Strona 6 z 9

: 22 lut 2012, o 21:49
autor: Arturo
starych wersjach do sterownika wielofunkcyjnego pod maską silnika po stronie pasażera (do 03/97)

Ja mam z 97 roku.Sprawdzę tylko ten sterownik (jest w takiej dużej plastikowej obudowie?) ,i daje sobie spokój , jade na SD.Zamelduje co i jak :)
pozdr

: 22 lut 2012, o 22:24
autor: jjankiello
noc pisze:Po wymianie szyby problemy - na razie nie znalazłem panaceum.
To może ja coś napiszę...
Właśnie w ub. sobotę zmieniłem na Pilkingtona (też se nazwę wymyślili). Niby zielona z szarym pasem, ale jest jaśniejsza od bocznych i pasek na górze też mniej szary, mimo, że wcześniej też miałem zamiennik, ale z Securita, tak już kupiłem to auto...
Szyba z fabrycznie przyklejonym czujnikiem (w Sekuricie musiałem sam kleić płytkę na żel, bo była przyklejona źle).
Po wymianie szyby, założyłem czujnik i... wycieraczka lata cały czas. Wniosek: coś nie tak z optyką czujnika (wszak płytka jest dla czujnika swego rodzaju soczewką). Opcję ponownej wymiany szyby z powodu wadliwie przyklejonej płytki albo wadliwej samej płytki, zostawiłem na koniec i postanowiłem wyczyścić czujnik, czyli: diody nadawcze, diody odbiorcze, ale również profilowaną blaszkę między nimi, bo była cokolwiek "naleciała" i mało srebrna. Czego z blaszki nie zebrał spirytus ani Kontakt, zebrał papierek wodny 2500, na sucho. Blaszka najwyraźniej odpowiada za odbijanie i transfer promieni w czujniku...

Pierwsze założenie czujnika na płytkę (bez płytki podłączony czujnik normalnie działa - wycieraczka stoi i rusza po przysunięciu do czujnika dłoni) i co... wycieraczka zaczyna pracować non stop. U mnie mina już tęga... :suchy:
Po czym, jeszcze przed zablokowaniem zatrzasków po bokach, poruszałem czujnikiem na płytce w kierunku do i od szyby... i ZAŁAPAŁ... działa dalej nawet po zatrzaśnięciu zatrzasków i założeniu osłony wierzchniej... nic się nie przestawiło. Jednak mam wrażenie, że ta równowaga nie jest trwała...

Kolega miał podobny przypadek u klienta z w W208 - po wymianie czujnik odmówił współpracy. Na SD nic się tam nie da zrobić, choć próbowali, więc skończyło się niestety na ponownej wymianie szyby, po której czujnik zagadał - nie pamiętam producenta szyby niestety...

: 22 lut 2012, o 23:00
autor: maciekolo
Wprawdzie dotyczy to VAG, ale myślę że w MB jest podobnie/tak samo. Pozdr

: 23 lut 2012, o 07:42
autor: jjankiello
maciekolo pisze:Wprawdzie dotyczy to VAG, ale myślę że w MB jest podobnie/tak samo. Pozdr
Różnica jest taka, że są dwie diody nadawcze po jednej stronie i odbiorcze po drugiej stronie czujnika. VAG mają okrągłe czujniki (stary typ), MB ma poziomy prostokąt, i promienie odbijane są w poziomie, równolegle do siebie...

: 12 kwie 2012, o 18:27
autor: wasiliew
Chyba się skuszę na opcję:

Soczewka na szybę 30zł: http://www.allegromat.pl/aukcja103642

Czujnik z okablowaniem http://www.allegromat.pl/aukcja103644

Zadziała to cholerstwo? :hyhy:

: 12 kwie 2012, o 20:21
autor: noc
Nie.

: 12 kwie 2012, o 20:26
autor: S.W.A.T
Osobiscie uwazam, że to jest zbędny gadżet. O wiele lepiej dziala wycieraczka w pozycji I bez czujnika, z czujnikiem jak dla mnie za często chodzi ramię....

: 12 kwie 2012, o 20:40
autor: wasiliew
noc pisze:Nie.
Kwestia kodowania? Bo na poprzedniej stronie wspominałeś o kodowaniu stacyjki przy dokładaniu systemu.

Jak mają być problemy to olewam.

: 12 kwie 2012, o 22:08
autor: noc
Jeżeli dokładasz musisz wpisać w stacyjkę.Kwestia punktu włączenia przy wymianie na nie oryginalną szybę, to trochę pracy z woltomierzem w elektronice lampki głównej na przewodzie
sygnałowym.Raz trzeba trochę plusa, innym razem trochę minusa.
Napięcia przełączenia nie podam, niech każdy się wykaże inwencją.Myśleć ~ 5V.? :hyhy:

: 13 kwie 2012, o 00:18
autor: kichcio
S.W.A.T pisze:Osobiscie uwazam, że to jest zbędny gadżet. O wiele lepiej dziala wycieraczka w pozycji I bez czujnika, z czujnikiem jak dla mnie za często chodzi ramię....
Jak u mnie byl sprawny czujnik i bylo OK. Nie uwazalem tego za zbedny gadzet. Niestety raz dziala dobrze raz nie... w W211 ten czujnik duzo lepiej dziala, lepiej "wyczuwa" deszcz ;)

: 17 kwie 2012, o 12:51
autor: karzel
Witam,

jak poprzednicy, i ja mam pewien problem z czujnikiem.

Czujnik działał prawidłowo do czasu wymiany szyby. Szybę wymieniałem z AC (Nodglass, czyli podróba), jednak zmieniłem kolor tej szyby z zielonej z szarym paskiem na niebieską. Od tego czasu czujnik nie działa. Objaw: wycieraczka działa cały czas. Gdy zdjąłem czujnik z soczewki (kabel podłączony) i włączyłem wycier. na I - to samo, lata cały czas. Gdy wypnę czujnik, włącza się czasówka 5s.

Acha, dodam jeszcze, że w trakcie wymiany szyby okazało się, że moja kochanka ma trochę pryszczy (ech....) w miejscu, którego nikomu zazwyczaj nie pokazuje ;) więc oddałem samochód do pana blacharza, który naprawił niedoskonałość mej lubej i nałożył nieco świeżego "makijażu". Po tych naprawach wróciłem do panów szybiarzy, którzy zamontowali szybkę ... i wtedy okazało się, że czujnik nie działa :(

Zrobiłem test z czujnikiem z W208, niestety, mój czujnik +W208 - wycieraczka pracuje nieustannie. Gdy zapiąłem czujnik W208 do mojej soczewki - to samo, wycieraczka lata. W208 w wersji Avang - czyli też niebieskie szyby.

Kilka postów wcześniej doczytałem, że zmiana szyby może stanowić problem, ale też wpadłem na kilka magicznych słów jak kalibracja, kodowanie, czy też sposób demontażu (wyłączenie klemy aku).

Czy ktoś byłby uprzejmy i podpowiedział mi co ja mam z moją cudowną poczynić, aby jej rzęska znowu pracowała jak należy ?

z góry dziękuję za pomoc.

: 17 kwie 2012, o 20:30
autor: noc
Proste, przeczytać temat od początku. :hyhy:

: 18 kwie 2012, o 11:25
autor: karzel
gratuluję, zmusiłeś mnie do ponownego przeczytania całego wątku ? i udowodniłeś, że nie jestem takim fachowcem jak Ty, ba nie jestem w ogóle fachowcem w tej dziedzinie ;) ... no i wycieraczka też się nie zatrzymała od przeczytaniu wątku ;)

przepraszam za sarkazm, ale przed napisaniem postu czytałem cały wątek, jednak nie ma tu identycznego przypadku i nie potrafię z tych odpowiedzi wywnioskować w miarę jednoznacznej informacji dla mnie. Być może, a właściwie z pewnością, niektóre rzeczy nie są dla mnie tak oczywiste i nie potrafię ich w tak łatwy sposób skojarzyć :( dlatego właśnie proszę o pomoc i jakąś wskazówkę, może trochę wyraźniejszą niż "przeczytaj jeszcze raz" ;)

u jjankiello występuje najbardziej zbliżony błąd, też zmieniał szybę, jednak u niego czujnik działa po zdjęciu z soczewki, u mnie czy na soczewce, czy też nie, wycieraczka wciąż pracuje. Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora. Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?

przepraszam wszystkich, którzy poczuli się urażeni moją niewiedzą w temacie, ale myślałem, że to wątek również dla kompletnych laików...

: 18 kwie 2012, o 14:27
autor: kichcio
karzel pisze:Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora.,/quote]
Dotyczy to stanu gdy czujnik jest faktycznie uszkodzony. Jesli z elektronika czujnika wszystko jest OK, czyli 95% przypadkow, to tryb czasowy sie nie wlaczy.
Tak naprawde to wiekszosc problemow wynika z nieprawidlowego montazu, wiec czujnik sam nie wlaczy trybu czasowego.

Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?
Gdybys przeczytal temat uwaznie, to wyciagnalbys odpowiednie wnioski, to tak swoja droga.

: 18 kwie 2012, o 14:28
autor: kichcio
karzel pisze:Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora

Dotyczy to stanu gdy czujnik jest faktycznie uszkodzony. Jesli z elektronika czujnika wszystko jest OK, czyli 95% przypadkow, to tryb czasowy sie nie wlaczy.
Tak naprawde to wiekszosc problemow wynika z nieprawidlowego montazu, wiec czujnik sam nie wlaczy trybu czasowego.
karzel pisze:] Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?
Gdybys przeczytal temat uwaznie, to wyciagnalbys odpowiednie wnioski, to tak swoja droga.