Elektromagnes w pasach bezpieczeństwa ?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Elektromagnes w pasach bezpieczeństwa ?

Post autor: Ramirezzz »

Witajcie !


Ponawiam pytanie sprzed lat - czy przy mechanizmie zwijania pasów bezpieczeństwa z przodu montowane są jakieś elektromagnesy ? Po wyłączeniu zapłonu w słupkach słychać lekki stukot i wyczuwalne jest minimalne "szarpnięcie" pasem. Spotkałem się z tym w moim poprzednim W210 (1996) oraz w polifcie 2.7 cdi (1999) . Czy ktoś z Was też to zaobserwował ? Dodam, że wymienione samochody są w wersji elegance. Ja w moim Classicu z 1999 nie zaobserwowałem takich objawów. Czy taki stan rzeczy jest prawidłowy ? Czy w swoich gwiazdkach spotkaliście się z podobnymi objawami ? Pozdrawiam, Tomek.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

U mnie tez pryka .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Prawdopodobnie pretensionery sie aktywuja. Nie mam pojecia jaka jest polska nazwa :P
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

U mnie też cóś tam stuka delikatnie, ale czuć raczej odpuszczanie pasa, a nie szarpnięcie ;)
No i dziwne, żeby się coś aktywowało przy wyłączaniu zapłonu... ;) Chyba się cóś wyłącza, kiedyś tam zajrzę :D
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

Hubi W210 pisze:U mnie też cóś tam stuka delikatnie, ale czuć raczej odpuszczanie pasa, a nie szarpnięcie
O to mi właśnie chodzi Kolego ! Ja tego w tym moim właśnie nie mam. Lampka SRS gaśnie tak jak należy ale chciałbym mieć pewność czy brak tego "stuknięcia" nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na pracę układu SRS ? Może Kolega NOC się wypowie jeżeli to czyta. Dzwoniłem już do kliku ASO ale mam wrażenie, że w części tych ASO pracują ludzie "po znajomości" niekoniecznie mający pojęcie nawet o motoryzacji...tłumaczą się, że W210 to stary pojazd i oni nie wiedzą...Chętnie zadzwoniłbym do Niemiec i opowiedział w pewnych miejscach o takowych naszych krajowych ASO :P
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Podejrzewam że to jest jak opcja wyposażenia, w jednych jest, w innych nie ma ;)
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu »

metody pisze:U mnie tez pryka .
To dobrze że pryka, oznacza to że napinacz i ogranicznik siły dociągającej taśmę ,które to aktywują się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w położenie 1 lub 2 są sprawne. Po przekręceniu kluczyka pozycja "0" system się dezaktywuje i słychać charakterystyczne "pyknięcie". Dotyczy to przednich pasów.
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Przed jak i po lifcie są napinacze pasów z jednym jak i z dwoma gniazdami do wtyczek SRS. Jest to opcja wyposażenia (nie związana z typem clasic, elegance itd). Trudno mi powiedzieć czego ta opcja dotyczy, ale widziałem już takie napinacze. Jest jeszcze opcja zajętości fotela, ale to już inna bajka.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Napinacze :padam:
Jest to gadget instalowany w Mercedesach od jakis 30 lat.
Gdy czujnik wypadkowy odpali, to oprocz odpalania poduszki powietrznej wybiera luz z pasow bezpieczenstwa, tak ze nie zlamia Ci zeber.
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

kmtaxi pisze:Jest jeszcze opcja zajętości fotela, ale to już inna bajka.
chciałbym mieć taki bajer ;)
kliszz
Posty: 93
Rejestracja: 25 cze 2015, o 15:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kliszz »

Odkopię wątek, bo szukam napinaczy na podmianę.
kmtaxi pisze:Przed jak i po lifcie są napinacze pasów z jednym jak i z dwoma gniazdami do wtyczek SRS. Jest to opcja wyposażenia
Masz więcej informacji na ten temat? Napinacze pirotechniczne są w standardzie w każdym, więc nie wiem, czy to co piszesz ma jakieś podstawy - albo inaczej - zwątpiłem i nie wiem, jakich napinaczy szukać / jakie powinienem mieć. U mnie pali się kontrolka srs i system zgłasza błąd napinaczy, więc pewnie auto po dzwonku - nie wiem, czy jeśli to prawda co piszesz - to czy ktoś zakładał inne i założył właściwe. Jaki numer powinny mieć napinacze do mojego auta? (VIN w stopce).
WDB2100061B319758

w124.pl | klub miłośników modelu W124
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Sam sobie sprawdź: http://mb.ilcats.ru/
Wystarczy że popatrzysz ile masz wtyczek do napinacza. Gdzieś mi się pląta sama sprawna spłonka z gniazdem do napinacza po lifcie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości