrotów turbo nie działa lub jest mało zauważalne. Jeśli w E300TD turbo daje o sobie porządnie znać dopiero ok. 2500rpm, to dość późno...

[ Dodano: 2012-11-18, 10:39 ]
to jak z tym wtryskiem? jest elektronicznie sterowany w E300TD?
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Wydaje mi sie, ze celem zamontowania UKP jest kontrola spalania ilosci paliwa w silniku, tak jak jest to w poliftach.
Oczywistym jest, ze UKP nie ma zadnego wplywu na zmniejszenie - zwiekszenie spalania, ale pozwala na jego kontrole i zwiazana z tym ekonomie jazdy.
(swiadome i umiejetne operowanie pedalem gazu jest oczywista oczywistoscia tej ekonomii)

[ Dodano: 2012-11-18, 03:59 ]
W naszych E300TD jest rzedowa pompa mechaniczna, zatem tozsamy jest i wtrysk paliwa.
Natoniast sterowanie ta pompa jest elektroniczne(a raczej elektromagnetyczne) - pedal gazu, wolne obroty itp
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

sebrej, turbodziura jest dlatego, że turbosprężarka w OM606.962 ma stałą geometrie łopatek i zanim spaliny wkręcą wirnik na odpowiednie obroty, to mija trochę czasu i właściwe ciśnienie doładowania osiągane jest przy wyższych obrotach. Przejedź się silnikiem CDI i zobaczysz, że tam kop jest od dołu i pomijając tu system wtrysku paliwa common rail, chodzi głownie właśnie o turbo ze zmienną geometrią, gdzie przy niższych i wyższych obrotach zmienia się kąt natarcia spalin względem wirnika gorącej części turbo. W 3secie kąt ten jest stały, no ale coś za coś :) obok mnie jest firma która przez 15lat nie naprawiała ani jednej takiej turbiny - to się nie psuje, a jak byś się zapytał o np turbo od laguny dci, VAGa 1,9tdi, 2,0tdi, to robią to masowo.

A co do spalania, to zobaczysz, że latem przy lekkiej nodze zejdziesz poniżej 10l (bez klimy). Moja dziewczyna świeżo po zdaniu prawka potrafiła zejść moim autem do 8,5l w jeździe mieszanej! ..ale na fotelu pasażera można była zasnąć :P Potem nauczyła się dusić (bo fajnie ryczy, bo fajnie sam biegi zmienia, bo fajnie przyśpiesza) no i spalanie zaraz 10l powróciło :P

Dwa razy zrobiłem trasę Poznań-Rewal (w 2011 i 2012r) nie przekraczałem 100km/h i spalanie bez klimy wyszło mi 6,9l i 7,4l, więc też się da, tyle, że to trasa, bez klimy no i na spokojnie.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Słuchajcie, to nie jest temat dot. spalania.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
sebrejMax
Posty: 105
Rejestracja: 15 paź 2012, o 04:28
Lokalizacja: wawa

Post autor: sebrejMax »

dzięki, Panowie! Tak, wielka zaleta naszego turbo to rzeczywiście jego solidna i mało awaryjna konstrukcja. A power pojawi się dopiero przy wyższych obrotach. No cóż, trzeba się z tym pogodzić i cieszyć wszystkimi innymi zaletami MB!
Pozdrawiam,
sebrejMax

[ Dodano: 2012-11-18, 11:28 ]
już się poprawiamy! :P
to się tak samo pojawiło a propos sprawy potrzeby UKP... Skąpa natura człowieka daje znać o sobie...

[ Dodano: 2012-11-18, 11:29 ]
słusznie przypomniał o tym Gawra :padam:
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

No wlasnie; 6zl zl wiecej, mniej na 100km. nie stanowi problemu.
Ale miec UKP i kontrole spalania(chocby mimowolna), to jest TO :cwaniak: :cwaniak:

A tak na marginesie; nie udalo by sie przystosowac(adaptowac) funkcji spalania licznika poliftowego w naszych przedliftach :szok: (mam na mysli E300TD)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Ja mam na wyświetlaczu spalanie i wolałbym go nie mieć :rotfl:
Awatar użytkownika
sebrejMax
Posty: 105
Rejestracja: 15 paź 2012, o 04:28
Lokalizacja: wawa

Post autor: sebrejMax »

Gawra, nie mam dobrych wieści... Byłem dziś na Regulskiej i rozmawiałem z Kolegą "Noc" ws UKP. Wg "Nocy" po każdym tankowaniu trzeba by to kalibrować... A kto ma się znać, jak nie "Noc"? :padam:
Mnie to trochę zniechęciło...
Ale, ale, ale (jak powiedział klasyk) - podobno we wszystkich w210 po marcu 1997 jest fabrycznie opcja pokazywania spalania średniego (resetowane przy każdorazowym zerowaniu licznika). Zakładam nowy wątek - jak zobaczyć to info na wyświetlaczu?
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Widze, ze Twoje auto(E300TD ) jest z tegoz roku co moje. Jest w nim zamontowany system OBDII?

Nie zapytales; czy info o wyswietlaczu to tajemnica zawdowa - korporacyjna?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Gdyby to info na wyświetlaczu było już dawno wszyscy by o tym wiedzieli. Co do info od kolegi noc to z całym szacunkiem dla jego wiedzy,ale jak zauważyłem na rożnych forach często nie ma on racji w tym co opisuje.także może nie jest z tym UKP tak źle.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

stanleym210 pisze:Gdyby to info na wyświetlaczu było już dawno wszyscy by o tym wiedzieli. Co do info od kolegi noc to z całym szacunkiem dla jego wiedzy,ale jak zauważyłem na rożnych forach często nie ma on racji w tym co opisuje.także może nie jest z tym UKP tak źle.
No,no,no trza aby wypowiedzial sie ktos kto tego uzywa
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
mihau00
Posty: 34
Rejestracja: 18 sie 2011, o 08:01
Lokalizacja: Wielbark

Post autor: mihau00 »

Ja już montowałem coś takiego ale w benzynie (problemów żadnych) ale w moim CDI jedni mówią że się da inni że nie. Nie wiem skąd mam wziąć sygnał spalania. W benzynie wpinało się pod jeden z wtrysków ale z dieslem jest inaczej. Podobno w ECU jest jakiś sygnał ale co gdzie jak.....
WDB2100071A747240
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Są warsztaty które takie i inne gadżety montują, a nawet je produkują. Trzeba do nich napisać lub dzwonić i ciągnąć informacje.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości