Brak ładowania przed dodaniem gazu.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Brak ładowania przed dodaniem gazu.

Post autor: arax »

Witam wszystkich jako że jest to pierwszy mój post na tym forum.

Mam taki problem... po odpaleniu nie mam ładowania, dopiero jak dodam gazu i przegazuję to ładowanie pojawia się... 14,2V bez obciążenia, 13,8V na światłach i z dmuchawą (kontrolki i wszystkie światła zaczynają jaśniej świecić) i jest już w porządku nawet jak odpuszczę pedał gazu. Jak byłem u jednego elektryka to stwierdził że z alternatorem jest wszystko w porządku i muszę kupić nowe zegary bo to z nich nie wychodzi jakiś impuls wzbudzający :?: Możliwe to :?: Szukam potwierdzenia bo nie chciałbym na darmo wydać kasy. Jeszcze może ważny jest fakt że w tych moich zegarach nigdy nie paliła się kontrolka od ładowania, nawet jak wymieniliśmy żarówkę...

W210 96r. 2.2D
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ciezko potwierdzic bez ogledzin samochodu. ten elektryk sprawdzil regulator napiecia? moze podjedz do innego, niech co od siebie doda.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arax »

Zapomniałem napisać że regulator napięcia odpada bo wymieniłem na nowy 3 dni temu i bez zmian... :-(
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ten elektryk chociaz sprawdzil stan szczotek w alternatorze? pasek napiety na alternatorze jest odpowiednio?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arax »

fabek pisze:ten elektryk chociaz sprawdzil stan szczotek w alternatorze? pasek napiety na alternatorze jest odpowiednio?
Pasek nowy i dobrze napięty, szczotek nie sprawdzał bo nawet nie wyciagał alternatora... wszystko miernikiem.

Poszukam w tym tygodniu jeszcze jednego elektryka, mimo że ten to jeden z najlepszych mercedesiarzy w Warszawie... :roll:
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ciezko mi cos pomoc na odleglosc, radze jednak skupic sie na alternatorze. sprawadzic szczotki oraz diody. objawy masz jakby szczotki sie konczyly.

a teraz rozsmieszysz sie, ale uruchom silnik i kijem uderz pare razy w alternator. nie pytaj po co, tylko tak zrob :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

tym kijem postaraj sie trafic w regulator i sprawdz czy ladowanie sie pojawilo :roll:
arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arax »

tonidriver pisze:tym kijem postaraj sie trafic w regulator i sprawdz czy ladowanie sie pojawilo :roll:
Regulator nówka BOSCHA :-)
W210 1996r. 2.2D ELEGANCE
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

wyjmij alternator , sprawdz styki ktore dochodza do regulatora , przy okazji sprawdz stan pierscieni komutatora , jeden bedzie o polowe mniejszy po przebiegu 300 tys , po wiekszym przebiegu moze juz go wogule nie być i nawet nowe szczotki nie daja rady , mozesz drobnym papierkiem je poprzecieraz zgodnie z kierunkiem , nowy regulator boscha i co z tego nie moze byc wadliwy >??
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
114c

Post autor: 114c »

Nie napisałeś czy taka sytuacja jest od pewnego czasu, czy od początku kiedy masz auto. Ja spotkałem się z taką sytuacją kiedy do diesla był zamontowany regulator napięcia od benzyny, a ponieważ benzyna ma wyższe obroty biegu jałowego, to w dieslu efekt był taki, że ładowanie pojawiało się dopiero po przekroczeniu 900 obr/min.
arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arax »

Od poczatku ma te obiawy (2 lata), a regulator napiecia mam od 3 dni nowy, oryginalny i dobrany katalogowo.. wiec jest na bank od diesla.
W210 1996r. 2.2D ELEGANCE
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Brak ładowania przed dodaniem gazu.

Post autor: avandgarde »

arax pisze:Witam wszystkich jako że jest to pierwszy mój post na tym forum.

Jak byłem u jednego elektryka to stwierdził że z alternatorem jest wszystko w porządku i muszę kupić nowe zegary bo to z nich nie wychodzi jakiś impuls wzbudzający :?: Możliwe to :?: Szukam potwierdzenia bo nie chciałbym na darmo wydać kasy. Jeszcze może ważny jest fakt że w tych moich zegarach nigdy nie paliła się kontrolka od ładowania, nawet jak wymieniliśmy żarówkę...

W210 96r. 2.2D
Pozdrawiam.
Jeżeli elektryk stwierdził że nie ma wzbudzenia ,to czemu nie naprawił.Po odpaleniu auta na kabelku wzbudzającym musi się pojawić napięcie 12v,kabelek zasówa do licznika.Możesz do alternatora w miejsce wzbudzenia podać napięcie 12v i zaobserwować co będzie działo się z ładowaniem.Jeżeli faktycznie na kabelku nie ma wzbudzenia musisz dobrać się do zegarów.Może ten kabelek od wzbudzenia jest przetarty albo zimny lut w zegarach puścił.Raz łączy raz nie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
arax
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arax »

O dzięki... czyli jednak mogą to być zegary :roll: On je wyciągał i nawet nawet próbował zrobić jakieś obejście na krótko ale stwierdził że tam jakiś układ poszedł i że tego się nie da naprawić... :-(
P.S.
Ma ktoś takie zegary na sprzedaż :?: ;-)

I jeszcze jedno pytanie... czy jak włożę nowe zegary to przebieg będzie pokazywany po staremu czy w/g nowych zegarów... :?: :roll:
W210 1996r. 2.2D ELEGANCE
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Slyszalem ze przebieg jest zapisywany w dwóch miejscach czyli licznik i komputer.Ten z licznika da sie przestawic ale niewiem jak to sie ma potem do tego głównego.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przebieg bedzie z aktualnego licznika.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości