Strona 1 z 17

E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 25 lip 2016, o 16:30
autor: Muniek
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic 2001 Elegance 5G-Tronic
VIN: WDB2100821X053822
Witam,

dziś chciałbym przedstawić moje drugie W210. Egzemplarz skrajnie odmienny od poprzedniego. Benzyna zamiast diesla, automat zamiast manuala, srebrny a nie czarny, 4x4 zamiast RWD i teraz łatwiej wymienić to czego nie ma to auto aniżeli to co ma.
Historia zakupu pisze:Na początku wiosny br. zaczynałem się rozglądać za W211 E320 V6 z określonym wypasem. Niestety, wybór był mały a i stan tych aut nie zachwycał. Z W210, ze względu na rdzę, chciałem zrezygnować na zawsze. Z ciekawości popatrzyłem na W210 w benzynie i rzuciło mi się to auto w oczy. Później napisał forumowicz, że to on to sprzedaje i niewiele się zastanawiając wysłałem tam eksperta z Autotesto. Wymieniłem w między czasie kilka długich wiadomości ze sprzedawcą i wiedziałem co się działo z autem i czego się spodziewać po raporcie. Po paru dniach dostałem werdykt - WARTO!
Wyniki raportu Autotesto pisze:Na aucie leży pierwszy lakier. Szczeliny, śruby i linia nie wskazuje na wymienianie elementów czy wypadek. Purchelki pokazują się na przednim lewym błotniku oraz wokół zamka klapy. Jedynym wymienianym elementem jest prawy przedni błotnik - najprawdopodobniej na oryginalny gdyż ma fabryczny lakier. Wszystkie szyby oryginalne z 2000 roku, poza przednią wymienianą w ASO w 2008 roku. Opony są nowe, z 2016 roku, praktycznie bez śladów zużycia. Brakuje zaślepki słonecznika pasażera. Potwierdzili przebieg 260 tysięcy i dali to na papierze. Sprawdziłem sobie szkody w TUWach i była tylko jedna w 2012 roku z OC na 500.03zł. Prawdopodobnie chodzi o obtartą listwę tylnych prawych drzwi. Jedyny błąd, który został po wykasowaniu pochodzi od blokady kierownicy.
Ogólnie to wszystko jest w porządku poza tymi miejscami ze rdzą i słonecznikiem. Nie będę tego całego zachwytu eksperta cytował. Stan zgodny z ogłoszeniem i tyle. Nic nic puka, nic nie stuka jakby to powiedział handlarz. Cieszę się, że ktoś kto się na tym zna wydał taką opinię a dziś mogę jeździć tym autem.

Natomiast wiem, że nie każdy musi siedzieć w Mercedesach i jest parę rzeczy typowych dla W210 do zrobienia. Ekspert nie wykrył tego, że nie działa laser w Comandzie, że nie ma blokady kierownicy, że boki w fotelu kierowcy się nie pompują i że tylko czasami działa wentylacja fotela kierowcy.

Jest też parę podobieństw do mojego poprzedniego E270 CDI. Mianowicie auto też pochodzi z polskiego salonu i też było jeżdżone w Bydgoszczy. Serwisowane też w ASO na Nowotoruńskiej. Wszystkie papiery mam po polsku jak i wszystkich właścicieli w karcie pojazdu. Historia jest mniej zawiła bo najpierw jeździł ktoś tym autem 3 lata (2001-2004), później 12 lat ojciec z synem (2004-2016) a w lutym 2016 kupił je Pan Piotr a ja od niego w lipcu 2016. Mam screeny aukcji poprzedniego właściciela wraz z opisem i zdjęciami :)

Puki co tyle biadolenia starczy. Wrzucam dane:
Ident. number (FIN) WDB2100821X053822
VIN WDB2100821X053822
Baumuster 210082
Sales name E 320 4MATIC
Order number 0 0 559 12361 (Destination: Poland)
Delivery date 22 12 2000
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 211A LEATHER ANTHRACITE
Engine 112941 30 925662
Gearbox 722664 02 620192

026 DISCONTINUATION OF SPARE KEY (rezygnacja z dodatkowego, trzeciego klucza)
210A LEATHER (skórzana tapicerka)
211A LEATHER ANTHRACITE (skóra koloru antracytu - czarnego)
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS) (czujniki parkowania przód i tył)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY (elektrycznie ustawiane fotele z przodu)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING (wewnętrzne i zewnętrzne lusterka fotochromatyczne)
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR) (pamięć kierownicy, lusterek i foteli dla kierowcy i pasażera)
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT (schowki za fotelami)
345 RAIN SENSOR (wycieraczki uruchamiane czujnikiem deszczu)
352 COMAND (comand - radio, tv, telefon, cd, nawigacja)
401 DELUXE FRONT SEATS WITH VENTILATION AND HEATING CO (grzanie i wentylowanie foteli przednich)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT (pompwany fotel kierowcy)
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT (pompowany fotel pasażera)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION (5 biegowa automatyczna skrzynia biegów)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING (składane lusterka)
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE- (słoneczniki z lusterkiem i oświetleniem)
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM (system ostrzegawczy przy próbie kradzieży/włamania)
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL (klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa)
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT (spryskiwacze przednich reflektorów)
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS (oświetlenie podłoża przy otwieraniu drzwi)
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC (reflektory ksenonowe)
641 LIGHT ALLOY WHEEL, 11-HOLE DESIGN (alufelgi)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY (akumulator o zwiększonej pojemności, 100Ah)
744U BRILLIANT SILVER METALLIC (kolor nadwozia, srebrny metalic)
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2 (rok modelowy 2001)
810 SOUND SYSTEM (nagłośnienie BOSE)
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY (pakiet oświetlenia wnętrza - klamki i nogi)
877 READING LAMP IN THE REAR (lampki do czytania z tyłu)
882 INTERIOR SAFEGUARD (czuniki ruchu wewnątrz auta, zabezpieczenie przed odholowaniem)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EU4 TECHNOLOGY (EURO 4) (silnik spełniający normy emisji spalin EURO4)
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE (pakiet stylistyczny Elegance)
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC. (rezygnacja z certyfikatu własności)
Typoszereg: M 112 E 32 / 112.941
Okres produkcji: 1999 - 2002
Silnik: czterosuwowy silnik benzynowy (z wtryskiem paliwa do kolektora ssącego i układem oczyszczania spalin z regulowanym katalizatorem trójdrożnym)
Liczba/układ cylindrów: 6/V pod kątem 90°; blok silnika z metali lekkich
Pojemność skokowa (cm³): 3199 cm3
Moc (kW/KM przy 1/min): 165 kW/224 KM przy 5600 obr/min
Moment obrotowy (Nm przy 1/min): 315 Nm przy 3000-4800 obr/min
Prędkość maksymalna (km/h): 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 8,3 s
Skrzynia biegów (seryjnie): 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ze sterowaniem elektronicznym
Napęd: stały napęd na koła przednie i tylne, sterowany poprzez elektroniczny system trakcji 4ETS
Pojemność zbiornika paliwa (l): nad osią tylną/ 80 l
Zużycie paliwa (l/100 km): 15,9 / 8,3 / 11,1 l
Długość (mm): 4818 mm
Szerokość (mm): 1799 mm
Wysokość (mm): 1451 mm
Średnica zawracania (m): 11,34 m
Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem (kg): 1900 kg
Dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca (kg): 750 kg
Ładowność (kg): 530 kg
Masa własna (kg): 1720 kg

Re: E320 V6 - drugie podejście do W210

: 25 lip 2016, o 18:50
autor: raaza
Dwóch rzeczy brakuje: zdjęć i ceny:)

Re: E320 V6 - drugie podejście do W210

: 25 lip 2016, o 19:15
autor: Muniek
Zdjęcia wjadą po polerce nadwozia. Tylko 100zł udało mi się utargować na laser :( Nie miałem do czego się przyczepić na miejscu. Ale nie wiem skąd to pytanie o cenę...

Re: E320 V6 - drugie podejście do W210

: 25 lip 2016, o 19:21
autor: Bobby Peru
Pewnie księgowym jest ;-)
Gratuluję pięknej maszyny.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 07:25
autor: 1JZ
Jestes pewien, ze prawe lustro powinno byc fotochromatyczne? Mi sie wydaje, ze tylko to po stronie kierowcy. Druga sprawa niby ekspert stwierdzil, ze bezwypadek i fabryka, a na zdjeciach aukcji ewidentnie bylo widac, ze przod jest dziwnie spasowany, czyli ktos juz tam grzebal.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 08:43
autor: Muniek
Na pewno był grzebany przód. Tak jak napisałem - prawy błotnik był wymieniany. Pan Piotr wymienił halogeny na nowe i w porównaniu do tego co miałem w E270 CDI to niebo a ziemia. Jak jeździłem kiedyś E320 CDI to tam wydaje mi się, że wszystko się ściemniało. Do tego na Allegro są oferowane prawe fotochromy.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 10:18
autor: 1JZ
Te prawe fotochromy sa z anglikow :hyhy:
Mimo wszystko nie zaplacilbym tyle kasy za krzywe auto. Ja wiem, ze 3/4 okularow jest po wypadkach, ale cena wtedy tez odpowiednia. W kazdym razie, wazne ze jestes zadowlony.
Ps. Lewy blotnik tez ma inny odcien.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 10:50
autor: --Arkadia--
nie przejmuj się głupotami, delektuj się jazda , szerokości i bezawaryjności i gratulacje!

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 10:57
autor: Kaczmar
Te boczki w fotelu kierowcy co sie nie pompuja to jesli slychac prace pompki to prawdopodobnie wyskoczyly wezyki na trójniku lub gorzej jesli na pompce.
W moim przypadku wyskoczyły te na trojniku ktory jest z tyłu danego fotela po zdjeciu takiej klapy na 2 sruby ukazuje sie calosc.

Gratuluje zakupu, LPG jest, będzie? nie będzie? :D
I 4matic :hurra: ASB :hurra:

ps. wystarczy delikatne przesuniecie któregoś elementu na śrubach i juz wychodzą "kwiotki" z przodu i nie musi to oznaczac ze był nie wiadomo jaki dzwon, przerabiałem to po delikatnej naprawie zderzaka i ponownym montowaniu.
Najlepiej byłoby odkręcic błotniki, zderzak, lampy i maske i na nowo wszystko składac wtedy może wyjdzie tak jak marudy chcą.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 12:55
autor: Muniek
No koniec końców na obu jest pierwszy lakier. Lewy pójdzie do wymiany albo robienia bo są te purchelki. Także i tak będę rozgrzebywał to :) Handlarze piszą, że to z europejskich. W instrukcji muszę sprawdzić czy w lewym i prawym są czy tylko w lewym.

No już sprawdzałem schemat i właśnie stawiam na ten trójnik. Zrobię to jak będę miał wolne. LPG najprawdopodobniej wejdzie, ale musi być porządne bo raczej sceptyczny jestem. Cena to 1/3 wartości tego auta.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 16:38
autor: Muniek
Faktycznie prawe się nie ściemnia :D Dobrze, że burdy nie zrobiłem przy kupnie. Są tam ogólnie wyprowadzone kable od sterowania wyprowadzone? Da rade zamontować wkład od angola?

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 17:34
autor: 1JZ
Ale skad masz pewnosc, ze tam jest pierwszy lakier? :)
Na moje gdyby nikt tego od nowości nie ruszyl, to tam bys znalazl dziury na wylot. Tym bardziej, ze samochod krajowy. Odcien ewidentnie sie nie zgadza. Miernik czesto oklamuje - jakbys u mnie zmierzył to na masce i przednich blotnikach wychodzi 120-130 mikronow - a to dlatego, ze przed malowaniem wszystko bylo zdarte do golej blachy. Według przyrzadu lakier moze byc fabryczny, a realnie ktory to już? Najstarsi gorale nie wiedza :hyhy:
Podmianke luster chyba, sie da tylko po co? :P U nas kierowcy oslepiaja glownie w lewym.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 26 lip 2016, o 18:31
autor: Muniek
Żeby było symetrycznie :) No to również możliwe, że całe auto było wypiaskowane do gołej blachy i siknięte jeszcze raz. Tylko po co? Przecież były by jakieś ślady po szpachli. Raczej byłbym skory wierzyć, że był kupiony drugi błotnik i lakierowany od zera ze względu na rdzę. Do tego mam historię szkód z OC i AC i jest tylko ta jedna z 2012 roku z OC. Nawet gdyby ktoś tym autem coś zrobił ze swojej winy to pewnie by robił to z AC.

Deal jest taki, żeby kręcić dużo kilometrów w trasie. Poprzednim E270 miałem plan jeździć 6 lat - do końca studiów. Niestety nie udało mi się to, ale w tym aucie niczego nie brakuje i zobaczymy do ilu się doturla.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 27 lip 2016, o 18:14
autor: lipa6
No no.... :hyhy:
To Muniek graty zakupu :super:
Będzie jeździć, co ma nie jeździć :cwaniak:
Prędzej blacha zgnije, niż jeździc przestanie ;)

P.S
To, że w210 było malowane, nie ma się czemu dziwić i nie ma się czego wstydzić. Moim zdaniem, że jeśli było malowane to tylko na plus. U mnie po 2 miesiącach od kompleksowej blacharki i lakierowaniu, odkryłem pryszcza :rotfl:
I jak ktoś chce jeździć okularem to nie można się stresować takimi pierdołami. :rotfl:
Ten typ tak ma :cwaniak:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 1 sie 2016, o 13:59
autor: Muniek
Nie wiem jaki to ma związek ale sprzątając auto zauważyłem wypiętą wtyczkę pod fotelem PASAŻERA i wentylacja u kierowcy zaczęła działać. Może to tylko przypadek, ale... Jeszcze upewnię się, że są tylko trzy wentylatory w fotelach mogę umierać w spokoju.

Jeśli chodzi o sprawę pompowania boków to właśnie wypadł jeden wężyk. Zrobione w 3 minuty :)