W210 od rr6. E240 2.6 V6, polift

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

W210 od rr6. E240 2.6 V6, polift

Post autor: rr6 »

Model: W210 E240, V6 2.6 litra, Elegance, automat, rocznik 2000.

Do sesji użyto: umyte auto (wytarłem ręcznikiem to nie zdążyło zardzewieć), przygotowanie powierzchni "Good Stuff Rhino Horn - Cleaner pod wosk", potem wosk.... najtańszy twardy kupiony na stacji Shell, dodatkowo elementy chromowane (częściowo) i ranty felg potraktowano Mothers Mag & Aluminum Polish.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wiosenne "namaślenie" 2017 - czyli najtańszy twardy wosk z Shell'a (jako dawny użytkownik takich wosków jak Collinite, Poorboy's czy Migliore nie mogłem na to patrzeć, ale potrzeba chwili zaważyła) i sporo pracy. Białe coś na lewo od znaczka to nie odprysk do podkładu tylko refleks światła.

Obrazek

Nie było żadnej korekty lakieru (choć by się przydało bo rys od myjni jest milion) - ten tani twardy wosk tak dobrze maskuje. Jednak robota nim bez maszyny to istny koszmar. Jego właściwości można określić (względem użytkownika) tylko jednym określeniem - złośliwe ;)

Obrazek

Zmiana opon na letnie: Opony to Good Year Eagle F1 235/45/17 97Y na felgach 17/7,5":

Obrazek


Tak było - zima 2016/2017, śnieg i temperatura na plusie....

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

VIN: WDB2100621B237554
Baumuster 210062
Sales name E 240
Order number 0 0 571 48952 (Destination: Switzerland)
Delivery date 20 09 2000
PAINT1 753U TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT
Interior color 215A LEATHER QUARTZ/SIAM BEIGE
Engine 112914 30 848090
Gearbox 722696 02 443538

207 OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
210A LEATHER
215A LEATHER QUARTZ/SIAM BEIGE
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
282 SKI-BAG
345 RAIN SENSOR
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
641 LIGHT ALLOY WHEEL, 11-HOLE DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
753U TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
823 VEHICLES FOR SWITZERLAND, ADDITIONAL PARTS 
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 READING LAMP IN THE REAR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
Lights units HELLA
----------------------------------------------------------------

Zakupiony 09.2016. Wykonane naprawy/przeglądy:

1. Przegląd ogólny pozakupowy, wymiana olejów (poza ASB) i filtrów, naprawa odpowietrznika tylnego mostu, przednie klocki, jeż od dmuchawy, przewody WN (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej).
2. Przekładnia kierownicza - było zero luzu, ale lało się jak z wiadra (ul. Parowcowa).
3. Wymiana czujnika położenia wału (wywaliło błąd) (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej).
4. Przegląd ogólny, wymiana świec, wymiana oleju i filtra ASB, rolki napinacza i paska. Zmiana oleju w silniku na Specol Gold 5W40 z użyciem płukanki ARCHOIL 2820 (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej).
5. Przegląd ogólny, wymiana oleju, ponownie specol i płukanka, wymiana wkładu lusterka. Wymiana czujnika stop (występował błąd ABS/BAS....) (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej).
6. Niestety kolejny serwis bo nawalił włącznik świateł - wymieniony na używany, problem ABS/BAS.... odszedł (jak na razie) bezpowrotnie. (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej).
7. Wymiana oprawek świateł postojowych na zestawy naprawcze MB (we własnym zakresie) i powrót do żarówek (zamiast LED).
8. Przegląd ogólny, wymiana oleju (płukanka+filtr), filtra powietrza i czterech filtrów kabinowych, serwis klimatyzacji i wymiana..... korka oleju (w starym popękał plastik). (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej)
9. Wymiana katalizatorów wtórnych na zamienniki Magnaflow 99205. (Serwis "Tłumiki z Harfowej" na ul. 17 Stycznia 39).
10. Przegląd ogólny, wymiana oleju (płukanka+filtr), filtr powietrza, wymiana tulejki lewarka biegów (A2029920010) i klocków hamulcowych z tyłu. (Serwis forumowicza NOC na ul. Regulskiej)
11. Wizyta w serwisie RED https://redautoserwis.pl/ w celu wymiany jeża......
12. I znów przegląd, tym razem jubileuszowy na 200000km. Olej, filtry i tuleje wahacza przedniego oraz łączniki stabilizatora. Oczywiście wszystko wykonane na Regulskiej w warsztacie forumowicza Noc. Potem auto trafiło tutaj: http://bostaopony.pl/ na geometrię (polecam, szybko i korzystnie cenowo).

Aktualny stan (18.05.2018): 200 tysięcy km......

----------------------------------------------------------------

GALERIA (aktualizacja 26.11.2016) - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE ABY POWIĘKSZYĆ

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

A tu bagażnik. Wreszcie dostałem odpowiednią wykładzinę. Tak jak podejrzewałem, wersje bez rękawa na narty mają głębokość około 85cm, a wersje z rękawem mniej bo tylko 80cm. Moje dociekania na ten temat: rozprawka o bagażniku

Obrazek

I jeszcze trochę starych fotek.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, o 20:31 przez rr6, łącznie zmieniany 18 razy.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

ze zdjęć fajny, super środek ;) oby bezawaryjny :)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:ze zdjęć fajny, super środek ;) oby bezawaryjny :)
Dziękuje. Oby :) Ale wygląda na to, że jest w dobrym stanie. Jak po wymianie oleju w skrzyni nic nie wyjdzie to będzie można powiedzieć, że w bardzo dobrym.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

tylko te fele letnie nie pasują do w210 ;p sprzedaj je komuś do w208 albo w202 a sobie kup monoblock one najbardziej pasują do w210 ;)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:tylko te fele letnie nie pasują do w210 ;p sprzedaj je komuś do w208 albo w202 a sobie kup monoblock one najbardziej pasują do w210 ;)
Trafiłeś w sedno. Zamierzam je sprzedać i chce kupić (prawdopodobnie do renowacji) felgi Brabusa :) 17" wyglądają idealnie na w210!

dokładnie takie:

Obrazek
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

no są ładne ale dla mnie monobloc najładniejsze do e klasy
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

monoblocki są ładne, ale ja mam jakąś słabość do Brabusa ogólnie.

Na zimę za to kiedyś chciałbym zmienić na to co jest na naszym banerze na górze. Jednak nie wiem czy są takie 17", znalazłem tylko 16" (zresztą na zimę to wystarczy).
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

ważne żeby się tobie podobało ;p więc wkładaj te brabusy ;p za te amg ze 2000 możesz wołać jak są odnowione

chyba tylko w 16 były ale w zimę to , chociaż te które masz nie są złe i nie zmieniałbym ich ;p wyglądają spoko

wstaw więcej zdjęć środka, kup sobie jeszcze drewnianą kiere i będzie już w ogole bomba ;)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

rataj_111 pisze:wstaw więcej zdjęć środka, kup sobie jeszcze drewnianą kiere i będzie już w ogole bomba ;)
Poluje na drewnianą kierownicę i skórzaną poduszkę. Ale jasny kolor i jeszcze do tego odpowiednie drewno ciężko zdobyć.
Ostatnio zmieniony 3 lis 2016, o 19:09 przez rr6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

no wygląda mega godnie ;)
co do kiery to wiem coś o tym, sam rok szukałem aż się znalazła i to w mega okazji :)
ace-mati
Posty: 61
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 20:48
Lokalizacja: Podlasie

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: ace-mati »

Fajny okular. Wnętrze wygląda mega dobrze...
WDB2030161F154489
C270 CDI W203
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Piasek »

Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze Command - wizualnie dopełniłby dzieła
Gazujesz ?
Bobby Peru

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: Bobby Peru »

Jak Ci się jeździ autem z tym motorem? Jesteś zadowolony?
Też myślę nad commandem ale słyszałem że jakościowo nie robi to szału (navi mnie nie interesuje). Nie wiem ile w tym prawdy.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze Command - wizualnie dopełniłby dzieła
Gazujesz ?
Command rodzi pewien problem - konieczność dokupienia drewienka. Pewnie bym znalazł ale jakoś tak spodobał mi się schowek pod radiem, że nie wiem czy umiałbym się z nim rozstać ;)
Na razie zainstalowałem zestaw Nokia CK-100 (czy jakoś tak) wiec mam pełnego bluetootha ze streamingiem muzyki z telefonu przy zachowaniu Audio10. Ale myśli o commandzie całkowicie nie porzucam.

Co do gazu to zadałeś trudne pytanie.... nie jestem przeciwnikiem LPG, doceniam zalety tego paliwa. Taki miałem zamiar początkowo.
Na razie jednak muszę to przeliczyć czy mi się to opłaca. V6 wymusza cenę instalacji całkiem sporą, a ja jeżdżę 90% poza miastem (głównie obwodnicą) i dzięki temu spalanie oscyluje w okolicach 11 litrów (czyste miasto wychodzi mi 16, to i tak mniej niż podaje instrukcja).

Bobby Peru pisze:Jak Ci się jeździ autem z tym motorem? Jesteś zadowolony?
Też myślę nad commandem ale słyszałem że jakościowo nie robi to szału (navi mnie nie interesuje). Nie wiem ile w tym prawdy.
Z tego silnika bardzo. Wiadomo, że 170 koni w tej masie i automacie rakiety nie czyni, ale do jazdy na co dzień jest ekstra.
Zaskoczyły mnie przyspieszenia przy dużych prędkościach na autostradzie, tak powiedzmy powyżej 160km/h. Wrażenie mogę porównywać do jazdy czymś co ma minimum 3 litry pojemności. Może zasługa dość krótkich przełożeń? Nie spodziewałem się tego biorąc pod uwagę moc i to jak przyspiesza ze startu zatrzymanego.
No i benzyna. Cisza, spokój. To jest to co lubię. Czasami jadę gdzieś prawie o dekadę młodszym firmowym Volvo XC70 - niby to też premium, ale od kiedy mam moje E240 to miły dla ucha gang 5 cylindowego diesla w Volvo zaczął mi przeszkadzać :)

Wracając do commanda, no właśnie dlatego nie mam pewności czy jest sens w niego inwestować.
Na razie plan ominięcia ograniczeń audio10 osiągnąłem dzięki Nokii.
Btw. znalazłem na ebay'u (niemieckim) emulator zmieniarki po światłowodzie, niestety cena była taka, że sobie odpuściłem natychmiast.
Awatar użytkownika
rataj_111
Posty: 490
Rejestracja: 6 cze 2015, o 12:31
Lokalizacja: KOŁO

Re: W210 od rr6. E240, polift

Post autor: rataj_111 »

na forum kolega naprawia cd w cd10 i dorabia aux, mam takie coś i jest super, dodatkowo jak mam podłączony telefon pod aux to robi mi się zestaw głośnomówiący, fajna sprawa ale już masz w sumie to samo ;p
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości