AŻ SERCE ZABOLAŁO LPG!!!!!!!!! SZKODA GADAĆ

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

stanleym210 pisze: gaz jest takim samym paliwem jak bena czy ropa, silnik na tym lepiej pracuje niż na benzynie i wcale się nie niszczy,czego nie można powiedzieć do końca o benzynie, bowiem nie spalona benzyna obmywa ścianki cylindrów czego nie robi lpg.
Mity o niedobrym gazie w aucie to już bajka dot. początków tego biznesu.
- producenci nie zalecają zasilania ich pojazdów gazem a w przypadkach samochodów na gwarancji zabraniają zasilania gazem pod rygorem utraty gwarancji
- zwiększone zużycie silnika i osprzętu niezależne od nowoczesności i generacji instalacji gazowej (trwałość mniejsza o 20% w porównaniu z zasilaniem benzyną) związane z założeniami konstrukcyjnymi przy projektowaniu silnika, nie uwzględniającymi zasilania innymi paliwami niż benzyna
-zwiększone zużycie części silnika (cylindry, tłoki, pierścienie, zawory i gniazda zaworowe, uszczelka pod głowice) ze względu na pracę w środowisku o mniejszym smarowaniu, wyższych temperaturach i dużym zasiarczeniu
-szybciej ulegają awarią urządzenia do zasilania silnika benzyną (gaźnik, wtrysk(i), pompa paliwa) ze względu na pracę na sucho, bez chłodzenia lub bez obciążenia
-szybko zużywa się układ wydechowy (rury, tłumiki) ze względu na wysokie temperatury i duże zasiarczenie
-ze względu na wysokie temperatury spalin katalizator szybciej się wypala a ze względu na duże zasiarczenie gazu katalizator ulega stopniowemu zatykaniu
-nie ma żadnej normy zarówno dotyczącej składu gazu LPG jak i jego czystości. Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu
- gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co powoduje zwiększoną awaryjność instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu zarówno IV generacji - wtrysk gazu w fazie lotnej (awarie wtryskiwaczy, zapychanie się reduktora) jak i V generacji - wtrysk w fazie ciekłej (nie polecanej na gaz LPG sprzedawany w Polsce)
-nie zawsze w PL jest stosowany gaz zimowy inny stosunek % propanu do butanu (jakosc gazu)
-znacznie większa toksyczność spalin dla nowoczesnych silników (z EOBD) zasilanych gazem w porównaniu z zasilaniem benzyną
-zwiększone zużycie gazu w porównaniu z benzyną o nawet 30% przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej ze względu na mniejszą wartość energetyczną/kaloryczność gazu
-przy takiej regulacji instalacji LPG że silnik spala tyle samo gazu co benzyny pewnym jest że mieszanka gazowa jest mocno zubożona co wpływa na znaczne zwiekszenie temperatury spalania co skutkuje uszkodzeniami m.in. : uszczelki pod głowicą, gniazd zaworowych, tłoków
-w warunkach górskich zużycie gazu w porównaniu z benzyną może nawet przekroczyć 50%
- zmniejszona moc silnika na LPG o min. 10% szczególnie dająca się odczuć na wyższych obrotach przy dynamicznym przyśpieszaniu (szczególnie uciążliwa przy jeździe górskiej)
-zmniejszona moc silnika na benzynie o około 10% ze względu na zwężkę w układzie dolotowym (dotyczy instalacji mieszalnikowych)
- możliwość przegrzewania się silnika (np: w czasie upałów lub postoju w miejskich korkach) lub podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika (np: w górach, przy holowaniu przyczepy)
- możliwość detonacji w kolektorze dolotowym (nie dotyczy instalacji wtrysku gazu IV i V generacji)
-ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z turbosprężarką gdyż turbosprężarka będzie ulegać przegrzewaniu ze względu na wiekszą temperaturę spalin niż przy zasilaniu benzyną
- ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z mechanicznie sterowanym wtryskiem paliwa
- przy instalacjach wtryskowych gazu możliwoć falowania jałowych obrotów ze względu na spóźnione i nieprecyzyjne wtryskiwanie gazu związane z iormacjami podawanymi przez sondy Lambda
- tańsza jazda związana z niższą ceną gazu ale ze względu na koszty montażu instalacji gazowej "odpracowuje się" po 20 tyś. km a w przypadku instalacji wtrysku gazu po 40 tyś. km
- należy prowadzić rozruch zimnego silnika na benzynie oraz rozgrzać silnik do temperatury 70° C nim przełączymy na gaz ze względu na trwałość silnika i zużycie gazu
-przy eksploatacji na krótkich dystansach (do 3 km) na których silnik nie osiąga temperatury 70° C przy stosowaniu gazu jego zużycie rośnie do ponad 200% ze względu na podawanie gazu do silnika w fazie ciekłej gdyż parownik/reduktor wymaga temperatury powyżej 70° C w celu odparowania gazu do fazy lotnej oraz powoduje zamarzanie parownika i przyśpieszone zuzycie membrany(nie dotyczy instalacji wtrysku gazy w fazie płynnej V generacji)
- co rok obowiązkowe dodatkowe badania diagnostyczne na Stacji Kontroli Pojazdów
-co 15 tyś. km lub co rok wymagana regulacja instalacji gazowej ze względu na niską stabilność nastawów (rozstrajają się nawet wtryskowe)
- co 15 tyś. km lub co rok wymagana wymiana świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia
- co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga czyszczenia ze względu na zaniaczyszczenia w gazie LPG
-co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga wymiany membrany
-czas użytkowania butli na gaz do 10 lat ze względu na dozór techniczny
- instalacji gazowej raz zamontowanej nie można zamontować w innym samochodzie co uniemożliwia odsprzedaż
-krytyczne podejście części społeczeństwa do drogich szybkich aut z założonymi instalacjami lpg- skąpstwo właściciela, zastaw sie a pokaż sie
-niejednokrotnie użytkownik (nia kazdy) auta z lpg statystycznie bardziej zwraca uwage na cene serwisowania auta (korzysta z tańszych czesci,uzywanych badź kiepskiej jakosci zamienników, wydłuża okresy miedzy przeglądami)
- wszelkie akcesoria i materiały eksploatacyjne przeznaczone do silników zasilanych gazem (oleje, świece zapłonowe) nie dają żadnych korzystnych efektów
-przy eksploatacji na gazie należy szczególnie w warunkach jesienno-zimowych posiadać zbiornik paliwa napełniony co najmniej do połowy z względu na skraplanie się pary wodnej
-nie można dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa ze względu na możliwość zatarcia pompy paliwa
-raz na rok należy wymienić lub zużyć benzynę w zbiorniku paliwa
- zbiornik paliwa w którym jest zawsze mała ilość paliwa znacznie szybciej koroduje od wewnątrz co przyczynia się do przedostawania się zanieczyszczeń korozyjnych do paliwa które powodują awarie pampy paliwa oraz awarie wtryskiwaczy (zjawisko nasila się gdy jest mała rotacja paliwa)
- mniejsze bezpieczeństwo zarówno podczas postoju, jazdy jak i wypadku związane z ewentualnym ulatnianiem się gazu
-może być wyczuwalny zapach gazu zarówno na zewnątrz samochodu jak i wewnątrz
-mozliwośc wybuchu w przypadku pozostawienia auta w niewentylowanym pomieszczeniu i nieszczelna instalacja, badz wypadku
-butla na gaz zajmuje przestrzeń bagażową lub przestrzeń na koło zapasowe
-konieczność wożenia koła dojazdowego luzem, bądź tkzw. wąskiej dojazdówki
- butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co przyczynia się do szybszego zużuwania się tylnego zawieszenie a szczególnie amortyzatorów oraz szybszego zużywania się hamulców
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co powoduje zmniejszenie ładowności samochodu o 100 kg
- butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg przez co zmienia się rozkład masy na poszczególne osie co ma nie mały wpływ na dynamiczne zachowanie sie samochodu (zjawiska : podsterowności, nadsterowności, stateczności)
-samochodami zasilanymi gazem nie można wjeżdżać do podziemnych parkingów i podziemnych garaży
- samochodami zasilanymi gazem nie można szybko pokonywać zakrętów ze względu na poprzeczne siły bezwładności - odśrodkową, które działają na membranę reduktora co powoduje niestabilne zachowanie się silnika inne przy zakrętach w prawo a inne przy zakrętach w lewo
- silnik samochodu zasilanego gazem może nie posiadać odcięcia paliwa które występuje na benzynie po przekroczeniu maksymalnych obrotów silnika
-w niektórych krajach europejskich nie ma możliwości zatankowania gazu LPG do samochodu, badź jest trudna dostępnośc stacji
-w róznych krajach europejskich są stosowane różne standardy końcówek do tankowania gazu LPG
-zakup auta na jeden sezon i zakładanie do niego instalacji LPG mija sie z celem dopiero po dłuzszym uzytkowaniu zwraca sie koszt instalacji i zaczyna na siebie zarabiać
-koniecznośc założenia i serwisowaniua gazu w profesjonalnym warsztacie, problemy z instalacjami w autach z rynku wtórnego
-czeste odsyłanie od warsztatu do warsztatu (bo my sie gazem nie zajmujemy..)
-dłuższy czas oczekiwania na stacji - osoba uprawniona do zatankowania gazu na stacji
-zamontowanie wlewu gazu w niedogodnym miejscu (bród\trudny dostęp\ryzyko uszkodzenia)
-częsta konieczność tankowania auta na stacjach, mały zasięg na butli
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, o 09:43 przez merlin, łącznie zmieniany 11 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ales dowalił!
Dlatego napisałem że fabryczna inst. jest ok. bo zapewne sa tez zmiany w silniku.

Ale.... Brabus, AMG czy inne rasowane na gaz w montowni -- słyszal kto o czyms takim?? Przeciez te firmy robia dla czystych szpanerów za takie dutki ze ..hej!
Lecz podobno sa MB fabrycznie na gaz,.
Maybach na gaz! Bugatti Veyron na gaz! Porche! Bentley!

Oszczędzaja bogaci, to i nam sie opłaci! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
danloop
Posty: 661
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: danloop »

merlin po takim wypunktowaniu bez kija do zagazowanych nie podchodź, tylko jak to jest że niektórzy jeżdza i sobie chwala? może skutki sa odczuwalne jak już sprzedadza swój samochód?

te wszystkie wieksze zuzycia ... - dużo jednak mysle zalezy od kierowcy nie jeden potrafi zarżnąć dobra benzyne a drugi bedzie spokojnie jeździl na gazie.

A przerabianie tego Brabusa na lpg to idiotyzm nie po to ktoś zrobil z tej budy rasowa benzyne zeby teraz w ją gazować :-(
E290 - od święta, na codzień -> BJ
WDB2100171A800044
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Panowie,w naszym kraju rachunek ekonomiczny wygrywa z rachunkiem sumienia.
Mój brat wstawił gaz do Suzuki Swift ale robił nim po 180km przez 5 dni w tygodniu więc po roku mu się zwrócił.Kumpel z roboty wstawił gaz do Pontiaca Firebird'a,bo nie narobiłby na benzynę,ja ich nie potępiam.
Ale kupować 440 konnego Brabusa i przerabiać na gaz to już herezja.
Choć Pudzian też przerobił Hummera H2 na gaz i w dodatku pochwalił się tym w TVN Turbo,to dopiero wiocha. :lol:
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, o 11:11 przez DirtyHarry, łącznie zmieniany 1 raz.
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

Bo drogo to jest gaz, jak się nie ma na paliwo to polecam MZA czy ZTM 100 zł bilet miesięczny.
Marceli odkup go i zdemontuj gaz ;P.
Skoro gaz jets taki dobry to czemu wypala tłoki i pekają głowicę?
Eh gaz to syf.
Jeździłem 2 samochodami na gaz ale nie moimi!, przejechane na gazie około 100 tyś km, to co zaoszczędził na paliwie wsadziłw naprawy silnika.
Ja nie wiem czy Ty Stanleyu byś założył gaz do w211 S 500?
bo mi by było po pierwsze wstyd, po drugie jak bym nie miał kasy na paliwo to bym brał inny silnik.
Trzymaj sie Marceli :P

@ edit
Napiszę tmu Panu maila czemu zniszczył ten samochód i wsadził do Niego gaz.
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
roberts150

Post autor: roberts150 »

merlin, przeczytałem twój post , i mam nadzieję że sam tego nie wymyśliłeś . 90% podpunktów to bzdury ! Często wręcz nielogiczne !
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

ktos dał tu jedną strone medalu i wielu sie podnieciło , ze Hej :mrgreen: nich znajdzie na internecie drugą i też wklei - wtedy bedzie git !
Fakt ! są silniki ktore ze wzgledu na swą konstrukcje nie mogą zasilane byc paliwem gazowym , takim silnikiem jest np. silnik forda fukusa 1.6
Widziałem w swych zyciu , z racji handlowania samochodami , samochody z Holandi , zasilane fabryczna instalacja gazową. Mało tego ! zasilaną starego typu instalacja ktora to chodzi nadal bez wymiany parownika w samochodzie 15 letnim , ktory ma przejechane ponad 300 kkm i dalej swietnie silnik pracuje , a o wybuchach tam nikt nie słyszał tan sam silnik u nas nikt z gazowników nie chce gazowac , bowiem jak twierdza nawet na sekwencji są problemy ! :mrgreen: Wiec wszystko zalezy od fachowca i doboru instalacji - takie jest moje zdanie , zdanie kogoś kto kilka smochodów na gaz juz miał , kogos kto ma znajomych bardzo dobrych co lata instalacje montują .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

roberts150 pisze:merlin, przeczytałem twój post , i mam nadzieję że sam tego nie wymyśliłeś . 90% podpunktów to bzdury ! Często wręcz nielogiczne !
Masz rację roberts150, ale nie chce mi sie juz tego komentować i udowadniać.
MB wypuszczał na niektóre rynki pojazdy z instalacjami lpg.
Po 10 latach prawie jazdy na lpg w byłym już W126 zmierzyłem ciśnienie sprężania i wynosiło idealnie na każdym z 6 cylindrów lekko ponad 13 bar i 270 kkm.Pytam gdzie to zniszczenie silnika.
Pytają niektórzy to dlaczego producenci aut nie zakładają fabrycznie masowo lpg.A dlaczego nie zakładają instalacji na wodór.Niestety przez światowe lobby naftowe.jak sie skończy ropa naftowa szybko wejdą te po0mysły które teraz sa blokowane.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Havok
Posty: 85
Rejestracja: 27 mar 2008, o 14:40
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Havok »

Brabus na gaz?! :shock:
A co powiecie na to
http://postimage.org/image/1ukei3i5g/

Jakoś do gazu nie jestem przekonany i pewnie nigdy się nie przekonam ale z drugiej strony nie spotkałem nigdy osoby która miała/ma gaz w samochodzie i aby na niego narzekała.
Ale zakładać gaz do Brabusa? Aż allegro mu aukcje usunęło ;)
W210 E220 CDI Avangarde 2000r.
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

Już wiele takich widziałem ;P
viper na gaz o zgrozo,
mam zdjecia
S8 na gaz najnowsyz model
760iL
Impreza STI (stary model rok około 2002)
Escalade na gaz
Hummery na gaz

Havok a co ma mówić taki biedoklep, że gaz jest zły. Pójdź do taksówkarzy i -ołowa Ci powie, że gaz to dramat, a oni sami wiedza, że uskodzony samocho nie ywjdzie na ulice.


A co do pracownika Allegro jak zoabczyl Brabusa na LPG to zszedl na zawal ale wpierw X nacisnal ;P
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

westowaty pisze: viper na gaz o zgrozo,
mam zdjecia
S8 na gaz najnowsyz model
760iL
Impreza STI (stary model rok około 2002)
Escalade na gaz
Hummery na gaz

Havok a co ma mówić taki biedoklep, że gaz jest zły.
Z powyższego twojego opisu wynika,że nie tylko biedoklepy maja ten nielubiany gaz
westowaty pisze: Pójdź do taksówkarzy i -ołowa Ci powie, że gaz to dramat,
Połowa taksówkarzy gdyby mogla to własne szczyny lała by do baku i wiem co piszę.
ps. a czym to śmiga westowany bo nijak nie mogę znaleźć jego auta w stopce (podobno jest to obowiązkowe :mrgreen: ) i w profilu. 8-)

EDIT: Panowie byle bez przeklinania i obrażania innych.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, o 17:35 przez stanleym210, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

roberts150 pisze:merlin, przeczytałem twój post , i mam nadzieję że sam tego nie wymyśliłeś . 90% podpunktów to bzdury ! Często wręcz nielogiczne !
Trudno wg Ciebie bzdury i niech tak będzie.Ja sobie auta na gaz nie kupie....bo to tylko problemy. Kazdy ma swoje zdanie i tyle.... (nie przekonasz mnie)
Co do Brabusa z LPG, to szkoda prądu na pisanie komentarza...Kolega Kowal755 podsumował dobrze.
kowal755 pisze: Jak kogoś nie stać na lanie benzyny do 440-konnego Brabusa to niech go nie kupuje i kupi sobie E200.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
marceli80
VIP
Posty: 230
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 18:16
Lokalizacja: polska

Post autor: marceli80 »

baca pisze:Marceli, a to napewno twój?? H.
tak bo nawet go nie przerejstrował !!!!

[ Dodano: 2010-12-13, 20:37 ]
Havok pisze:Brabus na gaz?! :shock:
A co powiecie na to
http://postimage.org/image/1ukei3i5g/

Jakoś do gazu nie jestem przekonany i pewnie nigdy się nie przekonam ale z drugiej strony nie spotkałem nigdy osoby która miała/ma gaz w samochodzie i aby na niego narzekała.
Ale zakładać gaz do Brabusa? Aż allegro mu aukcje usunęło ;)
no to już przegięcie !!!!
MERCEDES E60 BRABUS rodzynek -sprzedany
I 300 TD COMBI 97 elegance - sprzedane
ml 4.0 cdi 2002- sprzedane-teściowi !!!
300td combi avangarde-s przedany
s 220 3,2 cdi 2002
211 2.7 CDI
212 2.2 cdi
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

czy kupujący wyglądał na cyca??
Co za ludzie!
Hej1
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

nie będę się rozwodził nt. wyższości LPG nad PB czy odwrotnie.

UNIKATÓW się po prostu nie szpeci. Czymkolwiek.
ex: E 220 CDI '00
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości