E220 Kontrolna poziomu oleju problem

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
szajer
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 09:05
Lokalizacja: świecie

E220 Kontrolna poziomu oleju problem

Post autor: szajer »

Witam od jakiegoś czasu jeżdżę Oczkiem z silnikiem 2.2 diesel i mam problem z zapalającą się kontrolną poziomu oleju podczas jazdy (poziom oleju jest odpowiedni) dodam, że ten problem występuje coraz częściej. Kontrolka zapala się głównie powyżej 100km/h po jakimś czasie zgaśnie i tak w kółko :roll: czekam na wasze sugestie i porady co mam z tym zrobić ;-)
Obrazek
Bomber
Posty: 9
Rejestracja: 23 lip 2011, o 00:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bomber »

Moim zdaniem powodować to może stary olej, tak jak mówisz pow. 100km/h to silnik ma wyższe obroty i olej może się pienić, co może skutkować chwilowym zapaleniem się kontrolki. Sprawdź w miarę możliwości kiedy był wymieniany i co to za olej pływa w misce...
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Awatar użytkownika
szajer
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 09:05
Lokalizacja: świecie

Post autor: szajer »

Bomber, Dzięki za opinie ;-) właśnie w tym tygodniu chcę wymieniać olej więc zobaczę czy to coś pomoże :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

może masz zalany syntetyk, co?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
szajer
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 09:05
Lokalizacja: świecie

Post autor: szajer »

fabek pisze:może masz zalany syntetyk, co?
Nie nie, na pewno półsyntetyk.
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
szajer
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 09:05
Lokalizacja: świecie

Post autor: szajer »

fabek pisze:w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.
Na pewno to sprawdzę, dzięki. Wydaje mi się, że kolega Bomber, ma trochę racji bo jak dzisiaj jeździłem i zaraz po zapaleniu się kontrolki wrzucałem na luz i momentalnie kontrolka gasła. Prawdą jest, że od kupna jeszcze oleju nie wymieniałem :-/ bo niby do wymiany zostało jeszcze kilka tyś. W tym tygodniu wymieniam olej i zobaczę czy dalej problem będzie się powtarzał. ;-)
Obrazek
PiterCab
Posty: 45
Rejestracja: 5 lut 2011, o 14:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: PiterCab »

Podzielę się pewnym spostrzeżeniem co do zapalania kontrolki w silniku 2,2 .Miałem podobny problem. Tuż po wymianie oleju kontrolka włączał się przy większych prędkościach gdy silnik był rozgrzany.Ciągle nerwówka i co przystanek sprawdzanie stanu. Okazało się że podobny problem ma kilku znajomych jeżdżących na półsyntetyku Mobila którzy wymienili olej. Nie wiem czy była jakaś wadliwa seria tego oleju czy ktoś pomylił beczki z całym syntetykiem ale po wymianie na inny olej ( nie Mobila) problem ustąpił.A i silnik o dużo mniej bierze tego oleju.Ja już się zastanawiałem nad wymianą pierścieni a teraz od wymiany do wymiany(prawie 500 tys na liczniku).Nic nie mam do Mobila -150 tys na nim przejechałem ale teraz Castrol.
MB 202 1,8B WDB2020181a527729 - obecnie
MB 211 E200 WDB2110071b401584 - obecnie
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270 - był
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441 - był
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Koledzy, pisałem kilka razy.
W misce olejowej MB zamontował inteligentny czujnik: poziomu, temperatury i jakości oleju.
To układ z prymitywnym pływakiem, termometrem i dobrym procesorem.
Niestety przy olejach osadowych np. (Castrol) pływak zwiększa swoją wagę (obrasta).
Czujnik tą wersję ma zakodowaną i do momentu nalania innego oleju pamięta.
Gwałtowna zmiana koncepcji oleju wymaga ingerencji w czujnik za pomocą licznika.
Czasem z powodu osadów czujnik (nowego) oleju nie przyjmie.
Czujnik do wymiany.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Dobrze gada.

Dlatego własnie czasami koniecznością jest wymiana czujnika oleju i problemy znikają.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Nie wiem co u mnie było wcześniej zalane,ale po zakupie samochodu też miałem podobny problem(poziom oleju powyżej minimum). Olej od razu wymieniłem na Petronas Syntium 1000(10W-40 kierując się radą fachowców z tego forum),zrobiłem ok.10000km i wszystko gra i buczy(a raczej jeździ i klekocze).
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Awatar użytkownika
szajer
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 09:05
Lokalizacja: świecie

Post autor: szajer »

noc, To co napisałeś jest bardzo ciekawe :-) wracając do tematu wymieniłem olej i problem znikł :lol: dodam, że na nowym oleju przejechałem już 4 tyś :-P olej to Castrol 10w40
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości