kluczyk scyzoryk, nie działa

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Matos30 pisze:wsiadam, dwa razy wciskam guzik pilota i przekręcam stacyjkę....nie działa, gusła również, nic na lusterku nie miga.
jak tak będziesz robił to nigdy działał nie będzie
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

zatem jakie czary wykonać by działało?
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Najpierw sprawdź tak jak kolega mówi czy pilot w ogóle żyje. Włącz aparat w telefonie. Naciśnij pilotem w stronę aparatu. I jak się zapali światełko to znaczy że działa. Jak nie działa to sobie daruj albo szukaj gościa co może ci go naprawić. A jak działa to wsiadasz do auta. Zamykasz drzwi. Skieruj pilota w lusterko. Naciśnij 2 razy. Wsadź do stacyjki i przekręć na 2 pozycje czyli tam gdzie masz wszystkie kontrolki. Jak pilot się za programuje to zacznie migać zielona dioda w lusterku. U mnie zawsze działa ta procedura.
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

kluczyk:
1: mruga czerwono
2: test aparatem - wynik pozytywny
3: dwa razy wcisnąć (skierowany n lusterko), następnie przekręcić na II pozycję - wykonane
4: żadna lampka na lusterku nie zamigała

Zatem może odbiornik walnięty lub może jest jakiś bezpiecznik od tego???
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Masz tylko 1 kluczyk?
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

tak, auto dostałem z jednym kluczykiem
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Masz taki dzyndzel pod lusterkiem wstecznym? Ten poniżej lampek czerwonej i zielonej - taka gałka?
Obrazek
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

tak, lusterko szare, ale na dole jest takie coś, myślałem że to regulacja ale się nie kręci:)
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

To się kręci - obrót powoduje obniżenie lusterka w razie gdy ktoś nas oślepia z tyłu. W innych autach to taka dźwigienka którą się odchyla do przodu i do tyłu - tutaj się obraca.
JEST WYJĄTEK
Jeżeli lusterko jest samościemniające - to ten dinks się nie obraca.
Bez względu na wszystko: ten dinks jest również odbiornikiem podczerwieni i to w jego stronę kierujemy oczko kluczyka przy synchronizacji.
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

tak też czynię i nic, chyba że procedurę błędnie wykonuję
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Matos30 pisze:wariant otwieram auto z kluczyka, wsiadam, dwa razy wciskam guzik pilota i przekręcam stacyjkę....nie działa,
:hyhy:
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

spoko, dzięki za pomoc, dalej nie wiem jak wygląda kodowanie kluczyk, ani czy odbiornik ma jakiś bezpiecznik
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Matos30, ja napisałem jak masz zakodować to nie zrobiłeś więc do kogo pretensje ?
Matos30
Posty: 30
Rejestracja: 3 sie 2012, o 22:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Matos30 »

A ja pytam co sp...
Otwieram auto kluczykiem - strona pasażera, wojska przycisk centralnego aby odblokowal drzwi kierowcy, wsam, zamykam drzwi, kluczyk w stacyjce poz 2, wciskam i nic. Jak sprawdzić czy problem jest w aucie
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Dla niedowiarków zamieszczam znalezioną instrukcję synchronizacji. Jest taka bardziej uniwersalna - bo obejmuje kilka różnych sposobów w zależności od rocznika.

Obrazek
Jak zawsze najlepiej jest w takiej sytuacji sprawdzić zapasowy kluczyk, ale znając życie (i oszczędność krajanów) to masz tylko jeden kluczyk.Według mnie, jeżeli wykonujesz procedurę prawidłowo (z tego co czytam - to chyba tak) to problem może leżeć po stronie auta. W zasadzie większość czynności testowych opisanych w programie WIS zaleca podłączenie auta do komputera serwisowego. Tobie pozostaje jedynie sprawdzenie napięć zasilających sterownik FBS (nie jest to sterownik centralnego zamka - jest to sterownik odpowiadający między innymi za komunikację poprzez podczerwień z kluczykiem)
Tak więc ten sterownik powinien otrzymywać dwa zasilania: stałe, z akumulatora na pin 12 wtyczki (przewód czerwono-niebieski) i zasilanie "po stacyjce" (przewód na pin 9 kolor czarno-czerwony) Skupić się należy na tym pierwszym - bo przecież w czasie otwierania auta mamy kluczyk ze stacyjki wyjęty :D
Oprócz tego można sprawdzić napięcie zasilające czujnik podczerwieni pod lusterkiem: powinno być 4,5 do 5,5 volta.
I to w zasadzie wszystko, co możesz własnoręcznie wykonać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości