Dziwne stuki?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dziwne stuki?
Witam serdecznie. Panowie mam problem na 1000% z prawym przednim zawieszeniem, coś w nim stuka jak jadę po nierównościach,(dzwięk taki jak przy wybitych drążkach). Byłem na dwóch diagnostykach i nie mam żadnych luzów , wszystko pracuje idealnie Facet sam nie wie od czego pochodzą te stuki nawet amorki sprawdzałem i mam je na 70%. Czy jest możliwość aby amor był jakoś inaczej uszkodzony i sie tłukł na nierównościach. Dodam że cały zawias chodzi jak z fabryki oprócz tej prawej przedniej strony.
W210 e270cdi
2000r.
2000r.
Czestym problemem sa tulejki na stabilizatorze. Sa czesto pomijane bo wydaja sie byc w porzadku, a stres na zawieszeniu na wybojach powoduje ze slyszysz stuki. Czesto nawet trzepaki nie sa w stanie tego wyszukac. Nie mowie ze to powod ale warto sprawdzic.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Np. co? Jak się ma zacisk do pracy zawieszenia?bzyku pisze:A moze cosik sie stalo z zaciskiem hamulcowym?
Panowie powyżej ze stabilizatorem: może wszyscy macie rację. Może to być suma luzów na gumie stabilizatora i na jego łączniku. Dobrze pamiętam, że jest sposób na sprawdzenie czy odgłosy pochodzą od gumy stabilizatora - popsikać smarem?
Na stacji przeglądałeś tylko końcówki drążków kierowniczych czy całe zawieszenie wraz z łącznikami i gumami, o których pisałem wcześniej?
Te swoje 70% możesz wsadzić... wiesz gdzie ;-) Na ścieżce diagnostycznej badają tym stan całego zawieszenia a nie pojedynczego elementu (amortyzatora w tym przypadku). Jakby Ci się chciało, to możesz go wyjąć i sprawdzić empirycznie. Znana jest już historia człowieka, który miał niby 80% sprawności przedniego zawieszenia, a po wyjęciu amortyzator mu się rozpadł...
Dwoch diagnostow i nie wykryty lacznik stabilizatora? To albo czas na zmiany warsztatow albo szukaj dalej. Te luzy sa jedne z latwiejszych do wykrycia. :lol:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ja do tych wszystkich stacji diagnostycznych to nie mam słów miałem galanta,lancera,honde i oczywiście w mesiu ani razu nie trafili w to co naprawde tłukło gdyby nie forum to bym dalej wymieniał wymieniał i ch..., a tak wogóle to w zimę zawsze zawias dostaje w dupe
W210 2.8V6 204KM
przedni napęd jest dla dziewczynek
przedni napęd jest dla dziewczynek
Wiec byl zle sprawdzany. Bo jesli nie mozesz znalezc luzu kiedy samochod stoi na kolach to musisz go podlewarowac w poszczegolnych miejscach zeby wyeliminiwac stres ktorego nie mozesz ruszyc od ciezaru komponentow - wiec dla mnie to znak ze bylo zle diagnozowane.marteusz pisze:U mnie luz łacznika stabilizatora widać było dopiero po demontażu, a walił jak diabli ...allias pisze:Dwoch diagnostow i nie wykryty lacznik stabilizatora? To albo czas na zmiany warsztatow albo szukaj dalej. Te luzy sa jedne z latwiejszych do wykrycia. :lol:
Np nie sprawdzisz sworznia jesli lewarujesz auto pod wachaczem. Jesli podlewarujesz pod rama - masz wieksze szanse wyczucia luzu na sworzniu bo elementy wisza swobodnie. 8-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Jak bedziesz mial podniesiony zobacz kondycje sprezyn. Ze wzgledu ze sa montowane luzno a nie jak Mcperson (czy jakos tak) to lubia sie troche przemieszczac. Koles mial sadnieta jedna strone i mu sie lekko przesuwala i stukala podczas wyboi i ostrego ruszania.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Pomiar % amorów nie świadczy że ma on 80% czy 60% sprawności ale badana jest różnica miedzy lewą a prawą strona nie powninna przekraczac chyba 15%qoompel pisze:Znana jest już historia człowieka, który miał niby 80% sprawności przedniego zawieszenia, a po wyjęciu amortyzator mu się rozpadł...
Nawet nowy amortyzator nie będzie miał 100% sprawności....wiec twierdzenie że komuś wyszło 90% a komuś 80% tłumienia amora nic nie znaczy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
To prawda, że badana jest również różnica między lewą i prawą stroną, ale wg Ciebie te procenty co oznaczają? Raczej nie zawartość cukru w cukrze... Badana jest sprawność albo jak kto woli - stopień zużycia. Kropka.merlin pisze:Pomiar % amorów nie świadczy że ma on 80% czy 60% sprawności ale badana jest różnica miedzy lewą a prawą strona
Jak znajdziesz stację diagnostyczną, która bada stan TYLKO amortyzatora, to proszę Cię, podziel się tym faktem z nami.merlin pisze:Nawet nowy amortyzator nie będzie miał 100% sprawności...
Poza tym proszę stosować się do Netykiety i Regulaminu forum, dbając o poprawną pisownię.
P.S. Jestem w trakcie zbierania gratów na wymianę zawieszenia i amortyzatorów klapy (działały słabo, ale w momencie spadku temperatur nie spełniają wcale swojej roli...). Amortyzatory zamówiłem Sachsa, sprężyny chyba wrzucę Bilsteina, ale też mi szkoda robić tego w zimę, gdzie na drogach jest gorzej niż zazwyczaj :roll:merlin pisze:powninna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości