S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Dojechali

ciekawy emblemat 777 :D Sorry za jakość
Obrazek

Ferrari, za nim jechało drugie identyczne i jeszcze Koenigsegg
Obrazek

Warunki były spartańskie, wisko napieprzało przez 75% trasy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W wolnej chwili coś dopiszę, nie było żadnych problemów, pozdrawiam wszystkim
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Muniek »

Przewody WN do szuflady będą czekać na swój czas, albo spróbuję je odsprzedać :twisted:
A kiedy ostatnio były wymieniane? Warto je wymieniać "w ciemno"?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Muniek pisze:
Przewody WN do szuflady będą czekać na swój czas, albo spróbuję je odsprzedać :twisted:
A kiedy ostatnio były wymieniane? Warto je wymieniać "w ciemno"?
Jeśli problem zapłonów występuje i załóżmy że jest instalacja LPG i jest ona ustawiona naprawde dobrze, pozostaje wina po stronie układu zapłonowego.
Wtedy można wziąść pod uwagę diagnozowania/wymiany kolejnych elementów m.in. przewodów WN.

W moim przypadku samochód odpukac chodzi jak marzenie (absolutnie 0 wypadających zapłonów) więc nie widzę potrzeby wymiany przewodów tak po prostu.
Pod kątem przebić przewody które są na aucie od jakiegoś czasu sprawdziłem, brak przebić.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Muniek »

Kaczmar pisze:
Muniek pisze:
Przewody WN do szuflady będą czekać na swój czas, albo spróbuję je odsprzedać :twisted:
A kiedy ostatnio były wymieniane? Warto je wymieniać "w ciemno"?
Jeśli problem zapłonów występuje i załóżmy że jest instalacja LPG i jest ona ustawiona naprawde dobrze, pozostaje wina po stronie układu zapłonowego.
Wtedy można wziąść pod uwagę diagnozowania/wymiany kolejnych elementów m.in. przewodów WN.

W moim przypadku samochód odpukac chodzi jak marzenie (absolutnie 0 wypadających zapłonów) więc nie widzę potrzeby wymiany przewodów tak po prostu.
Pod kątem przebić przewody które są na aucie od jakiegoś czasu sprawdziłem, brak przebić.
Pytałem bo nie mam pojęcia kiedy była ostatnia wymiana świec i przewodów u mnie a przejeździłem na gazie już kilkanaście tysięcy kilometrów. Nie ma żadnego checka, nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika i nie ma żadnych oznak niedomagania układu. Warto wymieniać te rzeczy czy czekać aż coś zacznie się dziać? Nie chcę doprowadzić do sytuacji, że auto stanie i nie odpali...
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Dla świec przyjąłbym maksymalny przebieg ok 40-45tys km na LPG.
W moim przypadku zaczął wariować bo jedna strona świec była czarna - zalana.
A zalewanie trwało cały interwał czyli jakieś 37000km. Myślę że gdyby nie to to by wytrzymały spokojnie 40K+
Jeśli nic się nie dzieje, nie telepie silnikiem, pozostawiłbym temat i jeszcze raz się przyjrzał pracy silnika przed zimą.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Piasek »

Albo zainwestować w irydy. Raz i więcej nie dotkniesz. 100 tyś km minimum żywotności a na lpg forum są spece co już po 160 tyś km na kpl najechali i nadal działają.
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Kaczmar »

Drogi Piasek-u na Ciebie zawsze można liczyć na pewno przy następnej okazji wymiany świec wezmę do pod uwagę.
Generalnie spadł mi kamień z serca, w głowie się nie mieści ile złe zestrojenie LPG potrafi namieszać.
W sumie to było tak że jeśli chodzi o moje auto to była jedyna rzecz, której się wstydziłem. Raz było dobrze a raz po raz mu odpier*alało i wypadały zapłony - tylko na jałowym.
Dość długo nikt nie był w stanie postawić diagnozy a ja z konieczności wyjazdu pojechałem na "strojenie" przed wymianą przewodów WN.
W sumie byłem już u tego gazownika rok temu i 2 lata temu, ale nigdy nie było tak że na jednej stronie była korekta 5 a na drugiej 1.
Diagnoza natychmiastowa, zalewa jedną ze stron silnika, komputer silnika nie nadąża za korektami KME NEVO PRO, wyłączamy korekty aytomatyczne i dostrajamy mapę. W sumie zajęło to 3 strojenia i teraz wreeeeeszcie jest jak byc powinno.. 50 tys km temu :mur: :hurra:
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: S210 E430 ELEGANCE 01' 4Matic, 7-os, rodzinne V8 ;)

Post autor: Piasek »

Odnośnie Iryd to ojcu do C4 Picasso zamontowałem komplecik takowych (auto też zagazowane) przy przelocie 104 tyś km.
Przy 135 tyś kontrola - wszystko ok, zmniejszyłem ciutkę przerwy jedynie bo auto fabrycznie wymaga 0,9, na gazie zalecają zmniejszyć przerwy o 0,1-0,2mm czyli jakieś 0,7 a nie wiedzieć czemu irydy dedykowane do w/w silnika miały fabrycznie 1,1mm przerwę ustawioną. Mój błąd - nie sprawdziłem przy montażu.
Jednakże mimo 30tyś km pokonanych w silniku każda trzymała fabryczną wartość które zmniejszyłem do 0,8mm i siedzą dalej. Na chwilę obecną 147 tyś km na blacie.
Co do ceny za nie to jakiegoś dramatu nie było - kosztowały 2x więcej za sztukę względem standardowych. 15 z hakiem vs. 32zł z hakiem no ale... u mnie przychodzą "zaledwie" 4 szt i do tego stosunkowo tanie bo jak pamiętam przymierzałem się do swojej ex S210tki to sztuka coś koło 58zł x 12 :/
Oczywiście na tamten czas... a ceny tego jednak lecą na dół w miarę popularyzowania się tych świec.
Puentując: do 100 tyś km przelotu mam nadzieję że wytrzymają :) - siedzą w silniku. Potem kontrola i jeżeli przerwy, wszystko w normie, siedzą dalej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości