E 290 pytanie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Mlody99
Posty: 15
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 17:20
Lokalizacja: Zamość

E 290 pytanie

Post autor: Mlody99 »

Witam wszystkich forumowiczow,
od dłuższego czasu mam problem z moją E-klasą.
Temat wałkowany miliard razy, brak mocy po przejezdzie dluzszego odcinka. Jak zimny idzie.
Byłem u mechaniora, wpielismy sie w złącze diag. W momencie gdy silnik tracił moc, nie wkrecał sie powyzej 3 tyś. poziom EGR 1 nie zmienia sie. Ciagle wisi na 1mm.

Teraz pytanie laika:" Ktory zawór to EGR1, a ktory to EGR2"
Jezeli EGR 1 to ten wyzej ktory jest umieszczony na rurce od kolektora wydechowego to został wyczyszczony. Membrana też sprawna. P.S. po zgaszeniu, silnik czasem odzyskuje kopa, ale nie ma reguły.

Jezeli ma ktos jakis test i rozwiazanie z checia wykorzystam.

Mercedes E 290T `97 classic
W210
2.9TD
`97
manual
classic
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

Witaj, EGR jest tyko jeden! (krol tez jest tylko jeden :mrgreen:) sadzac po diagnozie byles o "mechaniora" ktory nie dysponuje SD ( takie cos co powie ci prawde o naszych autach) tylko jakims tam "bledoczytaczem", :lol: szkoda pieniedzy na takie wizyty ( tak jak na lekarzy z kontaktu NFZ- pieniadze poszly,a pacjent chory) poczytaj na forum moze cos dopasujesz do swoich objawow, EGR to temat rzeka w kazdym modelu i pewnie odpowiedz tu znajdziesz, moze gdybys podzucil nr bledu to bylo by latwiej, a "1 mm" to jednostka dlugosci i raczej nie wystepuje w diagnozie zaworu EGR ( chyba ze masz wersje na szwajcarie,japonie,australielu kalifornie bo tam moze byc czujnik polozenia zaworu EGR) powodzenia
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Mlody99
Posty: 15
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 17:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Mlody99 »

Kurcze :D z kazdym dniem cofam sie w rozwoju.
A kod błedu....mmmmmmmmm... fak, nie pamietam. Alena 100% to był EGR, ale pełnej formułki nie pamietam.
Co do "błędoczytacza" :D to pamietam że były dwie rubryki EGR1 i EGR2, jak przydupcylem Mietkowi tak do 160 to obydwa parametry sie zmieniały, nagle tracił moc EGR1 wisiał na 1mm a parametry EGR2 zmieniały sie. Koleś kasował błąd na zgaszonym, odpalałem i dalej rura i szedł. Maskara z tymi dieslami. Nie ma to jak stara poczciwa Sierra :D

Co do NFZ wlasnie leze od tygodnia na neurologii i zero postepow, az mnie skreca zeby pod mache Mietka zajrzec...


A i jeszcze dodam, że silnik przechodzi w coś w stylu trybu awaryjnego, nie kreci sie powyzej 3k/min.
W210
2.9TD
`97
manual
classic
adamos81

Post autor: adamos81 »

http://obrazki.elektroda.net/80_1270571101_thumb.jpg Witam. Zawory znajdują się pod obudową filtra powietrza
Mlody99
Posty: 15
Rejestracja: 27 wrz 2010, o 17:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Mlody99 »

Czyli EGR1 i EGR2 to zawory recyrkulacji???
Kurcze... masakra. Jak wyjde z tego burdelu to zajrze. Dziekuje za zainteresowanie moim problem i licze na dalsza pomoc :D
W210
2.9TD
`97
manual
classic
ksiwy
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 10 maja 2008, o 19:16
Lokalizacja: wrocław

patreząc od przodu auta, ten elektrozawór

Post autor: ksiwy »

bliżej chłodnicy steruje egr, zaślep gnojka - wszystko , łacznie ze sterowaniem podciśnieniem, drugi zawór steruje przepustnicą w turbinie, nie ruszaj go i dbaj żeby działał, bo jak padnie to i moc z auta uleci w kosmos, on musi chodzić i nie puszczać podciśnienia gdzie indziej,
pzdr
ksiwy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 39 gości