Strona 1 z 4

ciśnienie w oponach

: 12 lip 2009, o 22:14
autor: EBO
Panowie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 235/45 r17?

: 12 lip 2009, o 22:36
autor: Pussey
2,5 - 2,7 Bar

: 12 lip 2009, o 23:08
autor: EBO
Pussey jesteś pewien? nie za dużo?

: 12 lip 2009, o 23:24
autor: Pussey
2,5 mam u siebie w sedanie
2,7 dla kombi

: 12 lip 2009, o 23:58
autor: fabek
przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.

: 13 lip 2009, o 00:27
autor: merlin
przód tył auta
min max min max
195/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
205/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
215/55R16 2.0 2.2 2.1 2.8
235/45R17 2.0 2.2 2.1 2.8

Zależy z iloma osobami jeździsz i z jakim obciążeniem. Wiadomo że jak głównie bez obciążenia to może byc mniejsze (zalecane minimalne), nie bedzie biło na nierównosciach, a jak szybciej jeździsz po trasie i z obciązeniem to nabic troche wiecej

2,1 przód
2,6 tył

Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>

: 13 lip 2009, o 02:07
autor: kichcio
merlin pisze:
Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
Kto to w ogole pisal...

Nie wyobrazam sobie cisnienia 2.0 dla opony 225/45R18, windy Wam powie dlaczego ;)

: 13 lip 2009, o 02:15
autor: okular
Kichcio, chodzi Ci zapewne o ochronę felg. Tu się zgadzam, że im wyższe ciśnienie, tym lepiej. Ale podane wartości ciśnienia nie były wymyślane pod kątem ochrony felg, tylko warunków prowadzenia. Samochód z za wysokim ciśnieniem będzie się prowadził inaczej niż zakładali konstruktorzy.

: 13 lip 2009, o 08:45
autor: Pussey
Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził [ironia].
Dziura w jezdni i do boksu, bo oponka się przyszczypała :-/

: 13 lip 2009, o 10:40
autor: baca
Nacisk jednostkowy w kg/cm2 podłoża to rzecz tutaj święta. oraz powierzchnia przyłożenia .
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
Ta sama guma zależnie od pojazdu powinna bys nadymana nieco innaczej.
Ale to juz dywagacje na poziomie zorzy polarnej i pingwinów. Hej!

: 13 lip 2009, o 13:10
autor: Pussey
Nie no baca, dobrze zacząłeś, teraz wzorek wyprowadź :lol:

Tylko do tego:
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
wprowadź więcej zmiennych :-P

I nie wierzę, że zastosowanie wody jako paliwa (w skodzie na wodę) sprawdziłeś doświadczalnie, nie popierając tego szczegółową analizą-więc talent masz ogromny, ale go przed nami ukrywasz :mrgreen:

: 13 lip 2009, o 13:16
autor: okular
Pussey pisze:Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził
Nie pisałem o jeździe bez powietrza, tylko o innym ciśnieniu niż zaleca producent samochodu.

: 13 lip 2009, o 13:47
autor: baca
Pussey, wzorku nie zapodam albowiem nie znam a szperać mi sie nie chce. Ale tak ppowinno byc na chłopski rozum jak napisałem.
A Skoda na wode chodziła do 30% wody w baku, potem dechła.i nie chciała palić. Za duże kłopotów z tą wodą było tom diesla posiadł drogą nabycia.

Jedno jest pewne: czytac instrukcje ze zrozumieniem!!! Tam wszystko jest. Hej!

: 13 lip 2009, o 14:30
autor: Pussey
okular pisze:
Pussey pisze:Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził
Nie pisałem o jeździe bez powietrza, tylko o innym ciśnieniu niż zaleca producent samochodu.
Niestety u nas ciśnienie należy dostosować do warunków panujących na jezdni.

Po drogach równych jak tafla lodu i krawężnikami 70[mm] też mogę sobie śmigać z 2,2Bar z przodu.

Zbyt niskie ciśnienie niestety skończy się kapciem.

Edit: Kemor przy Twoim profilu może zostać takie(2.0/2.2), balonik masz konkretny.

: 13 lip 2009, o 14:30
autor: kemor79
podlacze sie do waszych przemyslen,mam 225/60 16 i na klapce paliwa mam wartosci 2.0/2.2 ale pewnie to jest do standardowych opon215 moze ktos wie jak katalogowo ma byc dla tych opon? :-/