Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
właśnie sobie poczytałem wątek o spalaniu... załamka... Już nie marze o wynikach bacy przy emeryckiej jeździe, ale nawet to,co Gawra zamieścił wyżej to o wiele mniej niż mój wynik. Mam trzy pytania (mniej lub bardziej związane ze spalaniem):
1. Przy ilu obrotach włącza się turbo?
2. Jak na spalanie wpływa używanie tempomatu (tu by mi sie np przydał komputer: ustawiam sobie na 90 i jadę 10 min obserwując co chwilę spalenie chwilowe, potem to samo przy 120 i 140 - i już wiem, jaka różnica przy tych prędkościach).
3. Czy walnięty czujnik temp na silniku lub termostat znacznie zwiększa spalanie? (odkąd kupiłem gwiazdę mam wskazówke poniżej 80stC (tak 70-75).
1. Przy ilu obrotach włącza się turbo?
2. Jak na spalanie wpływa używanie tempomatu (tu by mi sie np przydał komputer: ustawiam sobie na 90 i jadę 10 min obserwując co chwilę spalenie chwilowe, potem to samo przy 120 i 140 - i już wiem, jaka różnica przy tych prędkościach).
3. Czy walnięty czujnik temp na silniku lub termostat znacznie zwiększa spalanie? (odkąd kupiłem gwiazdę mam wskazówke poniżej 80stC (tak 70-75).
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
Nie ma ogólnie czegoś takiego, jak włączanie się turbo przy danych obrotach. Wirnik kręci się cały czas, tyle tlyko, że po prostu przy pewnych obrotach już na tyle szybko, że sprężone powietrze pod ciśnieniem efektywnie wpływa na moc. w 300TD wyraźny przypływ kopa czuć tak od 2500obr.
Tempomat korzystnie wpływa na spalanie. Stałe obroty, brak nerwowego i gwałtownego operowania gazem sprawia, że auto jest w tym momencie ekonomiczniejsze.
70-75st - tak ma być. Temperatura robocza OM606.962 wynosi 60-80st, no przynajmniej ja mam tak napisane na tej tabliczce jak otworze maskę. Termostat maksymalne otwarcie osiąga przy temp ok 80st. Polecam WAHLERa.
Kolego, kupiłeś 3sete turbo i to jeszcze w kombi, więc nie licz na spalanie jak 1,9TDI. Również posiadam 300td, tyle tylko, że w sedanie i pali mi średnio 10l/100km. I skoro musi to niech sobie pali! i tak kocham ten silnik ..jak bym liczył każde pół litra spalania, to na pewno nie jeździł bym w210 i to jeszcze 300TD.
Tempomat korzystnie wpływa na spalanie. Stałe obroty, brak nerwowego i gwałtownego operowania gazem sprawia, że auto jest w tym momencie ekonomiczniejsze.
70-75st - tak ma być. Temperatura robocza OM606.962 wynosi 60-80st, no przynajmniej ja mam tak napisane na tej tabliczce jak otworze maskę. Termostat maksymalne otwarcie osiąga przy temp ok 80st. Polecam WAHLERa.
Kolego, kupiłeś 3sete turbo i to jeszcze w kombi, więc nie licz na spalanie jak 1,9TDI. Również posiadam 300td, tyle tylko, że w sedanie i pali mi średnio 10l/100km. I skoro musi to niech sobie pali! i tak kocham ten silnik ..jak bym liczył każde pół litra spalania, to na pewno nie jeździł bym w210 i to jeszcze 300TD.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
tak, wiedziałem, że kupując 300td biorę jeden z mniej ekonomicznych silników MB, a dostaję sporo mocy i długowieczność... A że przy dystrybutorze ból, to już nic na to nie poradzę. Łudziłem się po prostu, że jednak przy jeździe mieszanej zejdę poniżej 10... No cóż, muszę się jakość pogodzić z tym, że 8L w mieszanej jest nie do osiągnięcia (nawet jeśli teoretycznie było to możliwe w nowym samochodzie, to mój po 340 tys km już ma większy apetyt). Z drugiej strony jest już chłodno, a ja dopiero uczę się tego silnika i poznaję jego reakcje. Będę walczył! O kolejnych wynikach będę informował.
A propos, jeśli turbo działa cały czas, to co to jest słynna "turbodziura", o której mówi się na wszystkich forach motoryzacyjnych. Rozumiałem to tak, że poniżej pewnego poziomu obrotów turbo nie działa lub jest mało zauważalne. Jeśli w E300TD turbo daje o sobie porządnie znać dopiero ok. 2500rpm, to dość późno...
[ Dodano: 2012-11-18, 10:39 ]
to jak z tym wtryskiem? jest elektronicznie sterowany w E300TD?
A propos, jeśli turbo działa cały czas, to co to jest słynna "turbodziura", o której mówi się na wszystkich forach motoryzacyjnych. Rozumiałem to tak, że poniżej pewnego poziomu obrotów turbo nie działa lub jest mało zauważalne. Jeśli w E300TD turbo daje o sobie porządnie znać dopiero ok. 2500rpm, to dość późno...
[ Dodano: 2012-11-18, 10:39 ]
to jak z tym wtryskiem? jest elektronicznie sterowany w E300TD?
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
Wydaje mi sie, ze celem zamontowania UKP jest kontrola spalania ilosci paliwa w silniku, tak jak jest to w poliftach.
Oczywistym jest, ze UKP nie ma zadnego wplywu na zmniejszenie - zwiekszenie spalania, ale pozwala na jego kontrole i zwiazana z tym ekonomie jazdy.
(swiadome i umiejetne operowanie pedalem gazu jest oczywista oczywistoscia tej ekonomii)
[ Dodano: 2012-11-18, 03:59 ]
W naszych E300TD jest rzedowa pompa mechaniczna, zatem tozsamy jest i wtrysk paliwa.
Natoniast sterowanie ta pompa jest elektroniczne(a raczej elektromagnetyczne) - pedal gazu, wolne obroty itp
Oczywistym jest, ze UKP nie ma zadnego wplywu na zmniejszenie - zwiekszenie spalania, ale pozwala na jego kontrole i zwiazana z tym ekonomie jazdy.
(swiadome i umiejetne operowanie pedalem gazu jest oczywista oczywistoscia tej ekonomii)
[ Dodano: 2012-11-18, 03:59 ]
W naszych E300TD jest rzedowa pompa mechaniczna, zatem tozsamy jest i wtrysk paliwa.
Natoniast sterowanie ta pompa jest elektroniczne(a raczej elektromagnetyczne) - pedal gazu, wolne obroty itp
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
-
- Posty: 664
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
- Lokalizacja: okolice Poznania
sebrej, turbodziura jest dlatego, że turbosprężarka w OM606.962 ma stałą geometrie łopatek i zanim spaliny wkręcą wirnik na odpowiednie obroty, to mija trochę czasu i właściwe ciśnienie doładowania osiągane jest przy wyższych obrotach. Przejedź się silnikiem CDI i zobaczysz, że tam kop jest od dołu i pomijając tu system wtrysku paliwa common rail, chodzi głownie właśnie o turbo ze zmienną geometrią, gdzie przy niższych i wyższych obrotach zmienia się kąt natarcia spalin względem wirnika gorącej części turbo. W 3secie kąt ten jest stały, no ale coś za coś obok mnie jest firma która przez 15lat nie naprawiała ani jednej takiej turbiny - to się nie psuje, a jak byś się zapytał o np turbo od laguny dci, VAGa 1,9tdi, 2,0tdi, to robią to masowo.
A co do spalania, to zobaczysz, że latem przy lekkiej nodze zejdziesz poniżej 10l (bez klimy). Moja dziewczyna świeżo po zdaniu prawka potrafiła zejść moim autem do 8,5l w jeździe mieszanej! ..ale na fotelu pasażera można była zasnąć Potem nauczyła się dusić (bo fajnie ryczy, bo fajnie sam biegi zmienia, bo fajnie przyśpiesza) no i spalanie zaraz 10l powróciło
Dwa razy zrobiłem trasę Poznań-Rewal (w 2011 i 2012r) nie przekraczałem 100km/h i spalanie bez klimy wyszło mi 6,9l i 7,4l, więc też się da, tyle, że to trasa, bez klimy no i na spokojnie.
A co do spalania, to zobaczysz, że latem przy lekkiej nodze zejdziesz poniżej 10l (bez klimy). Moja dziewczyna świeżo po zdaniu prawka potrafiła zejść moim autem do 8,5l w jeździe mieszanej! ..ale na fotelu pasażera można była zasnąć Potem nauczyła się dusić (bo fajnie ryczy, bo fajnie sam biegi zmienia, bo fajnie przyśpiesza) no i spalanie zaraz 10l powróciło
Dwa razy zrobiłem trasę Poznań-Rewal (w 2011 i 2012r) nie przekraczałem 100km/h i spalanie bez klimy wyszło mi 6,9l i 7,4l, więc też się da, tyle, że to trasa, bez klimy no i na spokojnie.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09
było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
dzięki, Panowie! Tak, wielka zaleta naszego turbo to rzeczywiście jego solidna i mało awaryjna konstrukcja. A power pojawi się dopiero przy wyższych obrotach. No cóż, trzeba się z tym pogodzić i cieszyć wszystkimi innymi zaletami MB!
Pozdrawiam,
sebrejMax
[ Dodano: 2012-11-18, 11:28 ]
już się poprawiamy!
to się tak samo pojawiło a propos sprawy potrzeby UKP... Skąpa natura człowieka daje znać o sobie...
[ Dodano: 2012-11-18, 11:29 ]
słusznie przypomniał o tym Gawra
Pozdrawiam,
sebrejMax
[ Dodano: 2012-11-18, 11:28 ]
już się poprawiamy!
to się tak samo pojawiło a propos sprawy potrzeby UKP... Skąpa natura człowieka daje znać o sobie...
[ Dodano: 2012-11-18, 11:29 ]
słusznie przypomniał o tym Gawra
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
No wlasnie; 6zl zl wiecej, mniej na 100km. nie stanowi problemu.
Ale miec UKP i kontrole spalania(chocby mimowolna), to jest TO
A tak na marginesie; nie udalo by sie przystosowac(adaptowac) funkcji spalania licznika poliftowego w naszych przedliftach (mam na mysli E300TD)
Ale miec UKP i kontrole spalania(chocby mimowolna), to jest TO
A tak na marginesie; nie udalo by sie przystosowac(adaptowac) funkcji spalania licznika poliftowego w naszych przedliftach (mam na mysli E300TD)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Gawra, nie mam dobrych wieści... Byłem dziś na Regulskiej i rozmawiałem z Kolegą "Noc" ws UKP. Wg "Nocy" po każdym tankowaniu trzeba by to kalibrować... A kto ma się znać, jak nie "Noc"?
Mnie to trochę zniechęciło...
Ale, ale, ale (jak powiedział klasyk) - podobno we wszystkich w210 po marcu 1997 jest fabrycznie opcja pokazywania spalania średniego (resetowane przy każdorazowym zerowaniu licznika). Zakładam nowy wątek - jak zobaczyć to info na wyświetlaczu?
Mnie to trochę zniechęciło...
Ale, ale, ale (jak powiedział klasyk) - podobno we wszystkich w210 po marcu 1997 jest fabrycznie opcja pokazywania spalania średniego (resetowane przy każdorazowym zerowaniu licznika). Zakładam nowy wątek - jak zobaczyć to info na wyświetlaczu?
S210 E300TD, El Classico, ASB, 360.000, z Konfederacji Helveckiej (WDB2102251A724543) 8,9 L
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
EX focus 1.6 PB (2002)
EX mondeo kombi 1.8 PB+LPG (1999) gaz go wykończył...
EX chevrolet celebrity wagon 2.8 PB, ASB (1989)
Widze, ze Twoje auto(E300TD ) jest z tegoz roku co moje. Jest w nim zamontowany system OBDII?
Nie zapytales; czy info o wyswietlaczu to tajemnica zawdowa - korporacyjna?
Nie zapytales; czy info o wyswietlaczu to tajemnica zawdowa - korporacyjna?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Gdyby to info na wyświetlaczu było już dawno wszyscy by o tym wiedzieli. Co do info od kolegi noc to z całym szacunkiem dla jego wiedzy,ale jak zauważyłem na rożnych forach często nie ma on racji w tym co opisuje.także może nie jest z tym UKP tak źle.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
No,no,no trza aby wypowiedzial sie ktos kto tego uzywastanleym210 pisze:Gdyby to info na wyświetlaczu było już dawno wszyscy by o tym wiedzieli. Co do info od kolegi noc to z całym szacunkiem dla jego wiedzy,ale jak zauważyłem na rożnych forach często nie ma on racji w tym co opisuje.także może nie jest z tym UKP tak źle.
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości