Kto chce zobaczyc ładne autko....
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zmylił mnie ten żółty wentylator , ale one podobnie wyglądają pod kątem , tyle że Fiat miał wisko , a polonez elektryczny . Faktycznie to oryginalny 1500 PF . Ogólnie to te silniki były bardzo podobne w budowie , z tego co pamiętam różnice wprowadzili sami Polacy przy adaptacji tej jednostki właśnie do poloneza .
Różnica była w budowie rozrządu ... w fiacie był łańcuch , w polonezie pasek , przez to trzeba było przeprowadzić modyfikacje układu smarowania rezygnując z odśrodkowego filtra oleju . Była też trochę inna głowica , w fiacie za uszczelnienie zaworów odpowiadały odrzutniki , w polonezie były uszczelniacze .
Sorry że przynudzam :mrgreen: , uwielbiam temat motoryzacji z czasów PRL :-/
Różnica była w budowie rozrządu ... w fiacie był łańcuch , w polonezie pasek , przez to trzeba było przeprowadzić modyfikacje układu smarowania rezygnując z odśrodkowego filtra oleju . Była też trochę inna głowica , w fiacie za uszczelnienie zaworów odpowiadały odrzutniki , w polonezie były uszczelniacze .
Sorry że przynudzam :mrgreen: , uwielbiam temat motoryzacji z czasów PRL :-/
wg. mnie unikat, jak pisałem wczesniej auto ma 35 tys przebiegu i orygninalną od nowiści folie na podłodze pierwszy raz widziałem cos takiego. Samochód z roku 85, nie widział zimy. Dla mnie jako młodziaka przejażdzka takiem autem to rarytas, rzadko mi sie zdarza podrówać czym z tej epoki ) Pali od "kopa" nawet ma oryginalnego poeska na tylnej półce(nie wiem o co chodzi ale ponoc tak wtedy sprzedawali) dorzucam fotkibaca pisze:To PFiat 125p wg. mnie oryginał!
Hej!
P.S. A propo tego co napisałeś to przypomniał mi się taki chłopak, z którym byłem na koloni w tym roku, zaszkował mnie swoja wiedza na temat min. Poloneza, włosy stanęły mi dęba jak zaczał opowiadać w którym modelu były hydrauliczne popychacze zaworów :O
E290 - od święta, na codzień -> BJ
WDB2100171A800044
WDB2100171A800044
Autko piękne ! Przypomniało mi czasy kiedy to mój ojciec odebrał z pomozbytu właśnie taki model w 1983r. kolor kość słoniowa :-/ .
Jeżeli chodzi o pieski machające głową podczas jazdy nie przypominam sobie żeby to było fabryczne wyposażenie , jednak był to podstawowy gadżet który obowiązkowo miał prawie każdy taksówkarz , dodatkowo chętnie montowano przedziwne gałki zmiany biegów , pamiętam takie z wtopionym w przeźroczystą jak by żywicę samochodzikiem .
Hydrauliczne popychacze to już nowoczesna historia , wprowadzono pod koniec lat 90-tych w modelu Caro Plus , poza tym wówczas w końcu wprowadzono wspomagania kierownicy , a silnik zamiast gaźnika miał jednopunktowy wtrysk .
Jeżeli chodzi o pieski machające głową podczas jazdy nie przypominam sobie żeby to było fabryczne wyposażenie , jednak był to podstawowy gadżet który obowiązkowo miał prawie każdy taksówkarz , dodatkowo chętnie montowano przedziwne gałki zmiany biegów , pamiętam takie z wtopionym w przeźroczystą jak by żywicę samochodzikiem .
Hydrauliczne popychacze to już nowoczesna historia , wprowadzono pod koniec lat 90-tych w modelu Caro Plus , poza tym wówczas w końcu wprowadzono wspomagania kierownicy , a silnik zamiast gaźnika miał jednopunktowy wtrysk .
dokładnie o takim polonezie była mowa, szokujące było dla mnie to że mówi to chłopak który ma 10-11 lat 8-)roberts150 pisze: Hydrauliczne popychacze to już nowoczesna historia , wprowadzono pod koniec lat 90-tych w modelu Caro Plus , poza tym wówczas w końcu wprowadzono wspomagania kierownicy , a silnik zamiast gaźnika miał jednopunktowy wtrysk .
E290 - od święta, na codzień -> BJ
WDB2100171A800044
WDB2100171A800044
Co do wcześniejszej wersji to faktycznie licznik był też "paskowy " krótszy sporo , no i w innym stylu bo chromowany , później licznik był właśnie taki , aż do wprowadzenia modelu FSO1500ME , gdzie licznik był okrągły + obrotomierz. Zresztą wspomnianego chromu w najstarszej wersji było sporo we wnętrzu np. wewnętrzne koło kierownicy i przycisk klaksonu , na zewnątrz atrapa i trochę dodatków . Od 76 r. wyszedł nowy model, aż się nasuwa określenie poliftowy :mrgreen: , jednak rzeczywistość była taka że nowe nadwozie zostało właśnie pozbawione kosztownych dodatków , i poddane drobnej kosmetyce , zrezygnowano również z stosowania silnika 1300 .harzol pisze:A czy moze mi ktos powiedziec dlaczego licznik jest taki dlugi?
Jak pamietam licznik byl krotszy,chyba ze tylko w wersji z pionowymi swiatlami z tylu(czyli starszy model).
Baca jak porobie fotki do sprzedania postaram sie wrzucic jakies jak dam rady z czasem.Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-27, 17:19 ]
http://otomoto.pl/mercedes-s-500-C15386034.html prosze tu sa zdiecia
[ Dodano: 2010-09-27, 17:19 ]
http://otomoto.pl/mercedes-s-500-C15386034.html prosze tu sa zdiecia
W220 S500 4-Matic
były
W210 270cdi Avantgarde
bmw 728 e38
juz jest Audi S6 4.2
były
W210 270cdi Avantgarde
bmw 728 e38
juz jest Audi S6 4.2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości