Kontrolka EPC
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kontrolka EPC
Czy ktos wie co oznacza kontrolka EPC?
Kiedy mi sie ona wlacza samochod traci na mocy.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Paweł
Kiedy mi sie ona wlacza samochod traci na mocy.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, o 21:04 przez polko87, łącznie zmieniany 1 raz.
EPC występuje także w Skodzie. Sam się ostatnio zastanawiałem co oznacza to EPC, bo koledze skutała się właśnie Skoda. Za cholere nie paliła, nie działały światła, prócz awaryjek.. Gdy się przekręcało do zapłonu, silnik robił "cyk" i nic więcej.. :roll:
W124 2,3E SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541346
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833
Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833
Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Kontrolka ECP
Kontrolka EPC system sterowania mocą prawie to samo copolko87 pisze:Czy ktos wie co oznacza kontrolka ECP?
Kiedy mi sie ona wlacza samochod traci na mocy.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Paweł
Check Engine
Nie wiem czy dobrze napiszę w razie czego poprawcie.
Engine Power Control.
Ale z tego co czytałem ma zastosowanie do silników benzynowych ME
z ELR EFP i TMP. Niemcy nie napisali nic o dieslu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
EPC - ELECTRONIC POWER CONTROL
Wystepuje rowniez w Dieslu, niestety to jedna z tych usterek ktore przyczyna moga miec w wieeeeelu rzeczach.
U mnie gdy wtrysk bronil sie przed zbyt wysokimi obrotami bo byl uszkodzony to sie ukazywala i auto gaslo, u mojego taty kiedys zaczela sie zapalac po odpieciu akumulatora...
Wystepuje rowniez w Dieslu, niestety to jedna z tych usterek ktore przyczyna moga miec w wieeeeelu rzeczach.
U mnie gdy wtrysk bronil sie przed zbyt wysokimi obrotami bo byl uszkodzony to sie ukazywala i auto gaslo, u mojego taty kiedys zaczela sie zapalac po odpieciu akumulatora...
E 220 CDI '01 Elegance
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Ta kontrolka EPC nie mówi który sterownik ma
zapisany błąd.Stwierdza przejście silnika
w stan awaryjny.Powód należy szukać w samym
silniku i wszystkich systemach współpracujących.
Najczęściej jest to wyłącznik stopu.
zapisany błąd.Stwierdza przejście silnika
w stan awaryjny.Powód należy szukać w samym
silniku i wszystkich systemach współpracujących.
Najczęściej jest to wyłącznik stopu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lip 2013, o 10:29
- Lokalizacja: Studzianek
Kontrolka EPC
Witam panowie jestem nowym forumowiczem i podpinam sie pod temat ponieważ nikt nie potrafi mi pomóc....otóż mam problem gdyż kontrolka zapala mi się po odłaczeniu eletrozaworu na pompie niestety przy podłacząnym elektrozaworze samochód gaśnie i strasznie kopci...owy elektrozawór wymienialem oczywiscie gdyz wczesniej samochod wkrecał mi się tylko do 3000.obrotów .po wymianie samochod na podłacząnym elektrozaworze pompy wogóle nie odpala ...wymieniłem oczywiscie czujnik stopu ale nic nie pomogło.bez elektrozaworu odpala i chodzi równiutko no ale oczywiscie tylko do 3000 i wchodzi w stan awaryjny.Nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny. Pomparze mówią że niby ten elektrozawór jest dobry i nie wiedza jaka jest przyczyna tego ze nie działa samochód na podłacząnym elektrozaworze:( Merc e 290 1996r pompa bosch bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki.mam nadzieje ze wszystko zrozumiale napisałem. jezeli nie to poprawiajacie mnie panowie:)
radzio:)
Jaki elektrozawor?
EPC zapala sie gdy cos z kontrola silnika jest zle. Odczytanie bledow powinno dac blizsze okreslenie.
Moze bys wada potencjometru na pedale, wada potencjometru na przepustnicy i jeszcze pare innych.
Ponoc nawet przytkany filter paliwa moze to zapalic.
Tak czy inaczej podlacz pod dobry komputer.
EPC zapala sie gdy cos z kontrola silnika jest zle. Odczytanie bledow powinno dac blizsze okreslenie.
Moze bys wada potencjometru na pedale, wada potencjometru na przepustnicy i jeszcze pare innych.
Ponoc nawet przytkany filter paliwa moze to zapalic.
Tak czy inaczej podlacz pod dobry komputer.
I mnie dopadła teraz kontrolka epc. trzęsię silnikiem i mały siwy dymek z rury. Ale nie wiem czy to pompa, bo przed robieniem pompy dym z rury był taki, że nic nie było widać. Odpala normalnie, powietrza nie stwierdziłem przy zapalonej kontrolce.Specjalnie dziś sprawdzałem.
Dzieje się to zimnym silniku i przejechaniu niewiem, 2-3 km. 60 stopni silnik. Ale dopiero jak puszcze pedał gazu i obroty będą spadać, aż automat wrzuci sobie luz i to się dzieje w tym momencie. Jeszcze w czasie jazdy.
Gasze i odpalam ponownie i problemu nie ma. Od tam tej pory nic się nie dzieje. auto normalne. Na ciepłym nie ma problemu. Zauważyłem, że to się nie dzieje jak cały czas jadę i utrzymuje jakieś obroty. aż chyba do pewnego nagrzania silnika.
Dziś i wczoraj wracając z pracy specjalnie wymusiłem ta kontrolkę. Specjalnie puściłem gaz w tym samym miejscu.wczoraj i dziś. Epc się zapala.gaszę, odpalam i jest git.
Nie mogę nic znaleść na forum o takim przypadku więc piszę. Może ktoś miał takie coś. Na kompa dopiero jadę w poniedziałek i może coś będę wiedział więcej.
Zaznaczam, że będę wymieniał rozrusznik ale nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to.
Dzieje się to zimnym silniku i przejechaniu niewiem, 2-3 km. 60 stopni silnik. Ale dopiero jak puszcze pedał gazu i obroty będą spadać, aż automat wrzuci sobie luz i to się dzieje w tym momencie. Jeszcze w czasie jazdy.
Gasze i odpalam ponownie i problemu nie ma. Od tam tej pory nic się nie dzieje. auto normalne. Na ciepłym nie ma problemu. Zauważyłem, że to się nie dzieje jak cały czas jadę i utrzymuje jakieś obroty. aż chyba do pewnego nagrzania silnika.
Dziś i wczoraj wracając z pracy specjalnie wymusiłem ta kontrolkę. Specjalnie puściłem gaz w tym samym miejscu.wczoraj i dziś. Epc się zapala.gaszę, odpalam i jest git.
Nie mogę nic znaleść na forum o takim przypadku więc piszę. Może ktoś miał takie coś. Na kompa dopiero jadę w poniedziałek i może coś będę wiedział więcej.
Zaznaczam, że będę wymieniał rozrusznik ale nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Rafi, mam dokładnie to samo. Lucas po regeneracji. Od pewnego czasu, prawie zawsze rano zapala się ta kontrolka po przejechaniu kilku kilometrów. Po południu bardzo rzadko. Oczywiście wystarczy zgasić i zapalić jeszcze raz. Lucas na gwarancji, więc pojechałem do mechanika na wymianę. Ten nie stwierdził wady pompy, ale rozszczelnienie podgrzewacza paliwa. Ominął go bo każdy inny jaki miał dawał taki sam objaw. Wydawało, że wszystko jest ok. Po tygodniu objawy wróciły. Generalnie najlepiej jeździ jak jest zimny. W miarę nagrzewania jakby się rozstrajało, przy jeździe z górki nie bardzo wie jaki bieg ma wrzucić, w korku tez potrafi szarpnąć. Czasami nieźle. Ale też mam dyfer do wymiany, którego trudno dostać, może to dlatego. (3.64 z małą główką, przy okazji zapodam, może ktoś ma dobry.)
VIN:WDB2100041A215345
Automat
Automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości