ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
sory za pewnie glupie pytanie co znaczy SD i czy mozna sprawdzic regulator jak alternator jest wyjety wtedy 20°C nie robi problemu:) w jaki sposob mozna sprawdzic??? i czy moze byc jakas inna przyczyna tego poza regulatorem ???
w201 2.5D-> W124 3.0D ->W124 2.5TD->W210 2.2CDI ->
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
- Damian86 w210
- Posty: 2177
- Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
- Lokalizacja: Zabrze
Widać osoba która regenerowała alternator założyła do niego nieodpowiedni regulator napięcia .mgr3136 pisze:i sprawdzilem szczotki sa nowe komutator widaac ktos obtoczyl sprzegielko wraz kolem wyglada na nowe i lozysko ktore jest widoczne tez wyglada na nowe,zawiozlem alternator do sprawdzenia pod obciazeniem i niby wszystko ok
Po numerze alternatora dobierz własciwy regulator napięcia i zainstaluj. Problem ustąpi.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
- mozna sprawdzic zwyklym miernikiem jaki jest pobor jak to zrobic troche ciemny jestem w tym temacie ???
-no wlasnie oto chodzi ze regulator nie byl wymieniany widac ze jest strary, zecz w tym czy to moze byc wina regulatora bo troche kosztuje zeby kupic w ciemno?
-no wlasnie oto chodzi ze regulator nie byl wymieniany widac ze jest strary, zecz w tym czy to moze byc wina regulatora bo troche kosztuje zeby kupic w ciemno?
w201 2.5D-> W124 3.0D ->W124 2.5TD->W210 2.2CDI ->
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Alternator można sprawdzić zwykłym woltomierzem, ale trzeba pamiętać o obciążeniu go do wartości pomiarowej najczęściej połowa mocy + obroty silnika minimum 2500, a i to zależy od silnika i producenta.Dobrze by było zmierzyć "amperarz".Tu potrzebne są tzw. kleszcze pomiarowe.Prymitywnym ale bardzo skutecznym sposobem jest nagrzanie silnika, woltomierz, włączenie świateł długich, dmuchawy na max. i ogrzewanie tylnej szyby.Obroty na 2000 napięcie powinno wynosić ~ 14,0V dla diesla, ~13,8V dla benzyny.Nawet jeżeli będzie to 13,5V
to też dobrze.Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu nie może przekroczyć 14,5V-14,7V
Wszystkie pomiary powinny być wykonane na akumulatorze.Przy wątpliwościach powtórka jak najbliżej alternatora.
to też dobrze.Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu nie może przekroczyć 14,5V-14,7V
Wszystkie pomiary powinny być wykonane na akumulatorze.Przy wątpliwościach powtórka jak najbliżej alternatora.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam, mam taki problem. Na zimnym silniku ładowanie jest niskie w granicy 13. W każdym bądź razie jest za małe. W miarę nagrzania silnika i przejechania kilkunastu km ładowanie wzrasta. Czy powinno być tak czy po odpaleniu zimnego silnika powinno być prawidłowe ładowanie? dzięki za pomoc
pozdrawiam
pozdrawiam
Witam.Mam to samo pytanie co kolega gołąb.Czy tak powinno być?
[ Dodano: 2011-04-17, 13:32 ]
Witam wszystkich forumowiczów.Doszedłem do tego dlaczego nie mam ładowania na zimnym silniku przez około 3 min.Po zapaleniu jest około 12.50 V,a potem wskakuje na 14.10-14.25 V.Trzyma przekażnik w module świec żarowych.Prawdopodobnie grzeją świece żarowe,tylko dziwi mnie że z powodu tak długiego grzania codziennie jeszcze się nie spaliły.Mam pytanie,czy jest jakaś regulacja w module świec żeby szybciej rozłączał grzanie,chociaż wydaje mi się że po zapaleniu silnika moduł powinien zaraz rozłączyć.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam.Moje auto WDB 2100201A200939 E-300D 1996 r.
[ Dodano: 2011-04-23, 21:53 ]
Witam ponownie.Czy nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na moje pytanie odnośnie długiego grzania świec na zimnym silniku /3 minuty/ przez co ładowanie w tym czasie wynosi około 12,50 V.Czy jest to wina modułu świec żarowych,czy jeszcze jakiegoś innego czujnika ?.Czy może tak ma być ?. Pozdrawiam.Mercedes E-300 D WDB2100201A200939.
[ Dodano: 2011-04-17, 13:32 ]
Witam wszystkich forumowiczów.Doszedłem do tego dlaczego nie mam ładowania na zimnym silniku przez około 3 min.Po zapaleniu jest około 12.50 V,a potem wskakuje na 14.10-14.25 V.Trzyma przekażnik w module świec żarowych.Prawdopodobnie grzeją świece żarowe,tylko dziwi mnie że z powodu tak długiego grzania codziennie jeszcze się nie spaliły.Mam pytanie,czy jest jakaś regulacja w module świec żeby szybciej rozłączał grzanie,chociaż wydaje mi się że po zapaleniu silnika moduł powinien zaraz rozłączyć.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam.Moje auto WDB 2100201A200939 E-300D 1996 r.
[ Dodano: 2011-04-23, 21:53 ]
Witam ponownie.Czy nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na moje pytanie odnośnie długiego grzania świec na zimnym silniku /3 minuty/ przez co ładowanie w tym czasie wynosi około 12,50 V.Czy jest to wina modułu świec żarowych,czy jeszcze jakiegoś innego czujnika ?.Czy może tak ma być ?. Pozdrawiam.Mercedes E-300 D WDB2100201A200939.
Koledzy Mam powazny problem z moim mesiem jest to w210 1996r 2.9TD Mianowicie chodzi mi o to ze cos mi pali alternator zaczelo sie od tego ze raz jechalem wyswietlilo mi na tablicy baterie ladung i zgaslo no i tak z dzien pojezdzilem i znowu sie zaswiecilo ale juz nie zgaslo pojechalem do elektryka cos tam ppatrzyl i mowi ze diody cos tam popalone i wymienilem alternator i bylo ok ale tylko 2 dni bo znowu sie to stalo tak pomyslalem ze moze ten alternator taki padniety byl kupilem jeszcze jeden oczywiscie uzywany ale napewno byl dobry bo pojezdzilem 3 dni i spalilo i nie wiem co jest przynajmniej jakas podpowiedz dajcie co robic bo dam do elektryka inie wiem co bedzie moze ktos z was mial taki przypadek prosze o odpowiedz
Dynda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości