Przebudowa wersji 5osobowej na 7osobową W210 Kombi

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Przebudowa wersji 5osobowej na 7osobową W210 Kombi

Post autor: Kaczmar »

Czesc

Czy ktoś może mi opisac komplet elementów które należy wymienić przy zmianie wersji 5 osobowej na 7 osobową aby to wyglądało tak jak fabryka dała? ;)
Co należy wymontować i co miec aby niczego nie zabrakło

Z tego co na tę chwilę wiem to potrzebna jest:
- Kanapa składająca z dołu i oparcia, obydwie te rzeczy są przymocowane do takich "płyt"?
- mata podłogi pod nogi (w miejsce schowka na narzędzia?)
- boczki w wersji pod pasy bezpieczeństwa (lewy i prawy te głębiej osadzone nie przy nadkolu i apteczce)
- komplet pasów z mocowaniami

Mam w sobotę jechać do pewnego faceta na montaż zestawu z wersji 7 osobowej z tym że on sam nie wie czy to wszystko będzie pasować..
nie wiem na co zwrócic uwage, jakos duzo tych elementów nie ma ale nie chciałbym jechać nadaremno i wrocic z powrotem z niczym.
Ma też boczki w wersji do pasów kanapy bagażnika ale jedna ma ułamany plastkik - taka plastikową szpilkę po której przechodzi pas, nie wiem czy można sam plastik wymienić? Czy nalezy się tym przejmować?

http://allegro.pl/komplet-skor-mercedes ... 43963.html
http://allegro.pl/boczek-tapicerka-praw ... 42779.html
http://allegro.pl/boczek-tapicerka-lewy ... 41434.html

Kanapa 2 rzędu siedzeń jest w wersji ze zintegrowanymi fotelikami dziecięcymi co bardzo mi się podoba :)
Oczywiście przednich foteli i boczków drzwi bym nie kupował ;) rozmawiałem już z facetem sprzeda mi tylko to co potrzebuje.

Na tej aukcji http://allegro.pl/e-klasa-w210-kanapa-3 ... 29637.html zas zestaw jest dodatkowo oprócz:
- kanapy, oparcia, pasow, mocowan pasow, boczkow, maty podlogi
z taką "miską" podłogi gdzie bodajże pasażerowie wkladaja nogi, czy taką "miskę" również muszę dokupić? bo to co jest w oryginale w wersji 5os jest troche małe mowa o schowku na narzędzia.?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2015, o 10:57 przez Kaczmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jeżeli ci to potrzebne...
Kumpel kiedyś miał 7-miejscowego... Tak naprawdę to miejsca dla dzieci tylko i zapomnij o bagażniku...
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

nie pchaj się w 7 osob bo nie przejdzie przeglądu i tak czy innaczej nie będzie homologacji na 7osób w razie kontroli mandat i laweta jak trafisz na jakiegoś "służbiste" z/w 7osob a dowód 5

homologacja do zrobienia le nie warta ceny około 2k
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

nie słuchaj @ChubbChubbs brednie pisze jak jest oryginalne wszystko to nie ma z niczym problemu nie piszę żeby wsadzać siedzenia z trabanta do bagażnika lecz to co dała fabryka.
Ma też boczki w wersji do pasów kanapy bagażnika ale jedna ma ułamany plastkik - taka plastikową szpilkę po której przechodzi pas, nie wiem czy można sam plastik wymienić?
tym nie musisz się przejmować jest tylko po to by pas po zwinięciu nie odstawał od boczka

po złożeniu siedzonek masz do dyspozycji bagażnik bez żadnych zmian

potrzebujesz jeszcze
Obrazek tylko jest trochę wydłużone by weszło mocowanie pasa.
- mata podłogi pod nogi (w miejsce schowka na narzędzia?)
tak w miejsce schowka wchodzi siedzisko na oparcie jest miejsce pod tą dużą deską i tam też sięga to co ty nazwałeś matą pod nogi

do tego potrzeba do tego wąską deskę ok 40cm długą o szerokości schowka na narzędzia

co do komfortu jazda ok30km nie powinna sprawić większej niewygody osobom o wzroście do ok180cm (fabryka mówi że to tylko do jakiegoś w). Nie piszę że można jechać przez pół polski bo się raczej nie da (piszę o osobach wysokich niskiej osobie to nie przeszkadza)

i uwaga pasy są różne dla wersji z kurtynami i bez nich lecz po delikatnej korekcie (nie ma wpływu na bezpieczeństwo osób podróżujących) pasuje.

dobrze mieć również oryginalne boczki podsufitki (?) (bok nad oknem w bagażniku) mocowane są tam pasy więc lepiej mieć je wycięte przez fabrykę choć samodzielnie zrobisz to też (i uwaga są wersje z kurtyną i bez tego elementu)
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mialem kilka kombi, czy wagonow jak to hamerykanie nazywaja i pomijajac homologacje w Polsce, maja one fabrycznie limit bodajze to 50kg na pasazera z tylu.
Oczywiscie W210 to najwieksze kombi jakie MB wypuscil na rynek i moj 180+ cm kolega wraz zona (walczaca z tymi paroma extra kilogramami) mieli frajde siedzac tam jak jezdzilismy po Stripie w Las Vegas.
Mamy teraz W211 kombi i na szerokosc miejsca jest duzo mniej, glownie dlatego ze odgrywarka NAVI zajmuje duzo miejsca.
Z drugiej strony W211 ma geniale zaprojektowane zaglowki ktore chowaja sie z siedzeniami a ktorych w W210 chyba wogole w 3 rzedzie nie bylo a 2 rzad wymagal zdejmowania do zlozenia siedzen.
Awatar użytkownika
emil.86
VIP
Posty: 457
Rejestracja: 11 lis 2010, o 16:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: emil.86 »

ChubbChubbs pisze:nie pchaj się w 7 osob bo nie przejdzie przeglądu i tak czy innaczej nie będzie homologacji na 7osób w razie kontroli mandat i laweta jak trafisz na jakiegoś "służbiste" z/w 7osob a dowód 5

homologacja do zrobienia le nie warta ceny około 2k
Z kąd ty wziąłeś cene 2000 ???


1. Montujesz tylnią kanape + pasy
2. Jedziesz na stacje diagnostyczną i prosisz o zrobienie specjalnego przeglądu auta żeby bylo na 7 osób płacisz o ile dobrze pamiętam 150zł i dostajesz papierek
3. Z papierkiem ze stacji idziesz do Urzędu Miasta gdzie masz zarejestrowany samochód:
i tu są dwie opcje albo będziesz musiał wymienić dowód na nowy z nowym wpisem na 7os (ja tak musiałem)
albo jak mój kolega - miła pani wbije ci pieczątke z wpisem ZAREJESTROWANO NA 7 OS.
i cieszysz się legalną wersją 7 osobową.
w210 -sprzedane :(
_______________________________________
Diagnostyka, Elektromechanika MB Kraków
www.mbpower.pl
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

2000 za wszystko
fotele , przekładki
homologacje
itp
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

2000 za wszystko
do 3 aut ;) no chyba że robisz to w warsztacie (serwis woła pewno ze 3 razy tyle)
maja one fabrycznie limit bodajze to 50kg na pasazera z tylu.
ale tego w dowodzie nie ma :rotfl:
limit nie był na wzrost??

w 3 rzędzie nie ma zagłówków

Oczywiscie W210 to najwieksze kombi jakie MB wypuscil na rynek
a w126? chyba było seryjne kombi tylko mało dostępne (reszta kombi s-class było przerabianych przez tunerów co prawda w ilości kilku sztuk ale zawsze)
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

piotrasta pisze:
maja one fabrycznie limit bodajze to 50kg na pasazera z tylu.
ale tego w dowodzie nie ma :rotfl:
limit nie był na wzrost??
Jest w instrukcji.
Czy wladze umieja czytac instrukcje to inna sprawa.
Mam zdjecia kombi walnietego z tylu i choc kabina ciagle dobrze zachowuje ksztalt - nogi duzych pasazerow w 3m rzedzie na pewno bylyby polamane.
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

Witam

Koledzy nie da sie przerejestrowac w210 kombi z 5 na 7 miejsc.
Wydział komunikacji chce zasięgnać opinii dealera czy jest to zgodne, a dealer podczas rozmowy telefonicznej (dzwoniłem) informuje mnie że decyzja ta będzie negatywna chyba że kupie wszystkie elementy w serwisie i tam też je zamontuje (koszt pewnie ok 10tys PLN), ostateczna decyzja bedzie nalezec do wydziału komunikacji, ale ten nie sądzę aby wypowiedział się przychylnie.

1 kolega z forum chwalil sie ze przerabial tak juz 12 pojazdow, czy ktorykolwiek z nich jezdzi legalnie z wpisanym w dowodzie 7 miesc???

Zmarnowałem 1000zł i mnóstwo zdrowia na to wszystko....
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

Kaczmar pisze:Witam

Koledzy nie da sie przerejestrowac w210 kombi z 5 na 7 miejsc.
Wydział komunikacji chce zasięgnać opinii dealera czy jest to zgodne, a dealer podczas rozmowy telefonicznej (dzwoniłem) informuje mnie że decyzja ta będzie negatywna chyba że kupie wszystkie elementy w serwisie i tam też je zamontuje (koszt pewnie ok 10tys PLN), ostateczna decyzja bedzie nalezec do wydziału komunikacji, ale ten nie sądzę aby wypowiedział się przychylnie.

1 kolega z forum chwalil sie ze przerabial tak juz 12 pojazdow, czy ktorykolwiek z nich jezdzi legalnie z wpisanym w dowodzie 7 miesc???

Zmarnowałem 1000zł i mnóstwo zdrowia na to wszystko....

Kolega emil.86 wszystko Ci już napisał jedziesz na stację diagnostyczną, do urzędu komunikacji i masz legalną wersję 7 osobową.
jerry
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2014, o 15:46
Lokalizacja: małopolska

Post autor: jerry »

Kaczmar pisze:Witam

Koledzy nie da sie przerejestrowac w210 kombi z 5 na 7 miejsc.
Wydział komunikacji chce zasięgnać opinii dealera czy jest to zgodne, a dealer podczas rozmowy telefonicznej (dzwoniłem) informuje mnie że decyzja ta będzie negatywna chyba że kupie wszystkie elementy w serwisie i tam też je zamontuje (koszt pewnie ok 10tys PLN), ostateczna decyzja bedzie nalezec do wydziału komunikacji, ale ten nie sądzę aby wypowiedział się przychylnie.

1 kolega z forum chwalil sie ze przerabial tak juz 12 pojazdow, czy ktorykolwiek z nich jezdzi legalnie z wpisanym w dowodzie 7 miesc???

Zmarnowałem 1000zł i mnóstwo zdrowia na to wszystko....
Nie jest to prawdą.

Robisz badanie techniczne (Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów) tz. zmiany konstrukcyjne koszt 82 zł + badanie okresowe 98 zł, dostajesz zaświadczenie.
Do wydziału komunikacji potrzebujesz jeszcze fakturę lub oświadczenie od przedsiębiorcy posiadającego we wpisie do ewidencji PKD 4520Z (każdy warsztat samochodowy to ma) z zapisem: zamontowano oryginalną kanapę trzeciego rzędu w oryginalnych punktach mocowania, zamontowano oryginalne pasy bezpieczeństwa w oryginalnych punktach kotwiczenia. Do tego ksero wpisu do ewidencji od mechanika - potwierdzenie PKD. Teoretyczne montowane części mają być fabrycznie nowe, ale nikt tego nie sprawdza. Ładowność samochodu: dopuszczalna masa całkowita - masa własna musi być większa niż 483 kg ( kierowca 75 kg + 6 pasażerów po 68 kg). Takie są przepisy. Kanapa ma mieć zagłówki. Wiem co piszę jestem diagnostą z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Jedyną wątpliwością jest to, że kanapa jest tyłem do kierunku jazdy.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, o 07:18 przez jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 E290TD 1998 automat Elegance.
WDB2102171A652007
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

po 1sze kanapa nie ma zaglowkow - ORYGINALNIE!

i cała reszta to brak slow:

1.Kupiłem 1 zestaw, okazał się za bardzo uj*bany i niemożliwy do doczyszczenia,
odeślemy na dniach, zwrot dostane dopiero w lutym bo gosc nie ma kasy
2. Kupiłem 2gi zestaw, w ładnym stanie
3. Zamontowałem zestaw przy pomocy kolegi
4. Zasięgnąłem informacji z wydziału komunikacji co potrzebuję aby przerejestrować:
- Fakturę na montaż 3 rzędu (załatwione)
- Oświadczenie tego samego zakładu mechaniki na montaż 3 rzędu (załatwione)
- Zdjęcia zamontowanych foteli, numerów rej oraz VIN (załatwione)
- Po udaniu się do wydziału komunikacji Ci odmawiają wydania skierowania na dodatkowe badanie techniczne wymagając zaświadczenia od Dealera Mercedes-Benz że ten samochód jest przystosowany do przebudowy na wersję 7 osobową.
- Skontaktowałem się z serwisem i stacją kontoli Mercedes-Benz Franczak Wrocław, kazano mi przyjechać że takie zaświadczenie wystawią. Pojechałem, na miejscu stwierdzili że jedyne co mogą zrobic to dodatkowy przegląd ale nie mam skierowania, że jedyne zaswiadczenia wystawia centrala w Warszawie, wróciłem do domu z niczym
- Przedstawiłem sytuację w wydziale komunikacji, urzędas sie ugiął i wydał skierowanie na dodatkowe badanie techniczne z zastrzeżeniem że będą musieli sami w tej sytuacji sie skontaktować z Dealerem Mercedes-Benz i jeśli odpowiedz ze strony Dealera będzie niezadowalająca, to prawdopodobnie odpowiedz wydziału komunikacji będzie negatywna. Jeśli zrobię dodatkowy przegląd i wymienię dowód a decyzja negatywna wystąpi po tym wszystkim to mają prawo cofnać dowód rej w celu zmiany z powrotem na 5 miejsc.
- Podałem im dane aby wyslali maila do działu homologacji.
- Zadzwoniłem do działu homologacji czy otrzymali zapytanie z wydziału komunikacji w moim mieście, a Ci twierdzą że nie są w stanie powiedzieć jaka będzie odpowiedź ze strony ich szefa
- Koło się zamknęło, utknąłem z wszystkimi papierami i zamontowanymi siedzeniami, czekam na opinie dealera oraz następnie wydziału komunikacji...

Jestem załamany, wydałem 1000zł, straciłem też przy tym sporo nerwów, nie mam nastroju na jakiekolwiek sesje czy prezentowanie zdjęć po renowacji auta za co muszę przeprosić tych którzy ewentualnie czekają na jakieś zdjęcia.

update:

Rozmawiałem właśnie z szefem wydziału homologacji centrali Mercedes-Benz we Warszawie.
Powiedział że ich odpowiedź będzie nijaka, gdyż tak naprawdę ten samochód jest można powiedzieć wyprodukowany przez mechanika u którego zleciłem przebudowę. Zarzuciłem właśnie fakt iż ich serwisy proponuja taką przebudowę kiedy do nich dzwonie, a chodzi wyłącznie o opinię iż ten samochód nadaje się do przebudowy na wersje 7 osobową a od takiej opinii sie umywają słysząc że przebudowę zleciłem w prywatnym warsztacie.
W tym też wypadku wypowiedź szefa działu homologacji będzie nijaka, ani negatywna ani pozytywna, a ostatecznym organem decyzyjnym będzie wydział komunikacji w którym sie to wszystko odbywa...
Czekam teraz aż udzieli ten Pan odpowiedzi wydziałowi komunikacji, a następnie na decyzję tegoż wydziału.. very nice...

update:
No i rozmawiałem jeszcze telefonicznie przed chwilą z Panią z wydziału komunikacji w moim mieście, opowiedziałem jakie jest stanowisko dealera Mercedes-Benz i jest światełko w tunelu bo Pani powiedziała że poczekamy na oficjalną odpowiedź od dealera ale jest duża szansa na to iż jednak decyzja będzie pozytywna ze względu na dość nijakie stanowisko samego dealera. Jeśli jednak decyzja byłaby negatywna będę drążył temat dalej sięgając opinii instytucji w innych miastach dla uswiadomienia wydziału komunikacji w moim mieście że pracują dość dziwnie utrudniając życie obywatelom :|

nadal uwazacie ze jest to proste?
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
scibor1
Posty: 76
Rejestracja: 24 paź 2014, o 16:24
Lokalizacja: Dwórzno
Kontakt:

Post autor: scibor1 »

Dziwny WK masz. Teoretycznie nic im do tego - jest papier z przeglądu, że siedmioosobowy, maja wbić w dokumenty zmianę i tyle. Ale starają się być świętsi od papieża... Ciekawe, czy takie same papiery od dealera będą potrzebować na wymianę silnika albo montaż haka?
Przychodzą mi na myśl dwie opcje awaryjne:
1. jeździsz bez papierów w myśl przepisu, że masz 30 dni na zgłoszenie zmian w pojeździe i w razie kontroli tłumaczysz się, że właśnie założyłeś. Cienkie, bo jak koło komina trafisz dwa razy na ten sam patrol...
2. robisz przegląd i jeździsz z wydrukiem, że siedmioosobowy

Skierowania na duży przegląd z WK nie potrzebujesz, jedziesz najlepiej na okręgówkę z uprawnieniami do przeprowadzania zmian w konstrukcji pojazdu, co załatwia sprawę faktury za montaż (to akurat masz z głowy) i przegląd z adnotacją, że siedmioosobowy.

Dwa lata temu przechodziłem to "przerabiając" Sprintera z 6cio- na 7mioosobowy. Najpierw rzeczona OSKP, stamtąd duży przegląd i faktura na montaż homologowanej kanapy z pasami bezpieczeństwa, potem do WK, gdzie dokonano wpisu w KP i - niestety - wymieniono mi DR, bo uznano, że samej adnotacji zrobić nie można.
Na świeżo jestem po rozmowie w OSKP w sprawie przerobienia W210 z 5 na 7 osób. Mam zamontować oryginalną kanapę i pochodne w fabrycznie przystosowanych do tego miejscach, przyjechać do nich na przegląd, sprawdzą czy ten model występował jako siedmioosobowy, wystawią dokument, że zamontowali (sic!), fakturę, przegląd i z tym mam jechać do WK dokonać odpowiednich zmian w dokumentach. Na OSKP muszę mieć przygotowane 300zł plus to co w WK.
WDB2102251A504586
Awatar użytkownika
Kaczmar
Posty: 288
Rejestracja: 15 mar 2014, o 12:17
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Kaczmar »

this is proland
Obrazek:E430
W202 C200 1994r 300.000km sprzedany
W202 C280 1994r 87.777km
W210 E430 2001r 230.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości