Stuki w zawieszeniu co to może być?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

U mnie stuka amortyzator.Nie radzę kupować używek 3 miesiące temu sam kupiłem używkę i jeden już stuka.Znalazłem zakład w Częstochowie który to regeneruje koszt 100zł nowy amortyzator 860-1200.Wysłałem i czekam powinien wrócić po niedzieli.Gość daje rok gwarancjii
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

KrzysztofKa pisze:Mialem wybite tuleje gumowe pod amortyzorami z tylu (NIVO), 2 od spodu i 2 od strony kufra.
Koszt tulejek w ASO 108 PLN, wymiana samodzielna, (nigdzie nie moglem ich kupic a w ASO znalezli bez problemu) moze warto tam sprawdzac, zwlaszcza ze cena nie byla wygorowana.

A wracajac do "pustych odglosów" sprawdz na kanale czy to przypadkiem wydech nie wali w zbiornik paliwa. Wieszki mogą byc w nienajlepszej formie i stad te odglosy.
Witam!Dokładnie mam ten sam problem, czy 108 zł płaciłeś za jedną sztukę?
tachowp
Posty: 18
Rejestracja: 20 gru 2008, o 10:13
Lokalizacja: Jelenia Góra

Luz amortyzatorów

Post autor: tachowp »

Witam! Też mam problem z tylnym amorem MB W 210 Avangarda 2001 r. Z mechanikiem wybadaliśmy ,oczywiście po wymianie tulejek gumowo-metalowych , że uchwyt dolny amortyzatora ma luz i pytanie : czy to się naprawia ,a jeśli tak to gdzie ?Może gdzieś na Dolnym Śląsku? Pozdrowienia.
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Wiem, że to stara sprawa ale straciłem na rozwiązanie podobnego problemu jakieś 3 tygodnie. Miałem stuki w tylnym zawieszeniu 430 kombi. Amortyzatory miały sprawność 84% a szarpaki w dwóch stacjach diagnostycznych nic nie wykazywały. Zacząłem wymieniać.... jakieś drążki, gumy, tuleje pływające wreszcie element naprawczy belki i ...nic ! Okazało się że to mocowanie amortyzatorów !!!! Nie da się tego naprawić, trzeba kupić nowe amorki. Ja kupiłem oczywiście do niwomatu za 780,-zł za sztukę. Jak ręką odjął. Podobno to normalny problem od szybkiej jazdy obciążonym po autostradzie gdzie zdarzają się nierówne łączenia a może po prostu od kostki i kocich łbów.
Pozdrawiam.E 430.
tachowp
Posty: 18
Rejestracja: 20 gru 2008, o 10:13
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tachowp »

Dzięki za odpowiedź .Więc trzeba szykować portfel. A tak apropo tych stuków : czy powoduje to oprócz hałasu jakieś inne konsekwencje? uszkodzenie pozostałych elementów zawieszenia jeśli trochę się przeciągnie w czasie np.do wiosny? Pozdrawiam :-?
MB 210, 270 CDI 2001 r.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie trzeba , dobrac tuleje i wprasowac
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Ja nie mam pojęcia. Geometria raczej się nie zmienia, luzy są ale tylko góra-dół. Uważam, że można trochę poczekać jeśli to tylko czy aż to co pisałem. Tak na prawdę jednak tam jest tyle różnych gum i tulejek, że sami fachowcy mają trudność z ich nazwaniem i diagnostyką. Ja robiłem zdjęcia telefonem na kanale i porównywałem ze schematami w sklepie. Powodzenia.
Pozdrawiam.E 430.
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

Te amortyzatory oczywiście można naprawić wiele firm to robi ,ja dziś zmieniłem w moim,(e430 kombi) gość u którego robiłem to mocowanie amortzatora daje rok gwarancjii.Koszt 100zł.Po wymianie nie ma żadnych denerwujących stuków odrazu cisza.
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Wprasować w górne mocowanie amortyzatora?

[ Dodano: 2009-02-12, 21:45 ]
Super, nie wiedziałem i kupiłem nowe.

[ Dodano: 2009-02-12, 21:52 ]
Marryb widzę, że mamy szczególne E czyli 430 i do tego kombi. Pozdrów Kg - moje rodzinne miasto.
Pozdrawiam.E 430.
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

Marek3003.Fakt nie jest to zbyt często spotykany silnik.Trochę pali ale za to jaka przyjemność z jazdy!Dzięki nie zapomnę pozdrowić
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Witam

Może ktoś podżuci namiary na warsztat który regeneruje amortyzatory NIVO.
Pozdrawiam
Tomek E250 96`Kombi.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam. u mnie też puka w tylnym zawieszeniu w kombi ale zaczęło się to jak spadły temp. na dworze. zauważyłem też ze jak dłużej pojeżdżę to te stuki znikają. czy może to mieć związek z jakąś większą objętością ciepłego oleju czy jak?? na razie czekam na wiosnę i zobaczę co będzie. pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

Czy można samemu zdemontować wytoczyć i zamontować tulejki do tylnych amortyzatorów (nivo). Oczywiście u mnie ten sam problem...PUKA !
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Po co toczyć jak można kupić .
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości