Zaślepienie EGR-a

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Zaślepienie EGR-a

Post autor: Mały v8 »

Witam ktoś to praktykował w 2,9 turbo? Kiedyś zaślepiłem w Nissanie Patrolu i było ok a tu jest troche bardziej skomplikowany silnik i boje się żeby nie nałapał jakiś błedów.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

EGR się czyści, wymienia na inny sprawny, a nie zaślepia. No ale cóż, w Polsce się nie dba o ekologię :-|
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

luki79 pisze:EGR się czyści, wymienia na inny sprawny, a nie zaślepia. No ale cóż, w Polsce się nie dba o ekologię :-|
Jaką ekologie ?? Jak bym był wielki "zielonym" to bym jeżdził na LPG, widziałeś kiedyś kolektor ssący od wewnątrz? Masakra , i te nagary wpadają wprost do silnika. Co prawda jeszcze tam nie zaglądałem ale założyłem sobie że go zaślepie.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Mały v8 pisze:widziałeś kiedyś kolektor ssący od wewnątrz
Niejeden silnik remontowałem, również z zapłonem samoczynnym. Wydaje mi się że jednak widziałem kiedyś kolektor ssący od wewnątrz :lol:
A LPG się nie zakłada dla ekologii 8-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Negatywnych opini o zaslepieniu EGR nie slyszalem. Zrob to tak zebys mogl powrocic do serii i bedzie po problemie.
S210 320CDI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Inżynierowie nie po to coś wymyślają żeby z tego zrezygnować.Jeżeli jest to ma działać .Równie dobrze możesz z tyłu dwie rurki hamucowe zaślepić,zaoszczędzisz na okładzinach.A wogule czemu jest zaślepiony :?:Znasz powód.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

avandgarde pisze:Inżynierowie nie po to coś wymyślają żeby z tego zrezygnować.Jeżeli jest to ma działać .Równie dobrze możesz z tyłu dwie rurki hamucowe zaślepić,zaoszczędzisz na okładzinach.A wogule czemu jest zaślepiony :?:Znasz powód.
Nie jest zaslepiony tylko będzie zaślepiony, inżynierowie wymyslili to w trosce o środowisko, kosztem utraty mocy, i krótszej zywotności silnika. W tygodniu to zaslepie i zdam relacje z moich spostrzeżeń.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Najlepiej byłoby, gdybyś zrobił instrukcje, jak to zaslepic ;-) być może przyda się w niedługim czasie.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Zaślepienie jest proste,a co z błendami w sterowniku?.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

Mały v8 pisze:inżynierowie wymyslili to w trosce o środowisko, kosztem utraty mocy, i krótszej zywotności silnika.
no to uważaj, żeby cię nie poniosło od tej mocy jak go zaślepisz! :lol:
A jak to sprawdziłeś że przez EGR silnik ma krótszą żywotność?? Jeździłeś 700tys km autem z zaślepionym i niezaślepionym EGR-em i sprawdzałeś ilość sadzy w kolektorze? :-?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
topol
Posty: 291
Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:48
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Kontakt:

Post autor: topol »

No dobrze, a co ze środowiskiem? Czy jest to temat bez znaczenia dla Ciebie?

[ Dodano: 2008-02-25, 22:05 ]
luki79 pisze:A LPG się nie zakłada dla ekologii
A LPG się zakłada dla ekonomii...... 8-)
topol
MB 420 SEC '87
MB A150 BlueEfficiency '09
MB C180 T '98 + LPG AKME - sprzedana...
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

avandgarde pisze:Zaślepienie jest proste,a co z błendami w sterowniku?.


No właśnie o to cały czas pytam , a nie o jakieś ekologiczne mądrosci. W patrolu zaslepiłem jest ok ale tam est wszystko jak w traktorze. A tu nie wiem , ale się dowiem.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Koledzy, nie prosciej dla silnika 2.9 zamiast grzebac przy EGR wstawic chipa?
Bo rozumiem ze ta cala dyskusja kreci sie kolo poprawy parametrow technicznych auta...
Zobaczcie jakie ma E290 po chipie w moim podpisie-nie mam zamiaru nawet wiedziec gdzie jest EGR tym bardziej przy nim grzebac :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

no cóż kolega Mały v8 założył sobie że będzie zaślepiał i już.
Niestety nie wie on, że sprawny EGR działa TYLKO przy małym obciążeniu silnika i powyżej 80stopni C. Moc na pewno sprawdza przy pełnym naciśnięciu pedału przyśpieszenia, więc i pełnym obciążeniu silnika gdzie sprawny EGR NIGDY się nie załączy. Więc jak niby przez EGR ma nastąpić utrata mocy??
Dyskusja kręci się wokół poprawy parametrów technicznych auta (widocznych tylko przy niesprawnym zaworze), ale również wokół związanej z tym ekologii, która (jak widać) w Polsce jeszcze bardzo kuleje.
Poza tym zaślepić EGR i mieć subiektywną ocenę w stylu "zaślepiłem więc MUSI mieć większą moc", jest dużo łatwiej i taniej niż porządnie zawirusować sterownik ;-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Dobra Luki weż nie biadol już o tej ekologi bo nic się nie dzieje. Egr zaślepiony, w dolocie tak jak mówiłem jest masa sadzy. Odczucia mam takie że auto chodzi ciszej i bardziej miękko i tyle. Nie zamierzam nic tam wirusować i podnosić moc, przecież takim tapczanem nikt się nie będzie ścigał a do jazdy wystaczy (za pół roku będzie coś ponad 300KM :mrgreen: )
A tu krótko jak to zrobić......nie trzeba komentowac, jedyne co trzeba to wypić browar . :mrgreen:
:arrow: Obrazek
:arrow: Obrazek
:arrow: Obrazek
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości