TAXI - Praca taksówkarza - ludzie z branzy ;)

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

heidi005
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2009, o 10:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

TAXI - Praca taksówkarza - ludzie z branzy ;)

Post autor: heidi005 »

Witam wszystkich użytkowników.
Zwracam się do was o pomoc. Otóż w najbliższym czasie zostanę taksówkarzem. Chciałbym zakupić MB, jednak nie bardzo wiem jaki model byłby najlepszy do pracy właśnie w tym charakterze. Zdecydowanie jestem za kombiakiem no i wiadomo, że rozchodzi się o okulara. Kwestia leży w tym jaki motor oraz co brać pod uwagę w kwestii wyposażenia( to już chyba bardziej do doświadczonych taksówkarzy ). Mam do dyspozycji 27000 tyś zł.
Z góry dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2009, o 17:28 przez heidi005, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

Ja bym szukal 220D/cdi i automat wyposazenie malo istotne, blacha i silnik w dobrym stanie, a dlaczego kombi sedan ma duzy bagaznik.
E200 2000r
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomocy przy wyborze!!!

Post autor: tonidriver »

heidi005 pisze:Witam wszystkich użytkowników.
Zwracam się do was o pomoc. Otóż w najbliższym czasie zostanę taksówkarzem. Chciałbym zakupić MB, jednak nie bardzo wiem jaki model byłby najlepszy do pracy właśnie w tym charakterze. Zdecydowanie jestem za kombiakiem no i wiadomo, że rozchodzi się o okulara. Kwestia leży w tym jaki motor oraz co brać pod uwagę w kwestii wyposażenia( to już chyba bardziej do doświadczonych taksówkarzy ). Mam do dyspozycji 27000 tyś zł.
Z góry dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam.
Wiec ja Ci doradze.Daruj sobie ten fach jesli niechcesz miec wrzodów żołądka niedlugo.Ja Jezdze we wroclawiu i po 10 latach mam w124 :mrgreen:
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Pomocy przy wyborze!!!

Post autor: Budyń W210 »

heidi005 pisze:w najbliższym czasie zostanę taksówkarzem. Chciałbym zakupić MB, jednak nie bardzo wiem jaki model byłby najlepszy do pracy Mam do dyspozycji 27000 tyś zł.
.
Jeżeli ma to być auto na taxi to proponowałbym za tą kasę W211 Z tego rocznika będzie miał przejechane 400-500tkm. czyli tyle ile oferowane w PL w210 po liftingu. W środku masz praktyczne niezniszczalne MB-tex szumnie zwane przez niektórych skórą, gotową instalację fabryczną pod wyposażenie taxi, no i co najwazniejsze wzmocnione elementy podwozia i układu jezdnego.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

slyszalem ze wzmocniony łacznik stabilizatora kosztuje 500zl wiec po co mu ta wersja. 8-)
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Częste gaszenie i zapalanie, podjazdy czyli auto dostanie w d... więc bez turbiny 2.2 albo 3.0
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

piszecie takie bzdury ze sie mozna usmiac.. dzisiaj na taksowce auto w dupe dostaje ? 50km dziennie to max co dzisiaj robią taksowki..

kombi sobie daruj bo nie wozi sie ludzi z bagazami jak 15 lat temu a przyjdzie Ci robic tylne zawieszenie w nieodpowiednim momencie i popadniesz w długi. Polecam 2,9td 300 lub 300td.
Budyń W210
Posty: 92
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Budyń W210 »

tonidriver pisze:slyszalem ze wzmocniony łacznik stabilizatora kosztuje 500zl wiec po co mu ta wersja. 8-)
Łącznik cywilny A2103202189 - 39,37zł
Łącznik taxi A2103203689 - 49,88zł
Ceny brutto w serwisie MB w Koszalinie
Poza tym zauważ, że w wersji samochodu "taxi" te elementy wzmocnione są zamontowane, a w przypadku konieczności ich wymiany zawsze można zamontować słabsze wersje cywilne.

Pozdr.
Vito 115 CDI 2005r.
Dobry Budyń zaczął służbę u nowych panów.
Marcin wawa
Posty: 52
Rejestracja: 9 lut 2009, o 16:42
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Marcin wawa »

Za 27tys w211?? chyba jakis dowciop??? :shock:
Co za bzdury piszecie auto na taxi dostaje w dupe podjazdy turbiny?? jARO321 :evil:
sam smigam na dryndzie w 3miescie.taxi najlepsze czasy ma za sobą jezdze w korporacji tylko w noce robie max 80km w weekend moze 120km przy duzym ruchu!!!! jakie podjazdy jakie turbiny????? :evil: szukaj 290td 2,2 cdi.ps. na taxi kolego niema miodu :-?

[ Dodano: 2009-03-25, 17:04 ]
doradzał bym ci skóry bardzo praktyczne i łatwe w utrzymaniu. osobiscie odradzam kombi.
Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

Tak, z tym W211 za 27 tys. to faktycznie świetny dowcip to raz. Dwa to żaden raj na ziemi i koszty utrzymania tego auta pewnie by zjadły kolegę heidi005, szczególnie że jak sam napisał- zaczyna. Powodzenia, moi znajomi taksówkarze mówią, że chudy okres- z drugiej strony oni wszyscy zawsze narzekają ;-)
MB CDI270 S210 01'
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

tonidriver pisze: 50km dziennie to max co dzisiaj robią taksowki..
Tonidriver; slyszalem ze we Wroclawiu na postojach grila rozpalacie taki ruch!? i dlatego jezdzisz 10 lat w124 bo ognia pilnujesz, poszukaj prostytutki dobra kasiora ja po 2 latach zmienilem w123 na w124 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, o 23:47 przez darek0473, łącznie zmieniany 1 raz.
E200 2000r
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

dziwisz sie ;p odkąd nastała moda na pseudo taxi to na normalne taxi sporo klientów odpadło;/

[ Dodano: 2009-03-25, 19:47 ]
sory ze odbiegłem od tematu ;p ale to w wyniku solidarnosci ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Rage23Kr
Posty: 212
Rejestracja: 22 mar 2009, o 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rage23Kr »

W Krakowie kryzys na taxi.
Jezdze od 4 lat, w tym roku nastały takie czasy ze poprostu zaczyna byc ciezko wyzyc z tego :/
2-3 lata temu zarabialo sie naprawde przyzwoicie w ubieglym roku zwiekszyli nam znacnzie limit licencji i zaczelo sie dziac zle na taryfie z kazdym miesiacem coraz gorzej... dzis zeby zarobic te 2tys trzeba zapierdalac caly miesiac z weekendami 7dni w tygodniu a praca naprawde ciezka, w sumie jestem w trakcie poszukiwania czegos nowego bo taksowka potrafi wykonczyc i psychicznie i fizycznie.

Co do silnika.
Zalezy od Ciebie, jesli chcesz 100% ekonomicznie to kup zwyklego 2.2D.
JAk chcesz czerpac wiecej przyjemnosci z jazdy i miec lekki zapas mocy to wez 2.9 albo 300.

Silniki cdi to fajne rozwiazanie pracuja ciszej i kulturalniej od poprzednikow ALE... sa tez drozsze w utrzymaniu jesli sie cos spierdzieli, dochodzi sporo elektroniki wiec miej to na uwadze.
Dodatkowo jak bedziesz kupowal auto patrz jaka to wersja... np czy kluczyk jest zwykly czy elektroniczny i to samo ze skrzynia. Bo awaria tych drugich sporo kosztuje...
w210 e200 Classic 96'
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mimo tylu pozytywow silnikow CDI, sugeruje na taxi kupic golego diesla, 2.2, 2.5 lub 3.0, sa najzwyczajniej prostsze, a co za tym idzie tansze w przypadku jakichkolwiek napraw, a poza tym nic sie nie stanie jak zatankujesz slabszego paliwa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

zematis pisze:dziwisz sie ;p odkąd nastała moda na pseudo taxi to na normalne taxi sporo klientów odpadło
Wiesz akurat ci klienci którzy jezdzą z "szachami" to sie nie przejmuje bo to grupa dziadów i dusigroszy.Bardziej mi szkoda tych ktorzy z nami jezdzili na osiedla na peryferiach wroclawia a w momencie kiedy im raty za mieszkania podskoczyly o kilkadziesiat procent juz nie jezdzą.
Rage23Kr pisze:W Krakowie kryzys na taxi.
Jezdze od 4 lat, w tym roku nastały takie czasy ze poprostu zaczyna byc ciezko wyzyc z tego :/
2-3 lata temu zarabialo sie naprawde przyzwoicie w ubieglym roku zwiekszyli nam znacnzie limit licencji i zaczelo sie dziac zle na taryfie z kazdym miesiacem coraz gorzej...
Wyobraz co sie dzieje u nas bo we wroclawiu limitu na licencje niema :evil:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości