Strona 1 z 1

S210 czy jest tego wart?

: 2 sie 2019, o 22:53
autor: Kubuś210
Witam :niepewny:
Chciałbym przedstawic swoją kanape.
Auto kupiłem po 4 letnim postoju w uk. Odbiło się to na nim mimo niskiego przebiegu 301tys km. Jest to 320cdi ava 01r
Jest to mój pierwszy mercedes zrobiłem nim 10tys km w kilka miesięcy po czym wysłałem go do Pl na plandece.
Po kolejnym rocznym postoju w garażu zrobiłem z nim to co widać. Póki co kupiłem komplet zawieszenia na tył, miedź na nivo i
Hamulce. Zamówione amory oraz sprężyny przednie kayaby. Naprawione turbo, został oryginalny wałek z wirnikem oraz kołem kompresji, wymienione łożyska, uszczelnienia zakończone wyważaniem. Powodem naprawy była nie sprawna geometria oraz nieszczelność po stronie ciepłej. Wyważony został wał pędny.
Kolejny będzie serwis skrzyni, dodam że chodziła niemal idealnie.
Następny w kolejce będzie silnik, wtryski oraz dekiel już zdjęte.
Proszę o ocenę mojej pracy oraz sugestie do czego jeszcze warto zerknąć mając auto w takim stanie rozbiórki.
Pozdrawiam

Re: S210 czy jest tego wart?

: 3 sie 2019, o 18:24
autor: Adrian_W210
To chyba raczej zależy od tego gdzie zamierzasz go sprzedać. W PL anglik to raczej na części i kosztuje śmieszne pieniądze.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 4 sie 2019, o 16:36
autor: Kubuś210
Oczywiście znam wartość anglików, trochę ich sprzedałem w Polsce. Jednak samochód robie dla siebie jako auto na trasy z zamiarem zimowania w garażu. Pytanie z tematu odnosi się bardziej do tego z czym można pójść na kompromis a do czego się przyłożyć żeby killa lat auto służyło bez problemów.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 4 sie 2019, o 21:25
autor: Muniek
Wiadomo z czym nie mozna isc na kompromis - z rdza. Albo robisz porzadnie albo w ogole. Dalbym sobie spokoj z wygluszaniem. Jak bedziesz cos robil to na porzadnych zamiennikach (np. LEMFORDER) a jak bedziesz zmienial gumy - tylko z ASO.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 6 sie 2019, o 09:40
autor: Kubuś210
Kilka zdjęć z likwidacji korozji

Re: S210 czy jest tego wart?

: 30 sie 2019, o 17:29
autor: Kubuś210
Witam, czy ktoś jest w stanie po vinie stwierdzić pochodzenie mietka gdyż podczas zakupu części było sporo problemów z dopasowaniem numerów, np amortyzatory oraz sprężyny pasowały tylko od japońskiej wersji oczywiście mówimy o zgodności w numerach oraz kolorowych kropkach . Wdb2102262b399752
Dziękuje

Re: S210 czy jest tego wart?

: 31 sie 2019, o 10:27
autor: Muniek

Kod: Zaznacz cały

Ident. number (FIN)	WDB2102262B399752
VIN	WDB2102262B399752
Baumuster	210226
Sales name	E 320 CDI
Order number	0 0 241 10288 (Destination: Branch Magdeburg)
Delivery date	10 07 2001
PAINT1	744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color	211A LEATHER ANTHRACITE
Engine	613961 30 059423
Gearbox	722626 02 990854

026	DISCONTINUATION OF SPARE KEY
205	OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ENGLISH
210A	LEATHER
211A	LEATHER ANTHRACITE
213	PARAMETER STEERING
220	PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
241	FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249	INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275	MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
345	RAIN SENSOR
352	COMAND
354	ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
390	LINGUATRONIC-ENGLICH(BRITISH)
423	5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
461	INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
480	SELF-LEVELLING SUSPENSION
500	OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543	SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551	ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581	AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611	EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
617	XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
677	AVANTGARDE CHASSIS
680	L.A. WHL, 5-HOLE DESIGN, AVANTGARDE
691	BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
744U	BRILLIANT SILVER METALLIC
802	AEJ 01/1/X
819	CD CHANGER
833	INVALID/GREAT BRITAIN,ADDITIONAL PARTS
852	MOBILE.PRE-INSTALL.COMPL.ON TOWER NOKIA SERIES 5/6
876	INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877	READING LAMP IN THE REAR
882	INTERIOR SAFEGUARD
954	EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984	COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
989	IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
M613	R6-DIESEL ENGINE M613

Re: S210 czy jest tego wart?

: 31 sie 2019, o 18:42
autor: Kubuś210
Muniek pisze: 31 sie 2019, o 10:27

Kod: Zaznacz cały

Ident. number (FIN)	WDB2102262B399752
VIN	WDB2102262B399752
Baumuster	210226
Sales name	E 320 CDI
Order number	0 0 241 10288 (Destination: Branch Magdeburg)
Delivery date	10 07 2001
PAINT1	744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color	211A LEATHER ANTHRACITE
Engine	613961 30 059423
Gearbox	722626 02 990854

026	DISCONTINUATION OF SPARE KEY
205	OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ENGLISH
210A	LEATHER
211A	LEATHER ANTHRACITE
213	PARAMETER STEERING
220	PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
241	FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249	INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275	MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
345	RAIN SENSOR
352	COMAND
354	ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
390	LINGUATRONIC-ENGLICH(BRITISH)
423	5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
461	INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
480	SELF-LEVELLING SUSPENSION
500	OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543	SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551	ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581	AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611	EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
617	XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
677	AVANTGARDE CHASSIS
680	L.A. WHL, 5-HOLE DESIGN, AVANTGARDE
691	BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
744U	BRILLIANT SILVER METALLIC
802	AEJ 01/1/X
819	CD CHANGER
833	INVALID/GREAT BRITAIN,ADDITIONAL PARTS
852	MOBILE.PRE-INSTALL.COMPL.ON TOWER NOKIA SERIES 5/6
876	INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877	READING LAMP IN THE REAR
882	INTERIOR SAFEGUARD
954	EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984	COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
989	IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
M613	R6-DIESEL ENGINE M613
Dziękuje, czyli autko z uk. Ciekawe dlaczego nie każdy jest w stanie vin rozkodować :dontgetit:

Re: S210 czy jest tego wart?

: 31 sie 2019, o 20:16
autor: rr6
Kubuś210 pisze: 31 sie 2019, o 18:42
Dziękuje, czyli autko z uk. Ciekawe dlaczego nie każdy jest w stanie vin rozkodować :dontgetit:
Teoretycznie każdy. Wystarczy WIS albo dostępne w sieci strony dekodujące, np. https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check
Jednak samo odkodowanie VIN nie zawsze umożliwia łatwe dobranie części. Nawet oryginalne EPC czasami nie daje odpowiedzi. Dzieje się tak często w przypadku W210 z 1995/6 roku. Nieraz odpowiedź nie jest też wprost. Dobrym przykładem jest dobór sprężyn i gumek - po samym VIN nie wyjdzie, trzeba samemu obliczyć na podstawie obecnego w aucie wyposażenia.
Dlatego dochodzi do pomyłek i potem niejeden W210 stoi jak na szczudłach albo leży na glebie bardziej niż chciałby właściciel.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 31 sie 2019, o 22:11
autor: Muniek
Ja bym powiedzial ze bylo na rynek niemiecki z doposazeniem dla inwalidow, UK i ruchu lewo-stronnego. Mysle ze gdyby byl konkretnie na rynek UK to bylby wpis "Destination: Great Britain" jak w innych autach.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 1 wrz 2019, o 01:42
autor: Kubuś210
Muniek pisze: 31 sie 2019, o 22:11 Ja bym powiedzial ze bylo na rynek niemiecki z doposazeniem dla inwalidow, UK i ruchu lewo-stronnego. Mysle ze gdyby byl konkretnie na rynek UK to bylby wpis "Destination: Great Britain" jak w innych autach.
Lub samochód tam został odebrany.

Mam kolejne pytanie mianowicie przewody sztywne doprowadzające do gruszek miały wsadzone w srodek coś przypominające rdzenie po nitach za ostatnim zagięciem przewodu tuż przed gruszką. Nie wiem czy jest to oryginalne czy ktoś tam już był. Nie wiem też czemu taki zabieg miał służyć.

I takie luźne pytanie dotyczące sprężyn przednich firmy kilen może ktoś miał styczność i ma o nich jakieś zdanie kupiłem je wraz z amorkami monroe. Pozatym wszystkie elementy zawiechy lemforder badz febi więc tutaj nie mam wątpliwości.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 1 wrz 2019, o 12:43
autor: rr6
Kubuś210 pisze: 1 wrz 2019, o 01:42
Muniek pisze: 31 sie 2019, o 22:11 Ja bym powiedzial ze bylo na rynek niemiecki z doposazeniem dla inwalidow, UK i ruchu lewo-stronnego. Mysle ze gdyby byl konkretnie na rynek UK to bylby wpis "Destination: Great Britain" jak w innych autach.
Lub samochód tam został odebrany.

Mam kolejne pytanie mianowicie przewody sztywne doprowadzające do gruszek miały wsadzone w srodek coś przypominające rdzenie po nitach za ostatnim zagięciem przewodu tuż przed gruszką. Nie wiem czy jest to oryginalne czy ktoś tam już był. Nie wiem też czemu taki zabieg miał służyć.

I takie luźne pytanie dotyczące sprężyn przednich firmy kilen może ktoś miał styczność i ma o nich jakieś zdanie kupiłem je wraz z amorkami monroe. Pozatym wszystkie elementy zawiechy lemforder badz febi więc tutaj nie mam wątpliwości.
W przewodach ciśnieniowych chyba tak jest oryginalnie - tłumi to pulsowanie ciśnienia czy coś takiego. Noc opisywał to kiedyś na forum. Ponoć patent stary jak świat. Bez tego (o ile piszemy o tym samym) działa podobno równie dobrze.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 2 wrz 2019, o 19:51
autor: SuperBuster11
rr6 pisze: 31 sie 2019, o 20:16
Kubuś210 pisze: 31 sie 2019, o 18:42 ...
Jednak samo odkodowanie VIN nie zawsze umożliwia łatwe dobranie części. Nawet oryginalne EPC czasami nie daje odpowiedzi. Dzieje się tak często w przypadku W210 z 1995/6 roku. Nieraz odpowiedź nie jest też wprost. Dobrym przykładem jest dobór sprężyn i gumek - po samym VIN nie wyjdzie, trzeba samemu obliczyć na podstawie obecnego w aucie wyposażenia.
Dlatego dochodzi do pomyłek i potem niejeden W210 stoi jak na szczudłach albo leży na glebie bardziej niż chciałby właściciel.
No i u mnie wyszla ciekawostka przy obliczaniu pkt dla sprężyn i podkladek. Wg EPC z SD wyszlo, ze miałem założone sprezyny i gumy dla wyższej punktacji. Różnica chyba jednego punktu.
Części były oryginalne, ze znaczkami i numerami mercedesa, a jednak inne niż to co obliczyłem w EPC.

Re: S210 czy jest tego wart?

: 16 wrz 2019, o 21:02
autor: Kubuś210
Co myślicie o tej feldze mysle ze po malowaniu calkiem spoko. Silnik już powraca do całości, dobrze ze mam w202 na srubki moge dobierać co lepsze śruby w oryginale :) przy okazji śruby z moich alu są za długie na tylnej osi, można je skrócić o tego centa? Oczywiście u tokarza z zakończeniem na stożek. Dziękuje

Re: S210 czy jest tego wart?

: 17 wrz 2019, o 21:11
autor: Muniek
Ja skracalem sruby jak mialem felgi od innego modelu Mercedesa, W211 bodajze. Jak zamontowalem epokowe to sruby 40mm idealnie pasuja.