Olej opałowy w W210 2.9TD- opinie
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Lepiej dla pompy wtryskowej (którą rok temu uszczelniałem) lepiej smarowana no i mam pewność że paliwo mi nie zamarznie, no i ciszej chodzi silnik jak jest zimny. W osiągach nie ma różnicy.
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek
WDB2100171A216425
Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk
WDB2011221F356794
Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany
Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
WDB2100171A216425
Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk
WDB2011221F356794
Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany
Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
....hoho.....Niezły CPNfabek pisze:.......mam w domu piec na olej opałowy, do tego 2 zbiorniki po 1500l każdy...
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Człowieku - akurat palniki pieców na OO są dużo bardziej precyzyjnie wykonane, niż wtryski CDI, a co dopiero tradycyjne... Zapytaj tych co maja piece CO na OO ile razy wymieniali już palniki...Lisander pisze:Mercedes W210 to nie jakiś Ursus czy piecyk żeby do niego lać opał.
Wniosek jest prosty - OO jest lepszej jakości od ON... reszta to zbójeckie podatki...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Niestety kolego nie zgodzę się z tobą wiem, że można by było tutaj pisać i pisać o tym czy opał jest lepszy czy gorszy od diesla. Ja twierdzę iż opał musi być gorszy czyli bardziej zanieczyszczony od ropy co raczej nie wpływa dobrze na nasze silniki a w szczególności na pompy wtryskowe nie wspominając już o CDI które lubi raczej dobrej jakości olej napędowy. I tutaj mogli byśmy już zacząć nowy wątek co do wytrzymałości CDI, ale to już inna para kaloszy. Dla mnie opał to oszczędność na krótką metę i tutaj też bym mógł się rozpisać dlaczego.jjankiello pisze:Człowieku - akurat palniki pieców na OO są dużo bardziej precyzyjnie wykonane, niż wtryski CDI, a co dopiero tradycyjne... Zapytaj tych co maja piece CO na OO ile razy wymieniali już palniki...Lisander pisze:Mercedes W210 to nie jakiś Ursus czy piecyk żeby do niego lać opał.
Wniosek jest prosty - OO jest lepszej jakości od ON... reszta to zbójeckie podatki...
Pozdrawiam liczę się z tym że zaraz zostanę mocno skrytykowany
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek
WDB2100171A216425
Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk
WDB2011221F356794
Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany
Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
WDB2100171A216425
Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk
WDB2011221F356794
Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany
Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Masz jakieś podstawy, by tak twierdzić Czy to tylko przemyślenia i powszechnie dostępna teoriaLisander pisze: Ja twierdzę iż opał musi być gorszy czyli bardziej zanieczyszczony od ropy
Bo ja podałem argumenty z życia...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Chyba nawet nie zdajesz sobie sprawy jak chrzczona jest ropa na stacjach benzynowych , ja to sobie uświadomiłem po ostatnim tankowaniu na BP kiedy auto odmówiło dalszej jazdy , ale każdy ma prawo lać co chce ,skoro wolisz ropę lej Np, Shell V-POWER Diesel , 6,12 złLisander pisze:Niestety kolego nie zgodzę się z tobą wiem, że można by było tutaj pisać i pisać o tym czy opał jest lepszy czy gorszy od diesla. Ja twierdzę iż opał musi być gorszy czyli bardziej zanieczyszczony od ropy co raczej nie wpływa dobrze na nasze silniki a w szczególności na pompy wtryskowe nie wspominając już o CDI które lubi raczej dobrej jakości olej napędowy. I tutaj mogli byśmy już zacząć nowy wątek co do wytrzymałości CDI, ale to już inna para kaloszy. Dla mnie opał to oszczędność na krótką metę i tutaj też bym mógł się rozpisać dlaczego.
Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, o 09:45 przez bonifacq, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Panowie mam znajomego z Ukrainy, ostatnio zalał uszlachetniacz jakiś tam i pojechał do swojego kraju. Przy powrocie autko puszczało już czarnego dymka przy dodaniu gazu. Po dokładnie dwóch dniach jazdy silnik zżarł cały olej i był w takim stanie, że trzeba było kupić nowy.kakadu pisze:ale po co lejesz uszlachetniacz do diesla ? Jest jakaś odczuwalna różnica?
No jankiel tu się nie zgodzę. Piece właśnie mają bardzo prostą budowę, w zasadzie to jeden wtryskiwacz, który cały czas sika i 2 elektrody (dwa druty dosłownie), które dają zapłon i to wszystko.jjankiello pisze:Człowieku - akurat palniki pieców na OO są dużo bardziej precyzyjnie wykonane, niż wtryski CDI, a co dopiero tradycyjne... Zapytaj tych co maja piece CO na OO ile razy wymieniali już palniki...
A tutaj się zgodzę. Po pierwsze opał nie ma bioszajsu. Po drugie co się wyprawia na stacjach benzynowych to czasem sami właściciele nie wiedzą. Ale już się przyzwyczaiłem, że dużo rzeczy w Polsce jest przewalonych, słabszej jakości itd. Ruski gaz LPG nawet jest lepszy. U nas na wszystkim robi się "biznesy", gdzie się da przewalić klienta to się to robi.jjankiello pisze:Wniosek jest prosty - OO jest lepszej jakości od ON... reszta to zbójeckie podatki...
Ostatnio zmieniony 1 sty 1970, o 01:00 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Z tego właśnie powodu musi mieć czyste paliwko... Pisałem o samym palniku...fabek pisze:... jeden wtryskiwacz, który cały czas sika...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Ale tam nie ma ciśnienia. Zapamiętajcie, im wyższe ciśnienie wtrysku tym precyzyjnieszy wtryskiwacz. Otwór we wtryskiwaczu w piecu jest taki że go widać gołym okiem, a nawet szpilkę włożysz.jjankiello pisze:Z tego właśnie powodu musi mieć czyste paliwko... Pisałem o samym palniku...
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
No dobra - nieistotne - tak czy siak, paliwo musi być czyste przy ciagłej pracy takiego palnika...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Dodam tylko ,bo nie wszyscy wiedzą ze od 15 lutego 2012r jest nowe rozporzadzenie odnośnie paliw dotyczy ON zwiekszono ilosc bio komponentów do 7% (standard dotyczacy wszystkich ON). Reasumując na dzień dzisiejszy kazde ON zawierac musi 7% bio komponentów taki wymóg. Teraz z innej beczki 7% bio komponentów do tego zanieczyszczenia i ewentualne mixy na stacji i mamy ON wcale nie wiem czy nie gorszego do OO.
[ Dodano: 2012-02-29, 11:16 ]
Gdzieś na inny forum czytałem ze w Niemczech są osobne dystrybutory z ON+10% bio komponentów a zarazem jest nizsza cena i tankujesz takie paliwo z innego dystrybutora specjalnie oznaczonego. Wiem ze 7% a 10% jest róznica ale całkiem niewielka,wolał bym miec normalne ON i obok dystrybutor z on+10%bio gdzie tankkuje to lub nie na własne ryzyko i oczywiscie troszke taniej.
[ Dodano: 2012-02-29, 11:16 ]
Gdzieś na inny forum czytałem ze w Niemczech są osobne dystrybutory z ON+10% bio komponentów a zarazem jest nizsza cena i tankujesz takie paliwo z innego dystrybutora specjalnie oznaczonego. Wiem ze 7% a 10% jest róznica ale całkiem niewielka,wolał bym miec normalne ON i obok dystrybutor z on+10%bio gdzie tankkuje to lub nie na własne ryzyko i oczywiscie troszke taniej.
Mercedes A-klasa 170 CDI 2000r. sprzedane
Mercedes E-klasa 270 CDI 2000r. Avangard
Mercedes E-klasa 270 CDI 2000r. Avangard
Chciałem trochę zasięgnąć tematu, bo znajomy chce lać do swojego 2.9TD. Jak się dowiedziałem z porządnego źródła, niedawno jeździła kontrola (chyba ITD) i sprawdzała samochody właścicieli, którzy zakupili większą ilość opału. Po prostu wzięli listę kilkudziesięciu klientów i jeździli od domu do domu, sprawdzając zawartość bakówmalyjunak pisze:a jak jest z karami i inspekcjami na OO?
Jeden z moich znajomych dostał 10.000zł kary. Szczegóły będę wiedział pod koniec tygodnia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości