Ciekawe aukcje i linki

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ten cytat ayreon, ma bardzo duzo sensu.
Elektryczny wiatrak ma stale obroty. Przy niskim przeplywie powietrze - pomaga doladowac. Przy wyzszym przeplywie wiatrak ma za male obroty i hamuje.
Ciagle mam wrazenie ze mowa tu o ASB bo nawet wlasciciel Daci bedzie wiedzial ze w manualu obroty przy danej szybkosci nie moga sie zmieniac.
A tak wogole to coscie sie do Daci przyczepili?
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Kajtek1,

Tam z niczego nie wynika, że tam jest ASB. I wątpię, ze tak jest. Jak by nie było, wnioski tam prezentowane są absurdalne moim skromnym zdaniem. Bo nawet przy ASB taka różnica (500 rpm) prędkości obrotowej przy jednostajnej jeździe na najwyższym biegu jest niemożliwa.

Zresztą poszukałem po necie i wygląda na to, że automat w Loganie był dostępny dopiero od pewnego roku i do silnika 1.6. Facet ma 1.4 :D

Nie przyczepiliśmy, jakoś trafiłem na ten komiczny wątek w necie, wrzuciłem tu i zaczęła się dyskusja ;)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

na tej stronie http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic ... &start=100 gostek opisuje zmianę wlotu powietrza na szerszą i chyba tylko on sam wierzy w poprawę :rotfl: co da zmiana otworu z 50mm na 80mm skoro dalsza część rury ma 50mm :D
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

To dziala Toni.
Termodynamika ma swoje tricki.
Ci ktorzy maja troche doswiadczenia z hydraulika wiedza o tym.
Typowy przyklad ze masz wodomierz do domu 3/4" ale dom jest daleko od ulicy i przeplyw wody jest kiepski. Wkladasz za 3/4" wodomierzem rure o srednicy 1" i jest wyrazna poprawa.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Kajtek1 pisze:Wkladasz za 3/4" wodomierzem rure o srednicy 1" i jest wyrazna poprawa
Tak ale tylko chwilowo i przy małym zużyciu wody.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Przy malym zuzyciu to bez znaczenia.
1" ma mniejsze opory przeplywu przy duzym zuzyciu.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Jeśli cienka rura ma jakąś przepustowość powiedzmy 100L na minute przy określonym ciśnieniu to zgrubienie miejscowe nic nie da. Będzie miała taką przepustowość jak najcieńszy jej odcinek. Koniec kropka.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ignorujesz opory przeplywow tonidriver,
Pomysl troche .>>> dysza rozprezajaca na Twojej klimie ma 1 mm czy nawet mniej, a jakie masz srednice wezy i rur dolotowych?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Obrazek

Pozwoliłem sobie wkleić z forum Dacii. Gostek sobie dolot zrobił z rury od kibla i dołożył wiatrak od peceta. No po prostu nie wierzę co widzę. Awansował skubany z agrotuningu na meliorotuning :wstyd:
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Mógł chociaż ten turbo dolot pomalować na czarno. :hyhy: :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

To, że tak zrobił, to jest jedno. Ale on w dodatku twierdzi, że mniej pali, lepiej jedzie i ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości :przestraszony:

Mam nadzieję moje wiatraczki dojadą do mnie przed weekendem, nie mogę się doczekać tego przyrostu mocy w 2.2 D :hyhy:
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

Ale zapomnieliście o najważniejszym , założył jeszcze magnesy a to + 50 do lansu i poweru :rotfl: :rotfl:
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

kakadu pisze:Mógł chociaż ten turbo dolot pomalować na czarno. :hyhy: :hyhy: :hyhy:
W USA rury kanalizacyjne sa czarne i sa uzywane w dolotach do filtrow pozafabrycznych.
Zapytaj Fidelis - on powinien cos o tym wiedziec. :D
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Kajtek1 pisze:Zapytaj Fidelis - on powinien cos o tym wiedziec.
Znowu zaczynasz mieszać. :zdegustowany:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Fidelis Car
Posty: 173
Rejestracja: 5 sty 2013, o 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Fidelis Car »

kakadu pisze:
Kajtek1 pisze:Zapytaj Fidelis - on powinien cos o tym wiedziec.
Znowu zaczynasz mieszać. :zdegustowany:
Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś, jakoś musi zwracać na siebie uwagę, skoro nic mądrego nie pisze.
Olewka
:rotfl: :rotfl:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości