Strona 1 z 1

Elektromagnes w pasach bezpieczeństwa ?

: 7 kwie 2014, o 15:11
autor: Ramirezzz
Witajcie !


Ponawiam pytanie sprzed lat - czy przy mechanizmie zwijania pasów bezpieczeństwa z przodu montowane są jakieś elektromagnesy ? Po wyłączeniu zapłonu w słupkach słychać lekki stukot i wyczuwalne jest minimalne "szarpnięcie" pasem. Spotkałem się z tym w moim poprzednim W210 (1996) oraz w polifcie 2.7 cdi (1999) . Czy ktoś z Was też to zaobserwował ? Dodam, że wymienione samochody są w wersji elegance. Ja w moim Classicu z 1999 nie zaobserwowałem takich objawów. Czy taki stan rzeczy jest prawidłowy ? Czy w swoich gwiazdkach spotkaliście się z podobnymi objawami ? Pozdrawiam, Tomek.

: 7 kwie 2014, o 20:32
autor: metody
U mnie tez pryka .

: 7 kwie 2014, o 20:37
autor: Kajtek1
Prawdopodobnie pretensionery sie aktywuja. Nie mam pojecia jaka jest polska nazwa :P

: 7 kwie 2014, o 21:34
autor: Hubi W210
U mnie też cóś tam stuka delikatnie, ale czuć raczej odpuszczanie pasa, a nie szarpnięcie ;)
No i dziwne, żeby się coś aktywowało przy wyłączaniu zapłonu... ;) Chyba się cóś wyłącza, kiedyś tam zajrzę :D

: 7 kwie 2014, o 22:02
autor: Ramirezzz
Hubi W210 pisze:U mnie też cóś tam stuka delikatnie, ale czuć raczej odpuszczanie pasa, a nie szarpnięcie
O to mi właśnie chodzi Kolego ! Ja tego w tym moim właśnie nie mam. Lampka SRS gaśnie tak jak należy ale chciałbym mieć pewność czy brak tego "stuknięcia" nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na pracę układu SRS ? Może Kolega NOC się wypowie jeżeli to czyta. Dzwoniłem już do kliku ASO ale mam wrażenie, że w części tych ASO pracują ludzie "po znajomości" niekoniecznie mający pojęcie nawet o motoryzacji...tłumaczą się, że W210 to stary pojazd i oni nie wiedzą...Chętnie zadzwoniłbym do Niemiec i opowiedział w pewnych miejscach o takowych naszych krajowych ASO :P

: 7 kwie 2014, o 22:39
autor: Hubi W210
Podejrzewam że to jest jak opcja wyposażenia, w jednych jest, w innych nie ma ;)

: 8 kwie 2014, o 08:48
autor: dzwilu
metody pisze:U mnie tez pryka .
To dobrze że pryka, oznacza to że napinacz i ogranicznik siły dociągającej taśmę ,które to aktywują się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w położenie 1 lub 2 są sprawne. Po przekręceniu kluczyka pozycja "0" system się dezaktywuje i słychać charakterystyczne "pyknięcie". Dotyczy to przednich pasów.

: 8 kwie 2014, o 09:09
autor: kmtaxi
Przed jak i po lifcie są napinacze pasów z jednym jak i z dwoma gniazdami do wtyczek SRS. Jest to opcja wyposażenia (nie związana z typem clasic, elegance itd). Trudno mi powiedzieć czego ta opcja dotyczy, ale widziałem już takie napinacze. Jest jeszcze opcja zajętości fotela, ale to już inna bajka.

: 8 kwie 2014, o 17:03
autor: Kajtek1
Napinacze :padam:
Jest to gadget instalowany w Mercedesach od jakis 30 lat.
Gdy czujnik wypadkowy odpali, to oprocz odpalania poduszki powietrznej wybiera luz z pasow bezpieczenstwa, tak ze nie zlamia Ci zeber.

: 8 kwie 2014, o 17:06
autor: ralfi89
kmtaxi pisze:Jest jeszcze opcja zajętości fotela, ale to już inna bajka.
chciałbym mieć taki bajer ;)

: 6 sie 2015, o 10:17
autor: kliszz
Odkopię wątek, bo szukam napinaczy na podmianę.
kmtaxi pisze:Przed jak i po lifcie są napinacze pasów z jednym jak i z dwoma gniazdami do wtyczek SRS. Jest to opcja wyposażenia
Masz więcej informacji na ten temat? Napinacze pirotechniczne są w standardzie w każdym, więc nie wiem, czy to co piszesz ma jakieś podstawy - albo inaczej - zwątpiłem i nie wiem, jakich napinaczy szukać / jakie powinienem mieć. U mnie pali się kontrolka srs i system zgłasza błąd napinaczy, więc pewnie auto po dzwonku - nie wiem, czy jeśli to prawda co piszesz - to czy ktoś zakładał inne i założył właściwe. Jaki numer powinny mieć napinacze do mojego auta? (VIN w stopce).

: 6 sie 2015, o 19:35
autor: kmtaxi
Sam sobie sprawdź: http://mb.ilcats.ru/
Wystarczy że popatrzysz ile masz wtyczek do napinacza. Gdzieś mi się pląta sama sprawna spłonka z gniazdem do napinacza po lifcie.