FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia itd)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Coraz więcej W212z podobnymi przebiegami w ofertach
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Pewnie firmy wymieniają floty na W213.Piasek pisze:Coraz więcej W212z podobnymi przebiegami w ofertach
Średnio 77 tysięcy rocznie. Jak auto robi trasy to czemu nie, gorzej że już wkrótce w krajowych ogłoszeniach będzie z przebiegiem 180 tysięcy
Kolejny dowód na to, że odpowiednio eksploatowane auto zrobi pół miliona bez problemów, nawet współczesne.
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Pokusiłbym się o stwierdzenie że jednak nieodpowiednio.
Nie sądzę że przy takich rocznych przebiegach ktoś tam przykładał uwagę do serwisu olejowego. Ot zapaliła się kontrolka niskiego stanu to litr dolali, wyświetliło komunikat że trzeba zmienić olej to pojechali zmienić (jeszcze ze 2-3 tyś dokręcając nim trafił do warsztatu).
Nie sądzę że przy takich rocznych przebiegach ktoś tam przykładał uwagę do serwisu olejowego. Ot zapaliła się kontrolka niskiego stanu to litr dolali, wyświetliło komunikat że trzeba zmienić olej to pojechali zmienić (jeszcze ze 2-3 tyś dokręcając nim trafił do warsztatu).
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Paliwo i towar nie mój byle do kabiny nie wchodzili. Kontrole rok wstecz to słyszałem ale i podobno masz jechać max3h i pauza godzinna.
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Taki joke na Prima Aprilis? ;-)
WDB2102701B094646
SD C4
SD C4
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
O tym skróceniu czasu pracy też mi się coś obiło o uszy.
Chodzi o uprzykrzenie życia transportowcom aby długodystansowy transport kołowy przesiadł się na tory, majstrują jeszcze coś przy dietach kierowców aby ci nie chcieli jeździć na długie trasy.
Najmocniej podobno depcze nad tym Deutshe Bahn która już przejmuje np w Polsce najintratniejsze kontrakty na transporty długodystansowe np kontenery z wybrzeża do Czech i Słowacji czy całe składy węgla (nie, nie ze Śląska, z portów na Śląsk)
Chodzi o uprzykrzenie życia transportowcom aby długodystansowy transport kołowy przesiadł się na tory, majstrują jeszcze coś przy dietach kierowców aby ci nie chcieli jeździć na długie trasy.
Najmocniej podobno depcze nad tym Deutshe Bahn która już przejmuje np w Polsce najintratniejsze kontrakty na transporty długodystansowe np kontenery z wybrzeża do Czech i Słowacji czy całe składy węgla (nie, nie ze Śląska, z portów na Śląsk)
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
-
- Posty: 1388
- Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Znajomy ostatnio wystawił passata i to nierejestrowanego w Polsce.rr6 pisze:Pewnie firmy wymieniają floty na W213.Piasek pisze:Coraz więcej W212z podobnymi przebiegami w ofertach
Średnio 77 tysięcy rocznie. Jak auto robi trasy to czemu nie, gorzej że już wkrótce w krajowych ogłoszeniach będzie z przebiegiem 180 tysięcy
Kolejny dowód na to, że odpowiednio eksploatowane auto zrobi pół miliona bez problemów, nawet współczesne.
https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-1-9 ... 9889eef5c0
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
I prawidłowo. Może wreszcie skończy się mieszkanie w aucie.Piasek pisze:O tym skróceniu czasu pracy też mi się coś obiło o uszy.
Chodzi o uprzykrzenie życia transportowcom aby długodystansowy transport kołowy przesiadł się na tory, majstrują jeszcze coś przy dietach kierowców aby ci nie chcieli jeździć na długie trasy.
Najmocniej podobno depcze nad tym Deutshe Bahn która już przejmuje np w Polsce najintratniejsze kontrakty na transporty długodystansowe np kontenery z wybrzeża do Czech i Słowacji czy całe składy węgla (nie, nie ze Śląska, z portów na Śląsk)
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
niech VIN poda w ogłoszeniu bo auto zaraz znajdzie nabywcę a po tygodniu będzie ponownie w ogłoszeniu już poprawione wizualnie a co najważniejsze z widniejącymi 350 tys km na blacie i za 2x tyle.yellowstone2012 pisze:Znajomy ostatnio wystawił passata i to nierejestrowanego w Polsce.
mieszkanie się skończy ale i pieniądze się skończą. Sam siedzisz w branży i wiesz najlepiej że tam może 1% kierowców pracuje z zamiłowania bo to lubi a im dalej, im dłużej w trasie tym lepiej. Reszta tam siedzi tylko dla kasy bo to jedna z nielicznych branż gdzie nie liczy się wykształcenie i umiejętności a posiadane lejce dająca możliwość zarobku często prostym ludziom po 5-6 tyś zł na miesiąc.tonidriver pisze:Może wreszcie skończy się mieszkanie w aucie.
Mój kuzyn ma C+E i robi 8h jako kierowca. 3ka miesięcznie to max ile mu się uda wykręcić w takim trybie pracy. I to jeszcze robiąc w branży która płaci. Jest tam w zasadzie jedynym "młodym" bo woli rodzinę i dzieci niż mieszkanie w aucie o którym piszesz. Reszta ekipy z roboty to "dziadki" co im po 3-5 lat brakuje do emetyty, za starzy na w/w tryb życia.
Podobnie kumpel co na autokarach robi: też jedyny młody co "na miejscu" jeździ, tam góra kilku dniowe wyjazdy w Polskę raz, dwa razy w roku z jakimiś wycieczkami. Reszta młodych na międzynarodówkach bo kasa 2x lepsza a i zwiedzanie świata jak biura podróży obsługują. Pozostali z branży to 55+ co już im się nie chce, odliczają dni do emerytury. Także po mojemu w ciągu 3 najbliższych lat idzie załamanie w branży (kierowców C+E) i generalnie branży transportowej bo wyobraź sobie że tylko 30% z tych co międzynarodówki obsługują z ląduje na rynku krajowym... Kumpel o którym pisałem że prowadzi taką firmę już psioczy że zaczynają się pojawiać frachty po złotówce za kilometr !! i firmy które to łykają. A uważam że to dopiero początek górki.
Także kto ma czas i ochotę - robić uprawnienia motorniczych elektrowozów (i pielęgniarek) bo za kilka lat to będą najbardziej poszukiwane i popłatne zawody.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
W kraju burdel i frachty po złotówce bo kontroli jest za mało. Każdy wypauzowany a jak nie to magnes a wtedy i po złotówce się opłaca. Piasek ja jeżdżę rok i nikt mi jeszcze tachografu nie kontrolował to samo z taksówkami większość bez licencji i zusu jeździ wiec jak uczciwi mogą zarobić.
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
To o czym piszesz to jedna zmora, drugą jest tzw. transport rozproszony: małe 1-osobowe firemki gdzie on ma swojego (15-letni zestaw), bez rat, leasingów, wynajmów placu, kierowców a z koncesją jest podpięty do innego. I 5-10 lat do emerytury.
Jemu wystarczy tyle coby zestaw na podatki zarobił i 2ka na czysto z miesiąca została. On pojedzie za złotówkę i to na legalu bo nie ma w/w kosztów, a jak za mało albo za dużo to nadrobi lewymi fakturami.
U mnie w okolicy w połowie marca właśnie zjechała, wyleciała z roboty, jedna firma transportowa gdzie miał kontrakt w Danii na przewóz cysternami oleju spożywczego. 15 zestawów cały czas chodziło, co tydzień, góra dwa wymiana kierowców. Zestawy praktycznie nie zjeżdżały do kraju. Obcięli im stawki, weszła jakaś firma ze wschodu, i dziękujemy.
Kolejna, z pewnością znasz, widziałeś, mijałeś: ANGAMA z Dobrego (niedaleko mnie). Koleś ma ok 500 ciężarówek, 500 ku*wa !! Rocznie 30-40 nowych brali wymieniając flotę.
Plac na to zajmuje kilkanaście hektarów: od Moskwy po Portugalię, w całej Europie ich znajdziesz: całe lata ciężarówki pojawiały się koło czwartku, piątek, sobota i w niedzielę popołudniami całe szpalery, po kilka, kilkanaście zestawów ruszały w świat. Dzisiaj jedziesz koło nich, w tygodniu i 100-150szt (na oko) na placu stoi, w tygodniu... A w ogłoszeniach co chwila pakiety po 5-8 ciężarówek do sprzedaży. Wylecieli z wielu kontraktów na zachodzie, tańsza konkurencja wchodzi (pewnie ze wschodu). Branża zaczyna się dusić.
Jemu wystarczy tyle coby zestaw na podatki zarobił i 2ka na czysto z miesiąca została. On pojedzie za złotówkę i to na legalu bo nie ma w/w kosztów, a jak za mało albo za dużo to nadrobi lewymi fakturami.
U mnie w okolicy w połowie marca właśnie zjechała, wyleciała z roboty, jedna firma transportowa gdzie miał kontrakt w Danii na przewóz cysternami oleju spożywczego. 15 zestawów cały czas chodziło, co tydzień, góra dwa wymiana kierowców. Zestawy praktycznie nie zjeżdżały do kraju. Obcięli im stawki, weszła jakaś firma ze wschodu, i dziękujemy.
Kolejna, z pewnością znasz, widziałeś, mijałeś: ANGAMA z Dobrego (niedaleko mnie). Koleś ma ok 500 ciężarówek, 500 ku*wa !! Rocznie 30-40 nowych brali wymieniając flotę.
Plac na to zajmuje kilkanaście hektarów: od Moskwy po Portugalię, w całej Europie ich znajdziesz: całe lata ciężarówki pojawiały się koło czwartku, piątek, sobota i w niedzielę popołudniami całe szpalery, po kilka, kilkanaście zestawów ruszały w świat. Dzisiaj jedziesz koło nich, w tygodniu i 100-150szt (na oko) na placu stoi, w tygodniu... A w ogłoszeniach co chwila pakiety po 5-8 ciężarówek do sprzedaży. Wylecieli z wielu kontraktów na zachodzie, tańsza konkurencja wchodzi (pewnie ze wschodu). Branża zaczyna się dusić.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Przeinwestować nie trudno. Jednak wszelkie wskaźniki ekonomiczne nie potwierdzają, aby branża się dusiła.
To że jednemu nie poszło, nie oznacza, że inni też narzekają.
To że jednemu nie poszło, nie oznacza, że inni też narzekają.
WDB2102701B094646
SD C4
SD C4
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Nie chodzi o przeinwestowanie tylko o tanie dziadostwo ze wschodu. Z resztą my dla Francji czy Niemiec tez jesteśmy tanie dziady ze wschodu
- Krychu_W210
- Posty: 146
- Rejestracja: 15 sie 2017, o 12:58
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
Nie śmieszne, ale ciekawe, więc wrzucam tutaj.
Wpadłem na taki artykuł o pracy maszynistów i przeczytałem całość, polecam.
https://magazyn.wp.pl/artykul/prosze-za ... dzi-peronu
Jakiś czas temu kumpel z poprzedniej pracy popełnił samobójstwo na torach, a kilka miesięcy przed tym zdarzeniem piliśmy razem piwo w Scanii na parkingu i nic nie wskazywało na to, że mógłby coś takiego zrobić. Jak mi powiedzieli, że nie żyje, pomyślałem że sobie jaja robią Taki wesoły gość z niego był i o ciągnik dbał jak nikt inny w firmie, aż miło było tam zajrzeć.
Wybrałem kilka fragmentów dla tych, którzy nie mają ochoty czytać całości
Wpadłem na taki artykuł o pracy maszynistów i przeczytałem całość, polecam.
https://magazyn.wp.pl/artykul/prosze-za ... dzi-peronu
Jakiś czas temu kumpel z poprzedniej pracy popełnił samobójstwo na torach, a kilka miesięcy przed tym zdarzeniem piliśmy razem piwo w Scanii na parkingu i nic nie wskazywało na to, że mógłby coś takiego zrobić. Jak mi powiedzieli, że nie żyje, pomyślałem że sobie jaja robią Taki wesoły gość z niego był i o ciągnik dbał jak nikt inny w firmie, aż miło było tam zajrzeć.
Wybrałem kilka fragmentów dla tych, którzy nie mają ochoty czytać całości
- Wiem, że prokurator trzymał cię aż 3,5 godziny. Dlaczego? Czy czegoś nie znaleźli?
- Szukali, ale nie wiem, czy znaleźli.
- Już chyba wszystko jasne. Trzymaj się.
O nic więcej nie dopytuje. Czuje dreszcz. Odchodzi od komputera, prosi do siebie pracowników warsztatowych. Dyspozytor już wie, że lokomotywę musi wciągnąć z powrotem na halę.
- Weźcie drabinę, sprawdźcie stan dachu – mówi do mechaników i przygotowuje ich na najgorsze.
Mechanicy na drabinie, są niby gotowi na najgorsze, ale to, co znajdują na Husarzu z Expressu E46 Berlin-Warszawa i tak dewastuje ich psychikę. Tuż pod pantografem, we wgłębieniu, leży ludzka głowa.
- Nie wchodziłem na ten cholerny dach, ale widziałem na filmie, jak głowa poleciała w górę tuż przy kamerze. Proszę mi wierzyć, do takich widoków nie da się przyzwyczaić, nawet jeśli pół życia jesteś mechanikiem, konduktorem, prowadzisz lokomotywę. Mówię o tym, żeby każdy zdał sobie sprawę: ten horror nie dotyczy tylko maszynistów!
Lokomotywa po takim zdarzeniu, zanim w ogóle ruszy z miejsca, jest wstępnie doprowadzana do stanu używalności. Czasem, gdy przebieg tragedii jest bardzo drastyczny, wzywa się na pomoc straż pożarną. Wóz ustawia się przy nasypie kolejowym, chłopaki wyciągają wąż, jedyną opcją pozostaje woda pod ogromnym ciśnieniem. Tu już jednak nie mówmy o szczegółach.
Do Bohumina kilka planowych postojów. Zawiercie, Sosnowiec, Katowice, Tychy, Pszczyna. Przed Zawierciem słyszysz: - Kolego po jedynce, oberwany wysięgnik na sieci trakcyjnej! Uważaj!
To maszynista jadący z naprzeciwka. Ostrzega, bo oberwany wysięgnik to dla ciebie śmiertelne zagrożenie, wisi przeważnie na wysokości twarzy. Jak wpada przez szybę do kabiny, sieje w niej spustoszenie. Gdyby zagrożenie było o krok, kolega z toru obok mógłby cię zatrzymać automatycznie wciskając radio-stop. On wciska, a twoja lokomotywa hamuje.
Największe wyzwanie to utrzymanie koncentracji. Jazda lokomotywą nie jest fizyczną pracą, nie musisz przecież sypać węgla do pieca. To jednak robota - szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych, przy mgle, deszczu, śniegu, silnych podmuchach wiatru – wymagająca stuprocentowego skupienia, psychicznie wycieńczająca. Nie da się odpuścić nawet na chwilę, choćby z najprostszego powodu: co 1300 metrów musisz wcisnąć "czuwak", przycisk będący potwierdzeniem czujności.
- Na trzy sekundy zapala się lampka, po trzech sekundach dochodzi dwusekundowy sygnał dźwiękowy. Jak się przycisku nie wciśnie, następuje samoczynne hamowanie pociągu. Dopiero po zatrzymaniu i potwierdzeniu czujności, można znów ruszyć. I to się zdarza.
Różnie bywa. Gdy jedziesz daleko, czasem daje o sobie znać fizjologia. W ekstremalnych sytuacjach nie ma wyjścia, trzeba korzystać z butelki. Do tego, nie tak dawno, w letnie dni bywało w lokomotywie tak gorąco, że maszyniści prowadzili pociągi w samych majtkach, w ubrania wskakiwali tylko dojeżdżając do stacji. Dziś większość pojazdów ma klimatyzację.
Chłopak po kursie na dzień dobry dostaje około trzy tysiące złotych na rękę pensji podstawowej, bez nadgodzin. Najbardziej doświadczeni w sterowaniu pociągami, w zależności od kilometrówek, około pięć tysięcy.
1996 W210 Elegance
WDB2100041A196073
WDB2100041A196073
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: FUN wątek śmiechu (kawały, śmieszne filmy , zdjęcia
On jak zaśnie to się lokomotywa zatrzyma nie zjeżdżając do rowu albo na przeciwny pas. Tyle dobrego bo na zestawie nie masz przycisku ani torów.
Takie tam z drogi
Takie tam z drogi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości