Strona 1 z 26

Pompka centralnego zamka

: 1 maja 2009, o 21:37
autor: ertee
Witam.

Zakładam wątek dotyczący pompki centralnego zamka ponieważ zarówno w goglach jak i na różnych forach można znaleźć różne często sprzeczne informację.

Chciałbym aby wypowiedziały się tu osoby posiadające jakąś wiedzę w tym temacie ewentualnie posiadające dostęp do odpowiednich materiałów/schematów serwisowych.

Dziś rozebrałem swoją pompkę ponieważ przestał mi działać centralny zamek i oświetlenie w tylnej części wnętrza auta. Jak się okazało do wnętrza pompki jakimś cudem dostała się woda i elektronika bardzo skorodowała, pozostałe elementy pompki są sprawne ale raczej nie nadaje się to do naprawy. W związku z tym rozpocząłem poszukiwania jakiejś używki, okazuje się, że jest bardzo wiele różnych pompek w zależności od rodzaju silnika i wyposażenia. Ceny? róznie, od około 200 zł. do 500 zł. choć są odchyły od tego przedziału (raczej w górę :mrgreen: )

Z informacji które wygoglowałem wynika, że pompka poza sterowaniem centralnym zamkiem steruje ponoć następującymi urządzeniami:
- oświetlenie wnętrza przód
- oświetlenia wnętrza tył
- spryskiwacze reflektorów
- regulacja świateł
- skrzynia biegów

Nie wiem ile w tym prawdy bo u mnie po wymontowaniu pompki oświetlenie przedniej części wnętrza działa, nie wiem też co ma pompka wspólnego ze skrzynią biegów bo bez pompki skrzynia pracuje u mnie normalnie.

Re: Pompka centralnego zamka

: 1 maja 2009, o 22:01
autor: ZGi
do tego steruje ogrzewaniem tylnej szyby a znojomy w 2,2 CDi jak wytargal pompke z auto to ledwo jezdzil. Dopiero jak wsadzilismy (Zepsuta) zpowrotem to auto normalnie dzialalo.

Kup taka jak miales w aucie. Ja tak zrobilem w 2.2D i bylo ok. Fakt 450 PLN

: 2 maja 2009, o 14:45
autor: noc
Jest tam w zależności od daty prod. i wersji sam. jeszcze wiele innych możliwości.
Np. część alarmu,zagłówki,siedzenia multikonturowe (ortopedyczne) itp.
W wielu wersjach jest tzw. mieszacz podciśnienia.Gdy podciśnienie z silnika obsługujące skrzynię,silnik,klimę osłabnie poniżej pewnej granicy,pompa centralnego zamka przez ten
mieszacz potrafi w tym momencie wspomóc te systemy.
Pompę należy zawsze dobrać do układu.Jeżeli kupujemy używaną to tylko po starym numerze.
Jeżeli nie jesteśmy pewni to nowa lub przejście przez EPC z datenkartą dokładnie wg. Vin.

: 7 sie 2009, o 15:03
autor: zdzisiek
Witam. Czy ta pompka jest do naprawy, czy da się w niej wymienić silniczek, zaworki i ewentualnie gdzie szukać części do tej pompki (hella 210 800 2348 (04 ).

: 9 sie 2009, o 22:54
autor: noc
Części nie ma, chyba że ktoś ma z napraw.Opowiedziałem Ci na pw.

: 10 sie 2009, o 13:46
autor: Igor
Witam

Ja też miałem nie mały problem z pompką centralnego zamka. Któregoś dnia lecę sobie za miasto i podczas wyprzedzania nagle okazało się że nie działa mi turbina i co chwilę zaczęły migać kierunkowskazy oczywiście przestał działać centralny zamek i wszystko co związane z podciśnieniem. Nie miałem zielonego pojęcia co się stało ale elektryk po podłączeniu komputera stwierdził odrazu że to pompka centralnego zamka. Po wyjęciu pompki samochód chodził ale w trybie awaryjnym zero mocy i zero zamykania zamków wszystko trzeba było ręcznie. Ok mówię kupi się drugą pompkę i będzie ok, ale to nie było takie proste ponieważ wszystkie pomki dostępne na allegro czy szrotach miały od 3 do 5 wyjść ciśnieniowychm, a oczywiście u mnie musiało być 6 no i powstał problem bo takiej nikt nie miał, więc co ?? serwis- cena serwisu 3200 zł - zbaraniałem. ale udało się fartownie znaleść od 3,2 cdi za 250 zł po włożeniu działa wszystko bez problemu oczywiście ważny jest numer z pompy bez tego ani rusz.Teraz jest ok ale trzeba raz na jakiś czas zobaczyć czy nie ma wilgoci pod tylną kanapą, bo głównie wilgoś uszkadza ten podzespół.
Pozdrawiam

: 10 sie 2009, o 13:59
autor: ertee
W mojej pompce elektronika totalnie skorodowała od wilgoci, ze środka lała się woda jak ją rozbierałem. Szans na naprawę żadnych, masa poprzerywanych ścieżek i uszkodzonych elementów, sam silniczek pompki chyba też umarł bo nie dawał żadnych oznak życia po przyłożeniu napięcia. Polowałem długo na alledrogo na jakąś okazję ale akurat moja pompka to rzadki przypadek więc w końcu musiałem wyblachować 300 pln ale pompki o innych numerach można kupić nawet za 150 pln. Po podłączeniu wszystko działa normalnie. Na kilku szrotach proponowano mi założyć pompkę o innym nr byle wyjścia podciśnień pasowały ale wolałem nie ryzykować że coś mi będzie nie działać tak jak powinno.

: 12 sie 2009, o 22:19
autor: noc
Mam kilkanaście modeli "elektronik".

: 12 sty 2010, o 16:57
autor: kmtaxi
WDB2100062B427953 była zamontowana pompka nr 2108002648 i padła. Chcę dodatkowo dołożyć siedzenie ortopedyczne z taxi (mam kpl z wiązkami). Czy muszę założyć pompkę o takim nr jaka była, czy będę musiał założyć inną :?:

: 16 sty 2010, o 13:50
autor: noc
Musisz zakupić pompę o nr.2108002748, dopiero ona ma siedzenia orto; EDW-alarm fabryczny i klimatyzację równocześnie.
Jeżeli samochód od którego kupisz miał te urządzenia, to wszystko zadziała.Jeżeli nie miał czegoś, to trzeba będzie ją kodować na Star Diagnisis lub HHT.

: 16 sty 2010, o 17:16
autor: kmtaxi
Mogę zdobyć pompkę o nr 2108002848 oraz 2108002948 tylko nie wiem czy ta ma to co potrzebuję. Dodam, że chcę też dołożyć PML. Czy to też ma jakiś wpływ na dobranie pompki :?:

: 16 sty 2010, o 20:52
autor: noc
Pompka do PML nie ma żadnego znaczenia, to odrębne tematy.Zapoznaj się z ostatnimi postami w tym temacie viewtopic.php?t=4253 to o PML.
Nie znalazłem pomp PSE o numerach które mi podałeś.
Pamiętaj o tym, że zły numer unieruchomi Ci któreś urządzenie.Nigdzie nie mam tych numerów więc nie wiem co te pompy w sobie mają.Jeżeli od kombi, to tracisz otwieranie tylnej klapy i zagłówki.Mogą nie mieć alarmu lub klimy.Jeżeli wysiadła Ci tylko pompka centralnego zamka, a elektronika ocalała i masz na obudowie wyjście opisane jako MKS to wystarczy wymienić w środku pompki, bo Twoja pompa obsłuży fotele MKS.

: 18 sty 2010, o 14:46
autor: kmtaxi
Widzę, że zaczynają się schody. Byłem w ASO i podając nr 2108002648 pompki (ma cztery wyjścia pneumatyczne), która była zamontowana: odpowiedź, że nie figuruje taki nr części.
Podałem nr 2108002748, który dostałem od Nocka : odpowiedź, że numery zamienne to 2108001948, 2108001148, oraz 2088001248 .
Co do wyjścia MKS to to zauważyłem opisane jako MKL, nie wiem czy o to chodzi.
Załatwiłem w końcu 2108002748, jak się dowiedziałem, że o tym numerze były także montowane w 1998r w wersjach taxi.

: 18 sty 2010, o 18:38
autor: jjankiello
Podejdź jeszcze do kierownika samego warsztatu, bo na dziale Części mogą nie mieć o tym pojęcia...
Albo spróbuj zadzwonić do innego ASO...

: 19 sty 2010, o 10:13
autor: Mucha
Witam Serdecznie po raz pierwszy.
Mam problem z otwarciem bagażnika - limuzyna, tzn. nie mogę go otworzyć z pilota, z przycisku ze srodka. Centralny działa bez zarzutów. Proszę o pomoc