Strona 3 z 4

: 20 sty 2015, o 20:54
autor: jacekm7
fabek pisze:przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.
Ktoś jeździ na takim rozmiarze i mógłby się podzielić doświadczeniem odnośnie odpowiedniego ciśnienia?

: 20 sty 2015, o 21:03
autor: Rusty_Cherry
Zdaje się, że takie jak zwykle ;) Przez błędne przekonanie niektórych wulkanizatorów mam zjedzony środkiem bieżnik w zimówkach, bo prędkości autostradowe-przelotowe + nadciśnienie daje taki efekt. Co prawda mam 225/55/R16, ale tyczy się to wszystkich opon.

: 20 sty 2015, o 21:14
autor: jacekm7
Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6

: 20 sty 2015, o 21:24
autor: Rusty_Cherry
jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
Dokładnie, wystarczyło uważać na lekcjach fizyki. (dla zainteresowanych równanie Clapeyrona) Dlatego piszę, że nieważne jaka opona to ciśnienie takie samo. A przez to, że zaufałem komuś mam teraz nieciekawy bieżnik (może się zrówna ;) )

: 20 sty 2015, o 21:29
autor: jacekm7
Rusty_Cherry, dzięki za utwierdzenie, szkoda byłoby nowych opon :)

: 20 sty 2015, o 22:15
autor: tonidriver
jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)

: 20 sty 2015, o 23:45
autor: baca
Łyczki! Z rozczuleniem poczytałem własne teksty sprzed 6 lat , i nic nie utraciły na aktualności. Bo praw fizyki sie nie zmieni. A więc kilka prawd objawionych :

--na klapce paliwa sa wartości święte dla opon fabrycznych!!!
--kto stosuje inne opony to łyczek i fantasta, sądząc że będzie lepiej. Lepiej to juz było. Może byc lepiej w kuriozalnych przypadkach, np. szersze kapcie lepiej walczą w błocie i na piasku bo sie nie zapadają a wąskie sa lepsze nie wiem gdzie i kiedy. Chyba na Raid o Kropelce.
--węższe kapcie wymagają wyższego ciśnienia
--szersze kapcie wymagają niższego ciśnienia
--opony niskoprofilowe i na dodatek szersze od fabrycznych to czyste szpanerstwo i strzał we własna stopę, a raczej kieszeń. Powodują większe zniszczenia zawieszenia autka, odbicie dupy i pleców i uszkodzenia zębów ponadto gorsze prowadzenie na zakrętach , ciężkie skręty [tarcie brzegowe opon]

Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Ale ..."wolnoć Tomku w swoim domku" -- zakładajcie na koła co chcecie, bo jak się bawić to się bawić, rozsądek na bok! Z pełna świadomością bezsęsu [a musi być sęs??] .
Młodych forumowiczów proszę o cierpliwość, a ze starymi repami mogę się ponaciągać, jak za starych czasów. Hej!

: 20 sty 2015, o 23:55
autor: Januszek
baca pisze: --opony niskoprofilowe Powodują gorsze prowadzenie na zakrętach
Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Czas przejechać się po ostrych winklach porządnym wozem na szerokim kapciu zatem...

: 21 sty 2015, o 00:28
autor: ralfi89
problem który ja zauważyłem to taki, że każdy manometr na stacji pokazuje co innego. Jak by człowiek chciał dokładnie sobie ustawić ciśnienie.

: 21 sty 2015, o 07:29
autor: jacekm7
tonidriver pisze:tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)
Jesteś pewien? Może wypowie się ktoś, którego auto wyjechało fabrycznie na 17stkach albo 18stakach co ma naklejone na klapce wlewu.

: 21 sty 2015, o 10:50
autor: tonidriver
jacekm7ciśnienie na klapce wlewu odnosi się do rozmiarów,które fabryka zaleca w instrukcji. Czyli tak jak podał merlin.

: 21 sty 2015, o 10:57
autor: jacekm7
tonidriver, ok, już doczytałem :)

: 21 sty 2015, o 11:51
autor: tomi382
http://www.oponaok.pl/dobor-opon/
nie wiem czy mają dostęp do danych fabrycznych ale warto zajrzeć i sprawdzić.

: 21 sty 2015, o 12:08
autor: Rusty_Cherry
Jak producent pisze 2.0 przód, 2.2 tył to tak bedzie dla każdej opony. Powietrze przecież musi wypełnić całą jej objętość, a ciśnienie w oponie która ma mniejszą powierzchnię wewnętrzną będzie takie samo jak dla tej, która ma większą powierzchnię wewnętrzną. Zmieni się tylko objętość wpompowanego gazu! Siła, z jaką napiera powietrze, w każdym miejscu opony będzie taka sama dla obudwu przypadków...

: 22 sty 2015, o 12:03
autor: baca
Rusty, i inni, madrzył sie nie bede ale: masa autka : 4 koła = nacisk na jedno koło

nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.

Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!