Strona 1 z 5

Doposażenie w siedzenia ortopedyczne (wielokonturowe)

: 16 maja 2010, o 20:39
autor: elektrik
Witajcie, ponieważ czasami miewam problemy z kręgosłupem, postanowiłem doposażyć auto w siedzenia ortopedyczne – tzn. wielokonturowe - zgodnie ze specyfikacją MB). W tym celu zakupiłem oryginalne siedzenie z demontażu, wraz z instalacją pneumatyczną i zbiorniczkiem ciśnieniowym montowanym koło skrzynki bezpiecznikowej przy akumulatorze. Dokupiłem również pompkę centralnego, ale nowa pompka niestety nie działa w moim aucie.

Całość zmontowałem i chcąc się cieszyć komfortem podłączyłem za pomocą trójnika pod centralny zamek. Instalacja się napełnia, ale gdzieś mi ucieka powietrze. Proszę Was o podpowiedzi:
1. jak to prawidłowo powinno być podłączone? zakładam że powinienem wymienić również pompkę centralnego (jaką? - dokupiona niestety nie działa?) i jak ją podłaczyć? Wytłumaczyłem sobie, że pompka powinna się załączać pod wpływem spadku ciśnienia.
2. Jak zdiagnozować miejsce z którego ucieka powietrze?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

: 16 maja 2010, o 21:51
autor: manius05111987
Ja mam podobny problem. Mam fabryczne siedzenie pompowane ktora nie dziala po naciskaniu guzikow brak jakiejkolwiek reakcji. Prosilem na forum o pomoc lecz niestety ... badz cierpliwy moze ktos sie znajdzie co sie na tym zna i NAM pomoze.

: 17 maja 2010, o 08:14
autor: kmtaxi
Pompka musi być dobrana do nr VIN i zakodowana w systemie. Jeżeli było zamontowane fabrycznie to poszukaj nieszczelności.

: 17 maja 2010, o 20:02
autor: manius05111987
Mam to siedzenie na oryginalnym wyposazeniu,od chwili zakupu to nie dziala. Pompka wogle nie reaguje na przyciski .Niewiem czy poprzedni wlasciciel cos namodzil. Niby wyglada wszystko na oryginal ale kto wie... Dzieki za zainteresowanie tematem.

[ Dodano: 2010-05-17, 20:06 ]
Chcialbym poznac zasade dzialania tego siedzenia. Jak wlacze przycisk to pompa sie wlacza itp.

: 17 maja 2010, o 20:19
autor: kmtaxi
Jak pompa się włącza to znaczy, że masz nieszczelność. Jeżeli na manipulatorze przy siedzeniu nie reaguje żadna poduszka siedzenia to nieszczelność jest na głównym zasilaniu. Zasada działania jest prosta: wpuszczasz pewną ilość powietrza które wypełnia poduszki przesuwając suwak na manipulatorze.

: 18 maja 2010, o 00:06
autor: elektrik
Dzięki za zainteresowanie - kmtaxi.
Instalację poprowadziłem i podłączyłem zgodnie z Twoimi rysunkami.
Jak wspomniałem moje auto nie posiada fabrycznej instalacji - ja chcę ją dołożyć. Moja fabryczna pompka ma jedynie dwa wyjścia - nie ma w niej wyjścia na siedzenia, dlatego poprzez trójnik wpiąłem się w obwód centralnego zamka, tzn otwierając zamek, powietrze idzie na zamki drzwi oraz do siedzenia. Manipulator przy siedzeniu działa, jednakże po chwili powietrze gdzieś mi ucieka - jak znaleźć nieszczelność?
Podpowiedzcie proszę jak w moim przypadku dobrać pompkę - mój nr VIN to: WDB2100351A021501
Czy wystarczy wymina pompki (na jaką ją wymienić)? gdzie przeprowadzić jej dokodowanie do systemu ? Czy należy przerabiać instalację dociągnąć jakiś dodatkowy przewód (sterowanie popmką siedzenia? Może znacie jakiś warsztat który byłby wstanie mi pomóc?

: 18 maja 2010, o 18:20
autor: noc
Zasada tych siedzeń jest prosta.Po włączeniu stacyjki pompa rusza jeżeli w obwodzie siedzeń jest za małe ciśnienie.Chwilę dopompuje do ciśnienia zadanego (pneumatyczny wyłącznik w pompie) i wyłącza się czekając na następny spadek ciśnienia.Jeżeli jest za duża dziura to pompa chodzi ~ 45 sekund i wyłącza się do następnego włączenia kluczyka.Pompa seryjnie montowana chyba od 03/97 ma opcję siedzeń.Na obudowie ma wtedy wyjście oznaczone MKS.
Jeżeli siedzenia nie były zamontowane trzeba ją zakodować na SD.
W manipulatorach są mikro-reduktory ciśnienia, którymi można w każdej poduszce ustalić pożądane ciśnienie (wielkość lub twardość poduszki).Wszystkie wężyki łączone trójnikami powinny być wklejane (uszczelniane), ja robię to butaprenem.Znalezienie nieszczelności jest proste po uruchomieniu pompy zaciskamy po kolei wężyki, aż pompa wyłączy się.Oczywiście należy pamiętać, żeby pompy nie przegrzać.Nie wolno używać sprężonego powietrza.

Dodano dla "elektrik". Nic z tego nie będzie, układ centralnego zamka z założenia musi być lekko nieszczelny.Musisz zmienić pompę.

: 20 maja 2010, o 17:40
autor: elektrik
Dzięki za wyczerpujące informacje. Rozumiem że mam następującą kolejność działań:
1. poszukać właściwą pompkę centralnego - proszę Was o pomoc w tym wyzwaniu, gdyż dokupiłem już jedną z wersji po liftingu ale nawet nie ruszyła (ponoć sprawna)
2. wizyta na stacji posiadającej właściwy komputer diagnostyczny i zakodowanie w komputrze auta informacji o siedzeniach.

Czy dobrze rozumuję że po tych niby dwóch ww. prostych czynnościach moje plecy na dłużej w aucie odetchną? i to w dodatku bez przeróbki instalacji elektrycznej?

: 22 maja 2010, o 18:10
autor: noc
elektrik pisze:Dzięki za wyczerpujące informacje. Rozumiem że mam następującą kolejność działań:
1. poszukać właściwą pompkę centralnego - proszę Was o pomoc w tym wyzwaniu, gdyż dokupiłem już jedną z wersji po liftingu ale nawet nie ruszyła (ponoć sprawna)
2. wizyta na stacji posiadającej właściwy komputer diagnostyczny i zakodowanie w komputrze auta informacji o siedzeniach.

Czy dobrze rozumuję że po tych niby dwóch ww. prostych czynnościach moje plecy na dłużej w aucie odetchną? i to w dodatku bez przeróbki instalacji elektrycznej?
Gdybyś podał nr.Vin, to już byś miał numer przyjaznej Twoim plecom pompki.

: 23 maja 2010, o 00:11
autor: elektrik
Dzięki Kolego Noc za przyjazną dłoń. Numer Vin podałem wyżej, ale dla przypomnienia:
mój nr VIN to: WDB2100351A021501

Z niecierpliwością czekam na Twoją wypowiedź w tym temacie.

: 23 maja 2010, o 00:30
autor: noc
Wszystko wskazuje, że potrzebujesz pompę o nr.MB 2108000648

: 23 maja 2010, o 23:50
autor: elektrik
Wielkie dzięki za zainteresowanie oraz pomoc (klikam pomógł).
Zatem rozpoczynam poszukiwania pompki o podanym numerze.

Zakupiłem pompkę o podanym przez kolegę numerze, po podłaczeniu wszystko działa jak należy. Po prostu rewelka.
Pozdrowienia

: 1 lut 2011, o 10:14
autor: diedo754
elektrik? jakie sa tego koszta? mozna dokupic do mojego tez? kregosłup boli-pomóz staremu, a bede cie wychwalał

: 1 lut 2011, o 13:07
autor: kmtaxi
Do każdego da się założyć. Pompkę dobraną po nr VIN kupisz na Aledrogo (ceny bardzo zróżnicowane), a siedzenia szukaj wśród rozbierających auta po niemieckich taxi (z reguły fabrycznie wyposażone w te siedzenia).Możesz założyć tylko siedzenie kierowcy.

: 1 lut 2011, o 19:55
autor: noc
Siedzenia od 150 zł., z pompami gorzej.Dobra powyżej 250 zł.