Nie zamyka się klapka wlewu paliwa

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Problem nieco podobny to dopisuję:
Przy otwieraniu auta z pilota w drzwiach wszystkie guziki idą w górę natychmiast, klapa bagażnika też od razu odblokowana a klapka wlewu paliwa zostaje zamknięta. Pompka pracuje dalej i po ok. 9 sekundach siłownik od klapki otwiera się i pompka przestaje pracować.
Przy zamykania z pilota czas pracy pompki to niecałe 3 sekundy i co najdziwniejsze klapka wlewu paliwa też błyskawicznie się zamyka.
Zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu sygnalizacja kierunkami jest prawidłowa. Trzepień siłownika od klapki przesmarowałem olejem syntetycznym w sprayu.
Żadnego syczenia nie usłyszałem ani z okolic siłownika klapki ani nigdzie indziej.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Albo brudny trzpień i siłownik, albo nieszczelność przy siłowniku klapki lub wewnątrz samej pompki.
Jest w niej niewielka membranka reagująca na nad/podciśnienie w całym układzie (w zależności od tego czy otwieramy, czy zamykamy auto), która wychylając się, powoduje zadziałanie stycznika wyłączającego silnik pompki.

Generalnie przy występowaniu nieszczelności w pneumatyce, najpierw objawia się ona przy nadciśnieniu, stąd opisane objawy mogą występować tylko w jedną stronę (przy otwieraniu).
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
MercedesGdynia
Posty: 24
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:27
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: MercedesGdynia »

jak zamyka inne drzwi to nie jest wina pompki. Zobacz czy po otwarciu zamka pilotem pompka (znajduje się pod tylnym siedzeniem) buczy. Jeśli tak to znaczy że padł siłowniczek od klamki wlewu. Nie ma opcji żeby był to bezpiecznik :) . Może tylko się zabrudził? Spróbuj go troche rozruszać. Dojście do niego masz dość łatwe od bagażnika, odsuwasz tapicerke wsadzasz ręke i możesz otworzyć lub zamknąć to ręką. Może też być to nieszczelny przewód, do klapki od pompki idzie osobny przewód tylko do tej klapki. ALe wtedy też pomkpa będzie buczeć.
Całe życie jeżdżę E-klassą:
1986-1988 - W114 - Trapez
1988-1991 - W115 - Przejściówka
1991-1995 - W123 - Beczka
1995-2010 - W124 - Klin
2005- W210
2010- W211
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

MercedesGdynia pisze: padł siłowniczek od klamki wlewu. Nie ma opcji żeby był to bezpiecznik :) . Może tylko się zabrudził?
Na Allegro zobaczyłem jak wygląda i jest nie rozbieralny. Ja też podejrzewam że to coś z siłownikiem, bo pompka pracuje a syków nie słyszę. Spróbuję go jeszcze przesmarwoać od strony wewnętrznej tzn. tam gdzie jest ta czerwona rączka do manualnego otwierania.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
MercedesGdynia
Posty: 24
Rejestracja: 29 mar 2010, o 18:27
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: MercedesGdynia »

Siłownik nie jest rozbieralny, ale jak jest zabrudzony to można go troche rozruszać mechanicznie. Choć moim zdanie jeśli pompka nie syczy to ten siłowniczek padł, one mają to do siebie że nie są trwałe, i po kilku latach każdy się zepsuje. Jeśli autko parkuje w garażu to można to otworzyć na stałe, jak nie to lepiej zrobić żeby nikt się tam nie dobrał. Pozdrawiam
Całe życie jeżdżę E-klassą:
1986-1988 - W114 - Trapez
1988-1991 - W115 - Przejściówka
1991-1995 - W123 - Beczka
1995-2010 - W124 - Klin
2005- W210
2010- W211
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

U mnie pompka chodziła, wyciągnąłem cały mechanizm, przy którym mamy czerwony plastik, który powinien być w środku, a był na zewnątrz. Włożyłem, smar w sprayu, poruszać, spray, poruszać, spray i tak kilka razy, włożyć i śmiga. Zobacz czy jak zamykasz drzwi to czy tam coś syczy, jeśli tak to zrób tak jak napisałem.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Konserwator
Posty: 3
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 16:23
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Konserwator »

W moim przypadku to pompka dawala powietrze na wszystkie sekcje oprocz tej odpowiedzialnej za klapke,wiec kupilem trojnik plastikowy i podpielem przewod od klapki pod drzwi kierowcy.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Może miałeś złą lub uszkodzoną pompę. U mnie wystarczyło dojść do mechanizmu od strony bagażnika, prysnąć czymś, ręcznie zamknąć, otworzyć i już śmigało automatycznie.

PS. Trochę odgrzebałeś temat.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Konserwator
Posty: 3
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 16:23
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Konserwator »

Zgadza sie z tym odgrzebaniem tematu. Po zamienieniu przewodow na pompce z przednimi drzwiami to one sie przestaly otwierac a klapka paliwa smigac, wiec sadze ze to ewidentna wina pompki, puki co patent z trojnikiem daje rade, w przyszlosci rozejze sie za nowa , sprawna pompką. Pozdro
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Post autor: Muniek »

Tylko pamietaj ze sa rozne modele tych pompek. Po VINie mozna dojsc ktora bedzie pasowala. Maja rozne oznaczenia.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości