ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mgr3136
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2011, o 17:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mgr3136 »

sory za pewnie glupie pytanie co znaczy SD i czy mozna sprawdzic regulator jak alternator jest wyjety wtedy 20°C nie robi problemu:) w jaki sposob mozna sprawdzic??? i czy moze byc jakas inna przyczyna tego poza regulatorem ???
w201 2.5D-> W124 3.0D ->W124 2.5TD->W210 2.2CDI :D->
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

SD star diagnos to jest komputer mercedesowski na nim wszystko można sprawdzić pod warunkiem kto go obsługuje jaki "spec to odczyta"
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

sam jesteś "star diagnos" :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas »

a może podłączyć miernik pod przewody aku - klema. i sprawdzić jaki pobór? wyjąć bezpieczniki i sprawdzić obwody?
WDB2100101A375257
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

mgr3136 pisze:i sprawdzilem szczotki sa nowe komutator widaac ktos obtoczyl sprzegielko wraz kolem wyglada na nowe i lozysko ktore jest widoczne tez wyglada na nowe,zawiozlem alternator do sprawdzenia pod obciazeniem i niby wszystko ok
Widać osoba która regenerowała alternator założyła do niego nieodpowiedni regulator napięcia .
Po numerze alternatora dobierz własciwy regulator napięcia i zainstaluj. Problem ustąpi.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
mgr3136
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2011, o 17:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mgr3136 »

- mozna sprawdzic zwyklym miernikiem jaki jest pobor jak to zrobic troche ciemny jestem w tym temacie ???

-no wlasnie oto chodzi ze regulator nie byl wymieniany widac ze jest strary, zecz w tym czy to moze byc wina regulatora bo troche kosztuje zeby kupic w ciemno?
w201 2.5D-> W124 3.0D ->W124 2.5TD->W210 2.2CDI :D->
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Alternator można sprawdzić zwykłym woltomierzem, ale trzeba pamiętać o obciążeniu go do wartości pomiarowej najczęściej połowa mocy + obroty silnika minimum 2500, a i to zależy od silnika i producenta.Dobrze by było zmierzyć "amperarz".Tu potrzebne są tzw. kleszcze pomiarowe.Prymitywnym ale bardzo skutecznym sposobem jest nagrzanie silnika, woltomierz, włączenie świateł długich, dmuchawy na max. i ogrzewanie tylnej szyby.Obroty na 2000 napięcie powinno wynosić ~ 14,0V dla diesla, ~13,8V dla benzyny.Nawet jeżeli będzie to 13,5V
to też dobrze.Po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu nie może przekroczyć 14,5V-14,7V
Wszystkie pomiary powinny być wykonane na akumulatorze.Przy wątpliwościach powtórka jak najbliżej alternatora.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
mgr3136
Posty: 14
Rejestracja: 8 mar 2011, o 17:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mgr3136 »

poddalem sie zawiozlem do specow okazalo sie ze przyczyna byl wirnik alternatora
ma ktos moze do sprzedania wirnik do DELPHI????
w201 2.5D-> W124 3.0D ->W124 2.5TD->W210 2.2CDI :D->
w140 s420 97' vin WDB1400421A402121 MARZENIA:SEC
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Witam, mam taki problem. Na zimnym silniku ładowanie jest niskie w granicy 13. W każdym bądź razie jest za małe. W miarę nagrzania silnika i przejechania kilkunastu km ładowanie wzrasta. Czy powinno być tak czy po odpaleniu zimnego silnika powinno być prawidłowe ładowanie? dzięki za pomoc
pozdrawiam
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

kolega NOC powinien dostać nobla za tyle merytoryki!!!

mi po kolei przestały działać szyby - wyczytałem tu i o szynie kan i o zaoksydowanych kablach przy pompce centralnego co akurat u mnie okazało się strzałem w dziesiątkę

DZIĘKUJĘ!!!
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Czy powinno być tak, że ze wzrostem temperatury silnika czy przejechaniu paru km wzrasta ładowanie aku?
pozdrawiam
ufoludek
Posty: 45
Rejestracja: 30 lis 2008, o 15:52
Lokalizacja: katowice

Post autor: ufoludek »

Witam.Mam to samo pytanie co kolega gołąb.Czy tak powinno być?

[ Dodano: 2011-04-17, 13:32 ]
Witam wszystkich forumowiczów.Doszedłem do tego dlaczego nie mam ładowania na zimnym silniku przez około 3 min.Po zapaleniu jest około 12.50 V,a potem wskakuje na 14.10-14.25 V.Trzyma przekażnik w module świec żarowych.Prawdopodobnie grzeją świece żarowe,tylko dziwi mnie że z powodu tak długiego grzania codziennie jeszcze się nie spaliły.Mam pytanie,czy jest jakaś regulacja w module świec żeby szybciej rozłączał grzanie,chociaż wydaje mi się że po zapaleniu silnika moduł powinien zaraz rozłączyć.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam.Moje auto WDB 2100201A200939 E-300D 1996 r.

[ Dodano: 2011-04-23, 21:53 ]
Witam ponownie.Czy nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na moje pytanie odnośnie długiego grzania świec na zimnym silniku /3 minuty/ przez co ładowanie w tym czasie wynosi około 12,50 V.Czy jest to wina modułu świec żarowych,czy jeszcze jakiegoś innego czujnika ?.Czy może tak ma być ?. Pozdrawiam.Mercedes E-300 D WDB2100201A200939.
Dynda12
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2011, o 10:17
Lokalizacja: Nowosielce

Post autor: Dynda12 »

Koledzy Mam powazny problem z moim mesiem jest to w210 1996r 2.9TD Mianowicie chodzi mi o to ze cos mi pali alternator zaczelo sie od tego ze raz jechalem wyswietlilo mi na tablicy baterie ladung i zgaslo no i tak z dzien pojezdzilem i znowu sie zaswiecilo ale juz nie zgaslo pojechalem do elektryka cos tam ppatrzyl i mowi ze diody cos tam popalone i wymienilem alternator i bylo ok ale tylko 2 dni bo znowu sie to stalo tak pomyslalem ze moze ten alternator taki padniety byl kupilem jeszcze jeden oczywiscie uzywany ale napewno byl dobry bo pojezdzilem 3 dni i spalilo i nie wiem co jest przynajmniej jakas podpowiedz dajcie co robic bo dam do elektryka inie wiem co bedzie moze ktos z was mial taki przypadek prosze o odpowiedz
Dynda
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Pytanie:
Akumulator sprawdzony. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach z załączonymi światłami to napięcie w instalacji ok 14 V.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Dynda12
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2011, o 10:17
Lokalizacja: Nowosielce

Post autor: Dynda12 »

Kolego romek61 jak to do mnie pytanie to akumulator wymieniony bo tamten byl juz do niczego
Dynda
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości