Kamil099---> Mitek do odratownia :)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kamil099---> Mitek do odratownia :)
Witam,
długo nosiłem się z pokazaniem swojego "oczka" na tym forum aż w końcu znalazło się trochę czasu Jest to mój pierwszy Mercedes i na pewno nie ostatni. Silnik jaki tam sobie klekocze to znany wszystkim 2.9TD, autko jest z 1998r. i jest w wersji Elegance. Kupiłem go od znajomego który chciał się go pozbyć za śmieszne pieniądze, wyglądał całkiem nieźle, ale jak to się mówi życie nie jest takie kolorowe. Po wymianie podstawowych płynów oraz filtrów jeździłem nim przez rok. Niedawno zaczęła mi szwankować skrzynia biegów (przycinanie, problem z wrzuceniem pierwszego biegu, czasami nie dało się biegu wyciągnąć). Mój kolega a zarazem pasjonat motoryzacji zajął się nim. No i zaczęła się walka z polską myślą konstrukcyjną. Miała to być prosta wymiana sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że musiałem wiele elementów wymienić bo były one zastępowane samoróbkami, ja postanowiłem to zmienić. Część części dostałem w zwykłych sklepach, ale niestety resztę musiałem kupić w serwisie Mercedesa, i odziwo ceny nie były zabójcze a nawet mógłbym powiedzieć że całkiem przyzwoite. Ale na koniec okazało się że po spuszczeniu oleju tryby są rozsypane no i musiałem kupić drugą skrzynię. Udało mi się dostać w świetnym stanie skrzynię za 400zł została poskładana na nowych częściach(wysprzęglik, łapa skrzyni, poduszka, uszczelniacze, kompletne sprzęgło, amortyzacja skrzyni na tłumiku, tulejki itp.) Całość wraz z nową skrzynią i bez robocizny kosztowała mnie ok. 900zł, ale radość z tego jak w tej chwili się przełącza biegi jest bezcenna.
Do roboty zostało jeszcze sporo, ale zamierzam go doprowadzić do porządku. W najbliższych dniach jest planowane uszczelnienie dyferencjału oraz wymiana oleju w nim.
Co do roboty:
-regeneracja przekładni kierowniczej
-uszczelnienie wtrysku paliwa
-naprawa ręcznego
-wymiana końcówek drążków
-oczywiście blacharka (podłoga pognita)
-nowa manszeta(i tu ciekawostka, jest teraz dostępna od ręki w intercarsie w dobrej cenie 55zł)
-nowy zderzak przedni( mój jest popękany i połamany)
-zmiana atrapy grilla na nową dużo ładniejszą
-wymiana siedzenia kierowcy
-obszycie kierownicy
-wymiana gałki i mieszka skrzyni biegów
-no i na koniec nowy emblemat naszej gwiazdki
Zdjęcia postaram się dodać niebawem. Postaram się również dodawać posty odnośnie postępowania prac. Będę walczyć. Pozdrawiam Kamil.
długo nosiłem się z pokazaniem swojego "oczka" na tym forum aż w końcu znalazło się trochę czasu Jest to mój pierwszy Mercedes i na pewno nie ostatni. Silnik jaki tam sobie klekocze to znany wszystkim 2.9TD, autko jest z 1998r. i jest w wersji Elegance. Kupiłem go od znajomego który chciał się go pozbyć za śmieszne pieniądze, wyglądał całkiem nieźle, ale jak to się mówi życie nie jest takie kolorowe. Po wymianie podstawowych płynów oraz filtrów jeździłem nim przez rok. Niedawno zaczęła mi szwankować skrzynia biegów (przycinanie, problem z wrzuceniem pierwszego biegu, czasami nie dało się biegu wyciągnąć). Mój kolega a zarazem pasjonat motoryzacji zajął się nim. No i zaczęła się walka z polską myślą konstrukcyjną. Miała to być prosta wymiana sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że musiałem wiele elementów wymienić bo były one zastępowane samoróbkami, ja postanowiłem to zmienić. Część części dostałem w zwykłych sklepach, ale niestety resztę musiałem kupić w serwisie Mercedesa, i odziwo ceny nie były zabójcze a nawet mógłbym powiedzieć że całkiem przyzwoite. Ale na koniec okazało się że po spuszczeniu oleju tryby są rozsypane no i musiałem kupić drugą skrzynię. Udało mi się dostać w świetnym stanie skrzynię za 400zł została poskładana na nowych częściach(wysprzęglik, łapa skrzyni, poduszka, uszczelniacze, kompletne sprzęgło, amortyzacja skrzyni na tłumiku, tulejki itp.) Całość wraz z nową skrzynią i bez robocizny kosztowała mnie ok. 900zł, ale radość z tego jak w tej chwili się przełącza biegi jest bezcenna.
Do roboty zostało jeszcze sporo, ale zamierzam go doprowadzić do porządku. W najbliższych dniach jest planowane uszczelnienie dyferencjału oraz wymiana oleju w nim.
Co do roboty:
-regeneracja przekładni kierowniczej
-uszczelnienie wtrysku paliwa
-naprawa ręcznego
-wymiana końcówek drążków
-oczywiście blacharka (podłoga pognita)
-nowa manszeta(i tu ciekawostka, jest teraz dostępna od ręki w intercarsie w dobrej cenie 55zł)
-nowy zderzak przedni( mój jest popękany i połamany)
-zmiana atrapy grilla na nową dużo ładniejszą
-wymiana siedzenia kierowcy
-obszycie kierownicy
-wymiana gałki i mieszka skrzyni biegów
-no i na koniec nowy emblemat naszej gwiazdki
Zdjęcia postaram się dodać niebawem. Postaram się również dodawać posty odnośnie postępowania prac. Będę walczyć. Pozdrawiam Kamil.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Co się z nią dzieje?kamil099 pisze:-regeneracja przekładni kierowniczej
Brak ręcznego? Chcesz wymieniać szczęki? Poczytałeś na forum o tym?kamil099 pisze:-naprawa ręcznego
W serwisie też nie jest droga, a dobrana do egzemplarza.kamil099 pisze:-nowa manszeta(i tu ciekawostka, jest teraz dostępna od ręki w intercarsie w dobrej cenie 55zł)
Te elementy kup oryginalne. Tylko takie! Oczywiście mogą być używane (kompletna gałka z mieszkiem kosztuje w ASO chyba 400zł), ale oryginalne.kamil099 pisze:-wymiana gałki i mieszka skrzyni biegów
-no i na koniec nowy emblemat naszej gwiazdki
Generalnie nie ma tragedii, po Twoim opisie. Pokaż te zdjęcia i pochwal się ceną zakupu
Z przekładni są dosyć duże wycieki.
Co do ręcznego to na razie spróbuję regulacji, jeśli to nie pomoże będę odkręcał koła i patrzył co jest nie tak.
Akurat manszeta do mojego egzemplarza pasuje idealnie.
Cena za jaką "oczko" kupiłem to 4000zł, co do zdjęć to w tym tygodniu pracuję po 12 godzin i kiedy wychodzę do pracy jest ciemno i jak wracam z pracy też jest ciemno i ciężko o dobre zdjęcia. W niedzielę mam wolne to je porobię i wstawię. Co do mieszka i gałki to dziękuję za radę chyba tak właśnie zrobię. Poprzedni właściciel niestety mocno zaniedbał autko.
Co do ręcznego to na razie spróbuję regulacji, jeśli to nie pomoże będę odkręcał koła i patrzył co jest nie tak.
Akurat manszeta do mojego egzemplarza pasuje idealnie.
Cena za jaką "oczko" kupiłem to 4000zł, co do zdjęć to w tym tygodniu pracuję po 12 godzin i kiedy wychodzę do pracy jest ciemno i jak wracam z pracy też jest ciemno i ciężko o dobre zdjęcia. W niedzielę mam wolne to je porobię i wstawię. Co do mieszka i gałki to dziękuję za radę chyba tak właśnie zrobię. Poprzedni właściciel niestety mocno zaniedbał autko.
4 tyś zł... nie wiem czy wielu z nas jest w stanie psychicznie przeżyć to co mogą ujrzeć po publikacji fot. Może powinieneś je wstępnie w tym temacie wrzucić ?
viewtopic.php?t=2525
viewtopic.php?t=2525
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęć za co bardzo was przepraszam i ubolewam. Auto jest w trakcie remontu jutro jadę zobaczyć co zostało zrobione i jutro obiecuję już na 1000% zrobić zdjęcia jak wyglądają prace. W aucie są robione: Nowy zderzak wraz z nowymi halogenami, nowa atrapa grilla, nowy znaczek(tak jak radziliście zakupiony w salonie MB), lampy przednie oddane do regeneracji, nowe progi, naprawa podłogi, naprawiony fotel kierowcy, nowy lakier. Zastanawiam się nad lampami z tyłu na wymianę od lifta ale nie wiem czy będą pasować, ale o tym założyłem już oddzielny wątek. Od ostatniego mojego postu z mechaniki zostało zrobione: regeneracja przkładni oraz pompy wtryskowej. Do gwiazdy zostały również zakupione nowe koła od modelu w211 17 calowe. Jeszcze raz przepraszam za te zdjęcia i widzimy się jutro z fotkami z prac
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości