Tryb W i S

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bartpol1, w ciezarowkach zupelnie inne przelozenia sa i startowanie z jedynki tylko z pelnym obciazeniem lub pod gorke.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

No ja to wiem ! stad wlasnie - skoro MB , albo producent skrzynki wymyslił sobie tryby W i S i do czegos je pzreznaczył ... macie swoja odpowiedz , ktora Ty udzieliłes wyzej mlojego posta , a mianowicie ruszanie z pełnym obciazeniem , albo pod górkę :mrgreen: W wielu wozach nawet jak pusty to sie z 3 rusza :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no wiem, jezdzilem mercedesami kiedys z serii 500 i 600 ciezarowymi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

A jeszcze jedno padlo w tym watku. Ze jedynka krotka jest. Nie wiem jak jest w dieslach W210 ale u mnie w benzynie to jedynka wcale taka krotka nie jest :-)
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Do bartpol1 ale ciężarówki to całkiem inna historia niektóre mają po 9 biegów + półbiegi. Pamiętam kiedyś w firmie u ojca jak padło turbo w ciężarówce to wszyscy się śmiali że pod górę trzeba było wrzucić Asa (czyli jedynkę). Ale już np. autobusy mercedesa z automatem startują z jedynki a część z nich też w automacie ma W i wtedy jadą z dwójki czyli podobnie jak w naszych oczkach.
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

fabek pisze:dodam, ze w nowych Mercedesach jest przycisk C/S - Comfort/Sport.
Mercedes nie stosuje określenia SPORT
W/S - Winter / Summer
E/S - Economic / Standard
C/S - Comfort / Standard
bartpol1 pisze:swoja ciezarówką , albo autobusem prakltycznie nigdy nie ruszam z jedynki :mrgreen: a tam spzregło jest suche
Czasami jeżdżę też Unimogiem. Taki sprzęt ma np. 48 biegów do przodu (i tyle samo do tyłu)
Jak bym miał przy rozpędzaniu do 75 km/h przerzucać wszystkie 48 - to bym chyba zwariował...
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Czasami jeżdżę też Unimogiem. Taki sprzęt ma np. 48 biegów do przodu (i tyle samo do tyłu)
Jak bym miał przy rozpędzaniu do 75 km/h przerzucać wszystkie 48 - to bym chyba zwariował...
Dobre :-D
driver
Posty: 11
Rejestracja: 16 wrz 2010, o 13:47
Lokalizacja: Płock

Post autor: driver »

zalozylem ten watek a sam jezdze po calej europie autokarem ktory ma 8 biegow
fabryczna naklejka kolo skrzyni "ruszac tylko z 1 biegu" ja ruszam z 3 a jak duzo bagazu z 2. auto ma naklepane 700tys km i zuzycia sprzegla i skrzyni jak wszedzie bez odchylow
Bez Gwiazdy nie ma jazdy :)

Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie :)

W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

nawet jakbysmy z 4 ruszali to pewnie tez nic by sie nie dzialo ;-)

w koncu jezdzimy mercedesami :mrgreen:

ale musze przyznac ze w zimie w te cieple i " bez sniegowe" dni jezdzilem na W ok.2 miesiecy i faktycznie nie bylo tego delikatnego szarpniecia po 1 biegu szczegolnie gdy auto zimne.
Sadze ze mozne spokojnie bez konsekwencji jezdzic na W i latem, unikajac moze dramatycznie sportowego startu....
driver
Posty: 11
Rejestracja: 16 wrz 2010, o 13:47
Lokalizacja: Płock

Post autor: driver »

W szczegolnosci nalezy pamietac ze np rano wsiadamy do auta i jest ono zimne. zimny olej w silniku i w skrzyni ( u mnie np jak skrzynia jest zimna z rana nie pracuje tak idealnie plynnie jak pozniej kiedy zlapie troche temperatury to chyba normalne) majac diesla mamy jeszcze turbine ktora tez nie lubi obrotow na zimno. wiec moze chociaz z rana uzywac trybu W zanim silnik nie zlapie temp. Mysle ze to korzystnie wplynie na eksploatacje calosci
Bez Gwiazdy nie ma jazdy :)

Bóg dał nam nogi po to żebyśmy doszli tam, gdzie mercedes nie dojedzie :)

W123 200D
W124 200D
W124 E320 Coupe
W210 97r. E300TD 177KM
WDB2100251A409187
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

driver pisze:u mnie np jak skrzynia jest zimna z rana nie pracuje tak idealnie plynnie jak pozniej kiedy zlapie troche temperatury to chyba normalne
U mnie jest podobnie. Na zimnym czuc zmiene z 1 na 2 i 2 na 3 a jak sie rozgrzeje to juz nie :-) Akurat to jest efekt czesto spotykany w skrzyniach 722.6.
adi
VIP
Posty: 366
Rejestracja: 27 mar 2010, o 15:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: adi »

Witam ja na W jeżdżę od dłuższego czasu i faktycznie mniej spala, rusza spokojnie, biegi zmienia przy niższych obrotach. Na S przerzycam jak potrzebuję trochę ostrzej pojechać, gdzieś mi się spieszy niemiłośiernie. Rozmawiałem z frachowcem od ASB i powiedział że jazda na W nic skrzyni nie zrobi, jak pasuje to jeżdzić.
W 3.2CDI czy W czy S nie robi różnicy moc i moment wszystko załatwią rozpędzą samochód w kilka sekund, ale w takim 2.0 D miałem 124 jazda na E to było nieporozumienie rozpędzał się do 120 km/h w chyba w minutę.
s210 320 CDI 2000 VIN WDB2102261B085461
MB 124 2.0D automat 1994
DOTACJE z UE biznesplany doradztwo w zakresie doboru funduszy.
Prowadzisz działalność masz zamiar inwestować, otworzyć firmę. Zadzwoń dowiesz się więcej
601694452 603528001
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Ja lubię spokojną (to nie to samo co wolną!) jazdę i dlatego preferuję W. Trybu S używam w miastach, co by nie kikać ciągle :-D

Natomiast jeżeli mówimy o zastosowaniu W i generalnie elektroniki stosowanej do asekuracji napędu w W210, to u mnie na terenach błotnisto-piaskowych bardzo słabo się sprawdza.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Możesz jeździć na W, możesz na S. To tylko nazewnictwo. Dawniej było E/S = Economic / Standard, od połowy 1997 W/S = Winter / Summer, a obecnie C/S = Comfort / Standard. Wytwór speców od nazewnictwa. Zasada działania ta sama - ruszamy z "2" bądź "1", biegi zmieniają się przy niższych lub wyższych obrotach. Dla słabszych silników, różnica w przyspieszeniach wyczuwalna, dla E 320 CDI, E 430 i E 55 AMG przy normalnej jeździe, bez znaczenia.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Awatar użytkownika
Krzysiek 1
Posty: 21
Rejestracja: 15 lip 2010, o 23:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysiek 1 »

Leonidas79 pisze:Możesz jeździć na W, możesz na S. To tylko nazewnictwo. Dawniej było E/S = Economic / Standard, od połowy 1997 W/S = Winter / Summer, a obecnie C/S = Comfort / Standard. Wytwór speców od nazewnictwa. Zasada działania ta sama - ruszamy z "2" bądź "1", biegi zmieniają się przy niższych lub wyższych obrotach. Dla słabszych silników, różnica w przyspieszeniach wyczuwalna, dla E 320 CDI, E 430 i E 55 AMG przy normalnej jeździe, bez znaczenia.
z czystym sumieniem można oddać punkt
napisane krótko ale zwięźle i na temat ,faktycznie wyjaśniony problem
nie każda odpowiedź tak wygląda(niestety)
w210 2.2Diesel grudzień 97 automat były;123,124w Dieslach
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości