ciśnienie w oponach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
EBO
Posty: 524
Rejestracja: 24 lut 2008, o 01:09
Lokalizacja: PL

ciśnienie w oponach

Post autor: EBO »

Panowie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 235/45 r17?
w210*2000r*Avantgarde*2.7CDI - SPRZEDANY :(
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

2,5 - 2,7 Bar
Awatar użytkownika
EBO
Posty: 524
Rejestracja: 24 lut 2008, o 01:09
Lokalizacja: PL

Post autor: EBO »

Pussey jesteś pewien? nie za dużo?
w210*2000r*Avantgarde*2.7CDI - SPRZEDANY :(
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

2,5 mam u siebie w sedanie
2,7 dla kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

przód tył auta
min max min max
195/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
205/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
215/55R16 2.0 2.2 2.1 2.8
235/45R17 2.0 2.2 2.1 2.8

Zależy z iloma osobami jeździsz i z jakim obciążeniem. Wiadomo że jak głównie bez obciążenia to może byc mniejsze (zalecane minimalne), nie bedzie biło na nierównosciach, a jak szybciej jeździsz po trasie i z obciązeniem to nabic troche wiecej

2,1 przód
2,6 tył

Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

merlin pisze:
Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
Kto to w ogole pisal...

Nie wyobrazam sobie cisnienia 2.0 dla opony 225/45R18, windy Wam powie dlaczego ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Kichcio, chodzi Ci zapewne o ochronę felg. Tu się zgadzam, że im wyższe ciśnienie, tym lepiej. Ale podane wartości ciśnienia nie były wymyślane pod kątem ochrony felg, tylko warunków prowadzenia. Samochód z za wysokim ciśnieniem będzie się prowadził inaczej niż zakładali konstruktorzy.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził [ironia].
Dziura w jezdni i do boksu, bo oponka się przyszczypała :-/
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Nacisk jednostkowy w kg/cm2 podłoża to rzecz tutaj święta. oraz powierzchnia przyłożenia .
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
Ta sama guma zależnie od pojazdu powinna bys nadymana nieco innaczej.
Ale to juz dywagacje na poziomie zorzy polarnej i pingwinów. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Nie no baca, dobrze zacząłeś, teraz wzorek wyprowadź :lol:

Tylko do tego:
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
wprowadź więcej zmiennych :-P

I nie wierzę, że zastosowanie wody jako paliwa (w skodzie na wodę) sprawdziłeś doświadczalnie, nie popierając tego szczegółową analizą-więc talent masz ogromny, ale go przed nami ukrywasz :mrgreen:
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Pussey pisze:Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził
Nie pisałem o jeździe bez powietrza, tylko o innym ciśnieniu niż zaleca producent samochodu.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Pussey, wzorku nie zapodam albowiem nie znam a szperać mi sie nie chce. Ale tak ppowinno byc na chłopski rozum jak napisałem.
A Skoda na wode chodziła do 30% wody w baku, potem dechła.i nie chciała palić. Za duże kłopotów z tą wodą było tom diesla posiadł drogą nabycia.

Jedno jest pewne: czytac instrukcje ze zrozumieniem!!! Tam wszystko jest. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

okular pisze:
Pussey pisze:Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził
Nie pisałem o jeździe bez powietrza, tylko o innym ciśnieniu niż zaleca producent samochodu.
Niestety u nas ciśnienie należy dostosować do warunków panujących na jezdni.

Po drogach równych jak tafla lodu i krawężnikami 70[mm] też mogę sobie śmigać z 2,2Bar z przodu.

Zbyt niskie ciśnienie niestety skończy się kapciem.

Edit: Kemor przy Twoim profilu może zostać takie(2.0/2.2), balonik masz konkretny.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, o 14:34 przez Pussey, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 530
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 »

podlacze sie do waszych przemyslen,mam 225/60 16 i na klapce paliwa mam wartosci 2.0/2.2 ale pewnie to jest do standardowych opon215 moze ktos wie jak katalogowo ma byc dla tych opon? :-/
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości