Witam
Pokrótce sprawa wygląda następująco :
Po zapaleniu , jak jest zimny, silnik na wolnych obrotach pracuje poprawnie ale jak dodam gazu to się dławi jakby paliwa brakowało. Muszę dodawać bardzo powoli wtedy jakoś kręci. Po rozgrzaniu jest w miarę poprawnie.
Kiedy stopniowo dodaję gazu to powoli wkręca się na obroty.
Po szybszym dodaniu gazu zmieni bieg na niższy i przyspiesza szybciej. Ale od czasu do czasu przerzuci na niższy bieg ale obroty nie chcą wzrosnąć powyżej 3500. Nie dzieje się tak zawsze.
Większy problem zaczyna występować po wciśnięciu przycisku kick down. Zaczynają się wtedy dziwne rzeczy...
Przypuśćmy jadę na "5" 90 km/h , obroty jakieś 2500 (circa). Po wciśnięciu kick down skrzynia przerzuca na bieg niższy, obroty potrafią dojść do 5000 a prędkość spada zamiast wzrastać.
Zrobiłem test Carsoftem (wiem, że to nie SD, ale coś tam pokazuje) i skrzynia nie ma błędów. Błąd występuję w silniku (sprawdzane również po skasowaniu błędu i ponownym sprawdzeniu ) ale nie wiem czego dotyczy. Domyślam się, że to czujnik powietrza (???) ale gdzie jest zainstalowany. Czy to on ma wpływ na taką a nie inną pracę silnika?
W załączniku skan z pomiaru...
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
kondar1
brak mocy przycisk kick down odczyt z Carsoft
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
brak mocy przycisk kick down odczyt z Carsoft
MB W210 97r. E200LIM CLASSIC z wyp. AVANTGARDE + LPG
VIN : WDB2100351A381590
VIN : WDB2100351A381590
Witam,
Czujnik temp. powietrza stosowany był w starszych modelach, nie jest tak dokładny jak przepływomierz powietrza ale jest to jeden z najważniejszych czujników w silniku na podstawie, którego dobierana jestr mieszanka. Ten błąd oznacza przerwę w czujniku, wymień go.
Ps. Zainstalowany jest na rurze dolotowej powietrza, idą do niego 2 kable. Wygląda jak na fotce niżej.
Czujnik temp. powietrza stosowany był w starszych modelach, nie jest tak dokładny jak przepływomierz powietrza ale jest to jeden z najważniejszych czujników w silniku na podstawie, którego dobierana jestr mieszanka. Ten błąd oznacza przerwę w czujniku, wymień go.
Ps. Zainstalowany jest na rurze dolotowej powietrza, idą do niego 2 kable. Wygląda jak na fotce niżej.
- Załączniki
-
- K482.JPG (40.17 KiB) Przejrzano 2235 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
U mnie występuje przepływomierz, ma numer 0 280 217 114 a o ile wiem to owy czujnik jest w środku ...
Sprawdziłem przepływomierz i jeden z przewodów był urwany. Nie miałem możliwości lutowania ale oczyściłem, skręciłem, zaizolowałem. Jak będą możliwości połączę trwalej...
Próba wykazała jakby ożywienie, chętniej wkręcał się na obroty. W tygodniu będę dalej testował...
Problem w dalszym ciągu nie rozwiązany to jak pisałem na wstępie praca silnika zimnego oraz przełącznik kick down - opis jak w temacie.
Sprawdziłem przepływomierz i jeden z przewodów był urwany. Nie miałem możliwości lutowania ale oczyściłem, skręciłem, zaizolowałem. Jak będą możliwości połączę trwalej...
Próba wykazała jakby ożywienie, chętniej wkręcał się na obroty. W tygodniu będę dalej testował...
Problem w dalszym ciągu nie rozwiązany to jak pisałem na wstępie praca silnika zimnego oraz przełącznik kick down - opis jak w temacie.
MB W210 97r. E200LIM CLASSIC z wyp. AVANTGARDE + LPG
VIN : WDB2100351A381590
VIN : WDB2100351A381590
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości