jak tak będziesz robił to nigdy działał nie będzieMatos30 pisze:wsiadam, dwa razy wciskam guzik pilota i przekręcam stacyjkę....nie działa, gusła również, nic na lusterku nie miga.
kluczyk scyzoryk, nie działa
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Najpierw sprawdź tak jak kolega mówi czy pilot w ogóle żyje. Włącz aparat w telefonie. Naciśnij pilotem w stronę aparatu. I jak się zapali światełko to znaczy że działa. Jak nie działa to sobie daruj albo szukaj gościa co może ci go naprawić. A jak działa to wsiadasz do auta. Zamykasz drzwi. Skieruj pilota w lusterko. Naciśnij 2 razy. Wsadź do stacyjki i przekręć na 2 pozycje czyli tam gdzie masz wszystkie kontrolki. Jak pilot się za programuje to zacznie migać zielona dioda w lusterku. U mnie zawsze działa ta procedura.
To się kręci - obrót powoduje obniżenie lusterka w razie gdy ktoś nas oślepia z tyłu. W innych autach to taka dźwigienka którą się odchyla do przodu i do tyłu - tutaj się obraca.
JEST WYJĄTEK
Jeżeli lusterko jest samościemniające - to ten dinks się nie obraca.
Bez względu na wszystko: ten dinks jest również odbiornikiem podczerwieni i to w jego stronę kierujemy oczko kluczyka przy synchronizacji.
JEST WYJĄTEK
Jeżeli lusterko jest samościemniające - to ten dinks się nie obraca.
Bez względu na wszystko: ten dinks jest również odbiornikiem podczerwieni i to w jego stronę kierujemy oczko kluczyka przy synchronizacji.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Dla niedowiarków zamieszczam znalezioną instrukcję synchronizacji. Jest taka bardziej uniwersalna - bo obejmuje kilka różnych sposobów w zależności od rocznika.
Jak zawsze najlepiej jest w takiej sytuacji sprawdzić zapasowy kluczyk, ale znając życie (i oszczędność krajanów) to masz tylko jeden kluczyk.Według mnie, jeżeli wykonujesz procedurę prawidłowo (z tego co czytam - to chyba tak) to problem może leżeć po stronie auta. W zasadzie większość czynności testowych opisanych w programie WIS zaleca podłączenie auta do komputera serwisowego. Tobie pozostaje jedynie sprawdzenie napięć zasilających sterownik FBS (nie jest to sterownik centralnego zamka - jest to sterownik odpowiadający między innymi za komunikację poprzez podczerwień z kluczykiem)
Tak więc ten sterownik powinien otrzymywać dwa zasilania: stałe, z akumulatora na pin 12 wtyczki (przewód czerwono-niebieski) i zasilanie "po stacyjce" (przewód na pin 9 kolor czarno-czerwony) Skupić się należy na tym pierwszym - bo przecież w czasie otwierania auta mamy kluczyk ze stacyjki wyjęty
Oprócz tego można sprawdzić napięcie zasilające czujnik podczerwieni pod lusterkiem: powinno być 4,5 do 5,5 volta.
I to w zasadzie wszystko, co możesz własnoręcznie wykonać.
Jak zawsze najlepiej jest w takiej sytuacji sprawdzić zapasowy kluczyk, ale znając życie (i oszczędność krajanów) to masz tylko jeden kluczyk.Według mnie, jeżeli wykonujesz procedurę prawidłowo (z tego co czytam - to chyba tak) to problem może leżeć po stronie auta. W zasadzie większość czynności testowych opisanych w programie WIS zaleca podłączenie auta do komputera serwisowego. Tobie pozostaje jedynie sprawdzenie napięć zasilających sterownik FBS (nie jest to sterownik centralnego zamka - jest to sterownik odpowiadający między innymi za komunikację poprzez podczerwień z kluczykiem)
Tak więc ten sterownik powinien otrzymywać dwa zasilania: stałe, z akumulatora na pin 12 wtyczki (przewód czerwono-niebieski) i zasilanie "po stacyjce" (przewód na pin 9 kolor czarno-czerwony) Skupić się należy na tym pierwszym - bo przecież w czasie otwierania auta mamy kluczyk ze stacyjki wyjęty
Oprócz tego można sprawdzić napięcie zasilające czujnik podczerwieni pod lusterkiem: powinno być 4,5 do 5,5 volta.
I to w zasadzie wszystko, co możesz własnoręcznie wykonać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości