Strona 2 z 4

Re: ciśnienie w oponach

: 7 sie 2009, o 21:41
autor: Marek3003
EBO pisze:Panowie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 235/45 r17?

Mam u siebie takie opony. Pod klapką wlewu paliwa mam napisane do 130 i trzy osoby 2.0 oraz 2.3. Mogę zrobić zdjęcie.

: 9 sie 2009, o 22:29
autor: marceli80
a co myślicie o pompowaniu kól AZOTEM ?? daje to coś czy efekt taki sam jak jak na zwykłym powietrzu ?? probował już ktoś takiego czegoś ??

: 9 sie 2009, o 23:18
autor: baca
Azotu jest w powietrzu 78%. CZy kolejne 22% coś zmieni?? Jestem przeciw chyba że mnie kto przekona bez młotka. He!

: 9 sie 2009, o 23:20
autor: Klosiak
marceli80 pisze:a co myślicie o pompowaniu kól AZOTEM ?? daje to coś czy efekt taki sam jak jak na zwykłym powietrzu ?? probował już ktoś takiego czegoś ??
Jak za darmo to mozna napompowac ale jak juz chca za to kase to sie nie oplaca ;-)

: 9 sie 2009, o 23:24
autor: baca
Klosiak, masz 4 matica to sie odezwij bo w dziale Zaakupy jest problem. He!

: 10 sie 2009, o 14:30
autor: kichcio
baca, jak sie lata po 200-220 w trasie to koła napompowane azotem daja roznice, tak twierdzi moj znajomy, ktory jezdzi Audi A8.

: 12 sie 2009, o 11:08
autor: merlin
najwazniejsze żeby bylo odpowiednie cisnienie w kołach, ale czy warto ozotem pompowac, ja mysle ze nie(w powietrzu i tak jest prawie 80% azotu :-) ),no chyba ze za darmo by pompowali (jak ktos wyzej zauważył), azot jest lzejszy od powietrza, obojętny nie wchodzi w reakcje z guma,guma tak szybko sie podobno nie starzeje wtedy... Moze takie pompowanie daje tylko efekt placebo... bo guma zdaży sie wczesniej zetrzeć niz zestarzec, a fruwać auto na tych dodatkowych 20% azotu nie bedzie ;-) :roll:

: 12 sie 2009, o 12:17
autor: baca
po mojemu podpucha! PD.

: 3 paź 2010, o 21:40
autor: blacha122
Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??

: 3 paź 2010, o 21:45
autor: Leonidas79
blacha122 pisze:Panowie powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponce 205 na 65 na feldze 15. miałem 2.0 z przodu 2.2 tył jeździło się mi źle szczególnie w zakretach ostrych dobiłem do 2.4 i 2.6 i jest lepiej ale bez
rewelacji. dopompować jeszcze ??
I nie będzie się dobrze jeździło. Opony są po prostu za duże (za wysokie). Za to dobrze tłumią nierówności. Podaj jeszcze producenta opon, bo tu może być przyczyna.

: 3 paź 2010, o 22:46
autor: blacha122
producent kleber. z takimi kupiłem samochodzik , było w miarę ok na początku , wiosnę lato objeździłem. fakt tłumią bardzo dobrze jeżdżę po Krakowie gdzie dziur jest dożo. zimówki tez niestety mam takie , ale zima to nie ma takiego znaczenia wolniej się jeździ. A na wiosnę kupie coś mniejszego

: 4 paź 2010, o 22:53
autor: Leonidas79
blacha122 pisze:A na wiosnę kupie coś mniejszego
Producent dość dobry, może wiek już nie ten (oczywiście opon - kierowcy się nie starzeją). Obstawiam jednak profil opony - za wysokie. Niższy profil będzie się wiązał z zmianą rozmiaru felgi (aby utrzymać tę samą średnicę koła). 16" wystarczą, chyba że chcesz lepszy efekt to 17". Większe średnice są drogie w zakupie i opony też są dużo droższe. Proponowałbym także przejrzeć zawieszenie (luzy a przede wszystkim zbieżność - jeżeli po kupnie auta nie robiłeś), tu także może być przyczyna.

: 13 lip 2013, o 12:26
autor: kamil9856
Jakie powinienem miec cisnienie w przodzie a jakie z tylu kola 225/45/17 obecnie mam przod 2.0 a tył 2.2 dobrze czy zle? pozdrawiam

: 13 lip 2013, o 13:23
autor: tonidriver
ja mam tak samo w 235/45/17

: 13 lip 2013, o 20:40
autor: Leszek304
Też mam tyle samo, przód 2.0 a tył 2.2. Opona 215/50/17. Wcześniej miałem 225/45/17. Gdy w wulkanizacji zakładali mi nowe opony to nadmuchali do 2.5 bara, jechać tym nie szło, jakbym miał koła z kamienia. Gdy obniżyłem ciśnienie do 2.0 i 2.2 różnica zdecydowana na plus. Jeśli chcesz to dopompuj sobie trochę więcej i oceń czy będzie lepiej ale raczej tak nie będzie.