Kto chce zobaczyc ładne autko....

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

roberts150

Post autor: roberts150 »

Zmylił mnie ten żółty wentylator , ale one podobnie wyglądają pod kątem , tyle że Fiat miał wisko , a polonez elektryczny . Faktycznie to oryginalny 1500 PF . Ogólnie to te silniki były bardzo podobne w budowie , z tego co pamiętam różnice wprowadzili sami Polacy przy adaptacji tej jednostki właśnie do poloneza .
Różnica była w budowie rozrządu ... w fiacie był łańcuch , w polonezie pasek , przez to trzeba było przeprowadzić modyfikacje układu smarowania rezygnując z odśrodkowego filtra oleju . Była też trochę inna głowica , w fiacie za uszczelnienie zaworów odpowiadały odrzutniki , w polonezie były uszczelniacze .
Sorry że przynudzam :mrgreen: , uwielbiam temat motoryzacji z czasów PRL :-/
Awatar użytkownika
danloop
Posty: 661
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: danloop »

baca pisze:To PFiat 125p wg. mnie oryginał!
Hej!
wg. mnie unikat, jak pisałem wczesniej auto ma 35 tys przebiegu i orygninalną od nowiści folie na podłodze pierwszy raz widziałem cos takiego. Samochód z roku 85, nie widział zimy. Dla mnie jako młodziaka przejażdzka takiem autem to rarytas, rzadko mi sie zdarza podrówać czym z tej epoki :)) Pali od "kopa" nawet ma oryginalnego poeska na tylnej półce(nie wiem o co chodzi ale ponoc tak wtedy sprzedawali) dorzucam fotki :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek


P.S. A propo tego co napisałeś to przypomniał mi się taki chłopak, z którym byłem na koloni w tym roku, zaszkował mnie swoja wiedza na temat min. Poloneza, włosy stanęły mi dęba jak zaczał opowiadać w którym modelu były hydrauliczne popychacze zaworów :O
E290 - od święta, na codzień -> BJ
WDB2100171A800044
roberts150

Post autor: roberts150 »

Autko piękne ! Przypomniało mi czasy kiedy to mój ojciec odebrał z pomozbytu właśnie taki model w 1983r. kolor kość słoniowa :-/ .
Jeżeli chodzi o pieski machające głową podczas jazdy nie przypominam sobie żeby to było fabryczne wyposażenie , jednak był to podstawowy gadżet który obowiązkowo miał prawie każdy taksówkarz , dodatkowo chętnie montowano przedziwne gałki zmiany biegów , pamiętam takie z wtopionym w przeźroczystą jak by żywicę samochodzikiem .
Hydrauliczne popychacze to już nowoczesna historia , wprowadzono pod koniec lat 90-tych w modelu Caro Plus , poza tym wówczas w końcu wprowadzono wspomagania kierownicy , a silnik zamiast gaźnika miał jednopunktowy wtrysk .
harzol
Posty: 362
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol »

A czy moze mi ktos powiedziec dlaczego licznik jest taki dlugi?
Jak pamietam licznik byl krotszy,chyba ze tylko w wersji z pionowymi swiatlami z tylu(czyli starszy model).
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
Awatar użytkownika
danloop
Posty: 661
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: danloop »

roberts150 pisze: Hydrauliczne popychacze to już nowoczesna historia , wprowadzono pod koniec lat 90-tych w modelu Caro Plus , poza tym wówczas w końcu wprowadzono wspomagania kierownicy , a silnik zamiast gaźnika miał jednopunktowy wtrysk .
dokładnie o takim polonezie była mowa, szokujące było dla mnie to że mówi to chłopak który ma 10-11 lat 8-)
E290 - od święta, na codzień -> BJ
WDB2100171A800044
roberts150

Post autor: roberts150 »

harzol pisze:A czy moze mi ktos powiedziec dlaczego licznik jest taki dlugi?
Jak pamietam licznik byl krotszy,chyba ze tylko w wersji z pionowymi swiatlami z tylu(czyli starszy model).
Co do wcześniejszej wersji to faktycznie licznik był też "paskowy " krótszy sporo , no i w innym stylu bo chromowany , później licznik był właśnie taki , aż do wprowadzenia modelu FSO1500ME , gdzie licznik był okrągły + obrotomierz. Zresztą wspomnianego chromu w najstarszej wersji było sporo we wnętrzu np. wewnętrzne koło kierownicy i przycisk klaksonu , na zewnątrz atrapa i trochę dodatków . Od 76 r. wyszedł nowy model, aż się nasuwa określenie poliftowy :mrgreen: , jednak rzeczywistość była taka że nowe nadwozie zostało właśnie pozbawione kosztownych dodatków , i poddane drobnej kosmetyce , zrezygnowano również z stosowania silnika 1300 .
Mlodytaxi
Posty: 76
Rejestracja: 27 lis 2009, o 16:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mlodytaxi »

Baca jak porobie fotki do sprzedania postaram sie wrzucic jakies jak dam rady z czasem.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-09-27, 17:19 ]
http://otomoto.pl/mercedes-s-500-C15386034.html prosze tu sa zdiecia
W220 S500 4-Matic

były
W210 270cdi Avantgarde
bmw 728 e38
juz jest Audi S6 4.2
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości