Strona 1 z 1

[W124] Wyciek spod głowicy

: 11 maja 2011, o 19:54
autor: marcin900
W124 1995 rok 2800 benzyna. Od niedawna zauważyłem, że w przedniej części silnika jest wyciek, na moją ocenę jest to wyciek punktowy spod głowicy.(od strony rozrusznika na górze) Czy jest możliwość czymś uszczelnić owy wyciek? Czy tylko wymiana uszczelki pod głowice załatwia sprawę? Jaki jest przypuszczalny koszt wymiany głowicy w W124 E2800 6 cyl silnik rzędowy benzyna?
dziękuję

: 11 maja 2011, o 20:08
autor: allias
Nie da rady uszczelnic. Jesli sciagniesz to tylko wymiana. Jesli jest maly wyciek to sprawdz czy mozesz z nim jezdzic jesli ostro cieknie to zajmij sietym jak najszybciej.

: 12 maja 2011, o 07:28
autor: marcin900
Ostro nie cieknie, generalnie oleju na bagnecie wogole nie ubywa, pod spodem jak powycieram to po przejechaniu np 100km widać, że coś pociekło i jest kropla oleju ale nie ma tragedii. Myślałem aby czymś uszczelnić na zewnątrz bloku? Jakiś klej wysokotemperaturowy?

: 12 maja 2011, o 08:46
autor: EEDVIKING
marcin900 pisze:Ostro nie cieknie, generalnie oleju na bagnecie wogole nie ubywa, pod spodem jak powycieram to po przejechaniu np 100km widać, że coś pociekło i jest kropla oleju ale nie ma tragedii. Myślałem aby czymś uszczelnić na zewnątrz bloku? Jakiś klej wysokotemperaturowy?
Ale skąd ta pewność, że spod głowicy? Zawirowania powietrza rozrzucają po całości płyny i wcale nie musi być tak jak piszesz, może gdzieś przewód się "poci"? ;-)

: 12 maja 2011, o 09:38
autor: marcin900
Definitywnie na styku głowicy i bloku w jednym miejscu. Potwierdzam, że podczas jazdy wyciek pod wpływem pędu rozrzuca się po całym silniku aż po skrzynie biegów ale umyłem całość i wychodzi na to, że spod głowicy w jednym miejscu. Nie zauważyłem na bagnecie aby ubywał olej wiec może da się z tym żyć....

: 12 maja 2011, o 10:09
autor: fabek
niestety nie ma możliwości zatamowania wycieku, ciśnienie zawsze wypchnie olej.

czy na pewno to cieknie spod głowicy, a nie spod pokrywy zaworów?

: 12 maja 2011, o 11:02
autor: marcin900
100% głowica. Jaki jest przewidywalny koszt wymiany uszczelki w takim silniku?

: 12 maja 2011, o 11:09
autor: fabek
sama uszczelka będzie kosztować 140-200zł zależy od firmy, polecam Erling.

głowicę trzeba splanować przed założeniem, to też koszt max. 200zł, zależy czy trzeba będzie zawory demontować i dawać nowe uszczelniacze (tylko oryginał jak coś).

no i reszta mechanik. czyli całość 600-800zł.

: 12 maja 2011, o 16:46
autor: misza
standartowa przypadlosc M104 2.8

jesli sie poci to bez stresiku ;-) ale moze niedlugo zaczac lać :-P

do czesci dolicz sobie:
6x uszczelka kolektora dolotowego
2 lub 3x uszczelka wydechowego
uszczelka pokrywy zaworow ale UWAZAJ bo nie wszyscy daja w komplecie uszczelki w "dziury" swiec :-P

i moze sie okazac ze tam pocieknie do srodka na swiece a w aso tylko komplet z uszczelka pokrywy chyba :roll:

aha i jeszcze od razu uszczelka obudowy rozrządu taki gumowy kawalek pod glowicą zaraz z przodu silnika ;-)

a mając na wierzchu glowice... troszke szkoda nie wymienic uszczelniaczy zaworowych 8-)

i pamietaj zeby zajął sie tym ktos madry... bo: lubią pękac wałki od "nieudolnego" przykrecania i do tego ten nieszczesny napinacz łancucha ktorego nie wkreca sie z powrotem tak "just like that" :-P ale o tym juz bylo na forum napewno ;-)

: 12 maja 2011, o 21:20
autor: Milosh
Potwierdzam

M104 2.8/3.2 przy przebiegu ok. 200tkm zaczyna puszczac pod czapka i te czynnos nalezy wkalkulowac w eksploatacje ww.motoru.

Wiele cennych informacji na ten temat znajdziesz na forum MB/8 Club Poland