Zaślepienie EGR-a
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zaślepienie EGR-a
Witam ktoś to praktykował w 2,9 turbo? Kiedyś zaślepiłem w Nissanie Patrolu i było ok a tu jest troche bardziej skomplikowany silnik i boje się żeby nie nałapał jakiś błedów.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Jaką ekologie ?? Jak bym był wielki "zielonym" to bym jeżdził na LPG, widziałeś kiedyś kolektor ssący od wewnątrz? Masakra , i te nagary wpadają wprost do silnika. Co prawda jeszcze tam nie zaglądałem ale założyłem sobie że go zaślepie.luki79 pisze:EGR się czyści, wymienia na inny sprawny, a nie zaślepia. No ale cóż, w Polsce się nie dba o ekologię :-|
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Inżynierowie nie po to coś wymyślają żeby z tego zrezygnować.Jeżeli jest to ma działać .Równie dobrze możesz z tyłu dwie rurki hamucowe zaślepić,zaoszczędzisz na okładzinach.A wogule czemu jest zaślepiony :?:Znasz powód.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Nie jest zaslepiony tylko będzie zaślepiony, inżynierowie wymyslili to w trosce o środowisko, kosztem utraty mocy, i krótszej zywotności silnika. W tygodniu to zaslepie i zdam relacje z moich spostrzeżeń.avandgarde pisze:Inżynierowie nie po to coś wymyślają żeby z tego zrezygnować.Jeżeli jest to ma działać .Równie dobrze możesz z tyłu dwie rurki hamucowe zaślepić,zaoszczędzisz na okładzinach.A wogule czemu jest zaślepiony :?:Znasz powód.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
no to uważaj, żeby cię nie poniosło od tej mocy jak go zaślepisz! :lol:Mały v8 pisze:inżynierowie wymyslili to w trosce o środowisko, kosztem utraty mocy, i krótszej zywotności silnika.
A jak to sprawdziłeś że przez EGR silnik ma krótszą żywotność?? Jeździłeś 700tys km autem z zaślepionym i niezaślepionym EGR-em i sprawdzałeś ilość sadzy w kolektorze? :-?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
avandgarde pisze:Zaślepienie jest proste,a co z błendami w sterowniku?.
No właśnie o to cały czas pytam , a nie o jakieś ekologiczne mądrosci. W patrolu zaslepiłem jest ok ale tam est wszystko jak w traktorze. A tu nie wiem , ale się dowiem.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Koledzy, nie prosciej dla silnika 2.9 zamiast grzebac przy EGR wstawic chipa?
Bo rozumiem ze ta cala dyskusja kreci sie kolo poprawy parametrow technicznych auta...
Zobaczcie jakie ma E290 po chipie w moim podpisie-nie mam zamiaru nawet wiedziec gdzie jest EGR tym bardziej przy nim grzebac :mrgreen:
Bo rozumiem ze ta cala dyskusja kreci sie kolo poprawy parametrow technicznych auta...
Zobaczcie jakie ma E290 po chipie w moim podpisie-nie mam zamiaru nawet wiedziec gdzie jest EGR tym bardziej przy nim grzebac :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
no cóż kolega Mały v8 założył sobie że będzie zaślepiał i już.
Niestety nie wie on, że sprawny EGR działa TYLKO przy małym obciążeniu silnika i powyżej 80stopni C. Moc na pewno sprawdza przy pełnym naciśnięciu pedału przyśpieszenia, więc i pełnym obciążeniu silnika gdzie sprawny EGR NIGDY się nie załączy. Więc jak niby przez EGR ma nastąpić utrata mocy??
Dyskusja kręci się wokół poprawy parametrów technicznych auta (widocznych tylko przy niesprawnym zaworze), ale również wokół związanej z tym ekologii, która (jak widać) w Polsce jeszcze bardzo kuleje.
Poza tym zaślepić EGR i mieć subiektywną ocenę w stylu "zaślepiłem więc MUSI mieć większą moc", jest dużo łatwiej i taniej niż porządnie zawirusować sterownik ;-)
Niestety nie wie on, że sprawny EGR działa TYLKO przy małym obciążeniu silnika i powyżej 80stopni C. Moc na pewno sprawdza przy pełnym naciśnięciu pedału przyśpieszenia, więc i pełnym obciążeniu silnika gdzie sprawny EGR NIGDY się nie załączy. Więc jak niby przez EGR ma nastąpić utrata mocy??
Dyskusja kręci się wokół poprawy parametrów technicznych auta (widocznych tylko przy niesprawnym zaworze), ale również wokół związanej z tym ekologii, która (jak widać) w Polsce jeszcze bardzo kuleje.
Poza tym zaślepić EGR i mieć subiektywną ocenę w stylu "zaślepiłem więc MUSI mieć większą moc", jest dużo łatwiej i taniej niż porządnie zawirusować sterownik ;-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
Dobra Luki weż nie biadol już o tej ekologi bo nic się nie dzieje. Egr zaślepiony, w dolocie tak jak mówiłem jest masa sadzy. Odczucia mam takie że auto chodzi ciszej i bardziej miękko i tyle. Nie zamierzam nic tam wirusować i podnosić moc, przecież takim tapczanem nikt się nie będzie ścigał a do jazdy wystaczy (za pół roku będzie coś ponad 300KM :mrgreen: )
A tu krótko jak to zrobić......nie trzeba komentowac, jedyne co trzeba to wypić browar . :mrgreen:
:arrow:
:arrow:
:arrow:
A tu krótko jak to zrobić......nie trzeba komentowac, jedyne co trzeba to wypić browar . :mrgreen:
:arrow:
:arrow:
:arrow:
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości