strumienica ? zamiast katalizatora!?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- TomekOlsz1
- Posty: 44
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
- Lokalizacja: Z WARSZAWY
strumienica ? zamiast katalizatora!?
Co myślicie o włożeniu strumienicy zamiast kata.Poradźcie czy wymienić tylko środkowy czy obydwa od turbo i środkowy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie są dwa tak?Może ktoś z Warszawy poleci dobry warsztat który nie zdziera z klienta.
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
Re: strumienica ? zamiast katalizatora!?
Mi sie kat skonczyl-brzeczal i halasowal niesamowicie.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
- TomekOlsz1
- Posty: 44
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
- Lokalizacja: Z WARSZAWY
Kata mam strasznie zapchanego i dlatego ten pomysł.Jaka rada bo nowy to nieosiągalna cena dla mnie .Może ktoś już włożył jaki zamiennik i mu się sprawdził a może jakiś inny pomysł chętnie słucham dobrych rad. :-)
[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.
[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
- TomekOlsz1
- Posty: 44
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
- Lokalizacja: Z WARSZAWY
witam ja wyciąłem kat z 203 22cdi (był zapchany i auto wchodziło w tryb awaryjni) już rok jak jest ok i wstwiona jest zwykła rura wydechowafabek pisze:turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.TomekOlsz1 pisze:Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
mercedes 221,245,246 176,462.
- TomekOlsz1
- Posty: 44
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
- Lokalizacja: Z WARSZAWY
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Dodam tylko że jak chcesz skorzystać z rad kolegów odnośnie strumienicy to bierz pod uwagę tylko wypowiedzi tych co mają identyczny silnik i układ wydechowy.
Przykład z życia :
W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.
Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)
Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."
Przykład z życia :
W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.
Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)
Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
fabek pisze:
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
turbo jest tuż za wylotem spalin z cylindrów i napędzane ich prędkością co ma do tego katalizator ? Jestem laikiem ale logicznie to przez utrudniony wylot utrudnia pracę turbiny a katalizatory montują ze względu na środowisko. Jeżeli po wylocie spalin z turbiny maja one problem z wylotem dalej to chamują spaliny które zaraz beda ową turbine napędzać więc za turbiną popwinno być jak najluźniej.
Takie moje przemyślenia
Mam 2.2CDI jeżeli nie ma skutków ubocznych chętnie bym to cholerstwo sobie wyciął.
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
eM /b]
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...
Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...
Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Wyciecie katalizatorów wiąże się z głosniejszym wydechem.Co do silnika to dóżo żwawszy tym bardziej jak ktoś jeżdzi na przytkanych katach. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości