Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Korzystając z porad kolegów z forum, zakupiłem w ASO uszczelkę. Z rysunku wynika, że chodzi o uszczelkę nr 14, w ASO powiedzieli, że jest to numer katalogowy: 0219977548

Niestety wymiana tego oringu tylko powiększyła wyciek paliwa.
Musiałem wyciągnąć kolektor powietrza :evil:. Jedna śruba (torx) od tego zaworu była wyrobiona i musiałem ją delikatnie naciąć. Po tym poszło już bez problemu.
Torxy od góry od kolektora-bez problemu, ale ta śruba na pierścieniu z boku, gdzie łączy się kolektor z rurką i ta druga od spodu, od wspornika - koszmar !!!. Obowiązkowo dwie osoby.

Po założeniu nowego oringu, leci jak z kranu. Dziwne jest to, że maja trochę inny przekrój, ta stara ma przekrój "kwadratowy", a ta nowa z serwisu ma przekrój, typowy dla oringu- okrągły.

Stara uszczelka:
Obrazek

Zamieniłem z powrotem na starą, ale jest coś nie tak, bo znowu leci, nawet trochę więcej niż poprzednio, wyświetla się też alarm engine EPC electronic.
I na tym zakończyłem, zrobiło się ciemno.

Jutro drugie podejście.
Ma ktoś może jakiś pomysł. Może ten zawór ma jakieś uszczelnienie. Choć na rysunkach nic nie widać.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:49 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ta sruba, ktora naciales ma numer 001 990 35 12 i wymien ja, zeby nie babrac sie. skad dokladnie cieknie, mozesz powiedziec? moze sam zawor cieknie, tam gdzie wtyczka? EPC zapala sie, bo lyka powietrza - normalka, nie przejmuj sie.
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Musiałem naciąć tę śrubę, miała obrobiony łepek, widać już ktoś to próbował (nieudolnie) odkręcić, pewnie imbusem. Wstawiłem inna nieoryginalną, wyglądała jak normalna M6. Ta pierwsza odkręciła się bez problemu.

Obrazek

Cieknie od dołu, w miejscu styku zaworu i pompy.
Dzisiaj odepnę wszystkie wężyki, wyciągnę cały zawór na zewnątrz i dokładnie obejrzę.

A co sądzicie o kształcie oringu ?, ten stary jest wyraźnie "kwadratowy".
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:52 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 2 razy.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sa dwie opcje. w wiekszosci przypadkow ten oring jest winowajca albo sam zawor jest nieszczelny. jak wyjmiesz zawor to porob mu fotki, z tylu, przodu, tam gdzie wtyczka oraz daj fotki nowego oringa.

ps. ladne zdjecia, jaki masz aparat?
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Muszę się przyznać, tylko pierwsze zdjęcie jest moje (komórka). Dwa następne to ściągnięte :oops: z innego forum , myślę, że autor się nie pogniewa.
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=166865
Przerabiali ten temat w 2006, więc już dość dawno, ktoś się z tym męczył

Wcześniej, fotki do tematu woda w bagażniku, robiłem zwykłym Samsungiem
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Kiedyś u mnie wymieniałem cały komplet wężyków + ten oring. Powinien być zwykły zaokrąglony , tak więc sprzedali ci właściwy. Prędzej podejrzewał bym ,że ktoś dobierał ten oring wcześniej na taki jaki akurat miał. Czy mogło się wyrobić miejsce uszczelniania z pompą ? Sprawdź. Śruby uszkodzone koniecznie wymień. Co do powietrza może łapać na każdym przewodzie i wcale nie musi tam cieknąć. Dlatego w takim przypadku lepiej wymienić całość przewodów plastikowych , filtr wstępny i ten oring. Tylko ASO
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Wyciągnąłem zawór, wyczyściłem i dokładnie sprawdziłem, nie ma żadnych pęknięć, lub innych uszkodzeń. Na zdjęciu już z nowym oringiem

Obrazek

Śruby wymienione, dokręcone. Gniazdo uszczelki w obudowie pompy nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:54 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tam gdzie masz zlacze elektryczne, poswiec i dokladnie obejrzyj gdzie wychodza 4 bolce. mozesz nawet dmuchnac od strony krocca, ktory wchodzi w pompe (zatkaj palcami gorne wejscia).
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Znalazłem wyciek. Zabrałem zawór do pracy i zalałem go płynem penetrującym i pod lampę UV. Mamy takie testy szczelności.
Wyciek widoczny na fotce ( jakość słaba-foto z komórki)
Obrazek

Można by było teraz kupić nowy zawór, ale uparłem się i postanowiłem go sam sprawdzić.

Trzeba wybić te dwa aluminiowe bolczyki, dla lepszego dojścia też należy wybić tulejkę mosiężną. Dekielek delikatnie wyciągnąć i już mamy przyczynę nieszczelności-oring.
Jest trochę zdeformowany, przybrał "kwadratowy" kształt i popękał. Wymieniłem go na nowy, dobrałem oring 25x3.
Analogicznie z druga stroną.
Obrazek

Zalałem go jeszcze raz penetrantem, już nie cieknie. Mam nadzieję, że to rozwiązało problem.
Dzisiaj próba montażu.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 19:56 przez grzegorz2404, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Kup ten oring w ASO , bo tylko te wytrzymują długo.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Tylko pytanie, czy ten oring jest częścią serwisową,tzn. czy ma swój numer, czy trzeba po prostu dobrać oring z wymiarów?

Przy zastosowaniu oringu z Vitonu, powinno wytrzymać. Viton jest odporny na większość olejów mineralnych i innych materiałów ropopochodnych
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

grzegorz2404 pisze:czy ten oring jest częścią serwisową,tzn. czy ma swój numer,
W EPC nie ma. Jest tylko zawór w całości i oring na króćcu wchodzącym w korpus pompy...
grzegorz2404 pisze:Miejsce zbierania się kropli paliwa:
Ogólnie górę pompy masz mokrą albo to złudzenie. Jeśli jednak jest mokra, to do wymiany są również oringi na wyjściu sekcji, czyli tam, gdzie śrubunki blokowane są tymi wieloząbkowymi podkładkami, trzymanymi przez śrubę po dwie razem. Trzeba to wykręcić i wymienić oringi. Nie zgub tylko sprężynek.
grzegorz2404 pisze:większość zatrzasków na przewodach paliwowych jest połamana, więc na pewno należą się nowe przewody.
Bo większość 'fachmanów' próbuje te zawleczki wyciągać. Tymczasem do zdjęcia przewodu należy je wcisnąć i tyle. Sam nie zrób tego błędu przy nowych...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

hehe, własnie tak je ściągałem (głu... jestem)

[ Dodano: 2010-07-29, 18:39 ]
Witam
Chyba się udało, zmieniłem jeszcze wężyki (w/g zaleceń kolegi jjankiello). Wycieku brak.
Wrażenia bezcenne z samodzielnej naprawy :-o , za przewody paliwa zapłaciłem kartą...

Problem jeszcze z powietrzem w przewodach-jest tego trochę.
Wyleci samo, czy jest jakiś sposób na pozbycie się go :?:

[ Dodano: 2010-07-30, 08:19 ]
Już dzisiaj rano wygląda, że wszystko OK. Alarm EPC już się nie zapalił. Może odpowietrzyło się samo.

[ Dodano: 2011-02-17, 14:14 ]
Mój spis części użytych do tej naprawy:

Zawór odcinający: 000 078 44 49
Oring pod dekielki boczne: 25x3
Śruby: 001 990 35 12 - 2 sztuki
Oring:
021 997 7548 wymiary= 12mm X 2,5

Przewody paliwowe:
606 070 04 32 - oring= 8x2,5 do filtra-10x2,5
605 070 08 32 - oring= 8x2,5
605 070 07 32 - oring= 8x2,5
605 070 15 32 - oring= 8x2,5
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

mam pytanko czy muszą być oryginalne śruby mocujące zawór ponieważ mam zamiar dać inne i w razie demontażu nie chciałbym rzucać mięsem ze względu na trudność z ich odkręceniem a chciałbym dać z głębszym otworem na klucz np.te od kolektora wiadomo iż jeśli będą zbyt długie to je skrócę .Oczywiście w aso powiedzieli mi że mają tam być takie jakie są przewidziane nie inne.co wy o tym sądzicie?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

świetny opis i fotki. daje plusa, aby choć trochę nagrodzić za pracę.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości