Strona 1 z 24

NIVO PYTANIE

: 26 cze 2008, o 10:47
autor: ZDZICHOWIEC 69
MAM PYTANIE CZY W MERCEDESIE JEST REGULACJA NIVO?MAM BARDZO MIEKKI TYł BYC MOZE JEST COS USZKODZONE?BARDZO PROSZE KOGOS BY MNIE TROCHE OSWIECIł JAK TO DZIAłA I EWENTUALNIE DLACZEGO JEST TAKI MIEKKI

: 13 wrz 2008, o 19:41
autor: neo
...czyli podskakuje na każdym najmniejszym dołku? efekt piłki. Pierwsze co radzę zrobić to sprawdzić stan oleju i czy wogóle jest jeśli jest to wymień go na nowy. Koszt niewielki ok.150zł. oryginał jeśli nie pomoże niestety należy najprawdopodobnie wymienić gruchy czyli akumulatory ciśnienia. znajdują się one pod tylną kanapą samochodu. Mi kiedyś mechanik wymienił wszystko w odwrotnej kolejnośći zaczynając od wymiany amortyzatorów!!!! szok z dramatem. wystarczyło wymienić płyn!!! koszt jednej gruchy ok 500pln za oryginal. pozdro

[ Dodano: 2008-09-13, 21:49 ]
podałem to na przykladzie e - 124 94r.

: 13 wrz 2008, o 23:07
autor: Chudy
neo pisze:...czyli podskakuje na każdym najmniejszym dołku? efekt piłki.
Kolega ma chyba za miękki a nie za twardy...

: 14 wrz 2008, o 01:09
autor: kompressor
"gruchy czyli akumulatory ciśnienia. znajdują się one pod tylną kanapą samochodu."

....co ty za bzdety piszesz? pod kanapa to najwyżej znajdzie akumulator ale rozruchowy a nie ciśnienia

: 14 wrz 2008, o 16:33
autor: elspasoo
Kolego Zdzichowiec , nikt nie jest wróżką i dobrze by było podać jakie masz nadwozie o reszcie nie wspominając. :-?
Jeśli to kombi. Gdy uszkodzone są gruszki może być twardy gdy membrana została uszkodzona lub za miękki gdy membrana jest wyciągnięta. Sprawdź ilość płynu w układzie, jeśli będzie bardzo mało poszukaj gdzie może być wyciek najczęściej siłowniki, jeśli jest sucho to do wymiany masz gruszki są przy każdym tylnym kole ,przy podłodze. Przy okazji warto wymienić płyn. Koszt nowych ,np febi czyli praktycznie oryginał to 150 zł/szt

: 14 wrz 2008, o 18:11
autor: neo
napisałem wcześniej, że podaję odp. na przykładzie E-124 combi tam akurat dostęp do akumulatorów ciśnienia jest za tylną kanapą...co się tyczy akumulatora to napewno jest pod maską samochodu bynajmniej w modelu E280 combi. Pozdrawiam neo

: 17 lis 2008, o 15:07
autor: michał100
mam pytanie mam zawieszenie nivo i mam dylemat na jakiej on zasadzie działa i czy morzna go samemu regulowaćdziękuje za odpowieć i pozdro

: 17 lis 2008, o 17:05
autor: tonidriver
neo pisze:napisałem wcześniej, że podaję odp. na przykładzie E-124 combi tam akurat dostęp do akumulatorów ciśnienia jest za tylną kanapą...co się tyczy akumulatora to napewno jest pod maską samochodu bynajmniej w modelu E280 combi. Pozdrawiam neo
to chyba nie jest forum w124 ?

[ Dodano: 2008-11-17, 17:07 ]
elspasoo pisze:Kolego Zdzichowiec , nikt nie jest wróżką i dobrze by było podać jakie masz nadwozie o reszcie nie wspominając. :-?
Jeśli to kombi. Gdy uszkodzone są gruszki może być twardy gdy membrana została uszkodzona lub za miękki gdy membrana jest wyciągnięta. Sprawdź ilość płynu w układzie, jeśli będzie bardzo mało poszukaj gdzie może być wyciek najczęściej siłowniki, jeśli jest sucho to do wymiany masz gruszki są przy każdym tylnym kole ,przy podłodze. Przy okazji warto wymienić płyn. Koszt nowych ,np febi czyli praktycznie oryginał to 150 zł/szt
Od febi do oryginalu jest jak od nas do australii. Febi to syf. Banany z tylu w zawieszeniu wytrzymują 1/10 tego co lemforder.Nie polecaj nikomu febi jesli niechcesz miec wrogów 8-)

: 18 lis 2008, o 09:19
autor: elspasoo
Jeśli pojawi się post o bananach chętnie posłucham twojej opinii, jeśli rozmawiamy o nivo i gruszkach ,to moja opinia wynika również z praktyki. Twoje rozumowanie jest mniej więcej takie...skoro mercedes rdzewieje to znaczy że jest do d..y. Olej do nivo fabrycznie zalewany jest Febi , czyli mój układ dawno powinien być sie rozlecieć ....bo przecież twoje banany....

: 18 lis 2008, o 10:39
autor: windykatorek
sprawdz jesli jest zamiekki lub nie działa nivo , do wahacza jest przyczepiona dzwignia ktora otwiera i zamyka zawor , auto siada zawor sie otwiera i puszcza cisnienie na gruchy auto sie podnosi zawor sie zamyka , czesto spada lub gnije to ramie oblukaj

: 21 lis 2008, o 21:34
autor: elspasoo
Windykatorek , gdyby był problem z regulatorem auto stało by za nisko albo za wysoko, albo w ogóle by nie regulował. Za amortyzację odpowiadają gruszki, jeśli układ jest szczelny i jest płyn to nie widzę innej możliwości.

: 21 lis 2008, o 21:44
autor: windykatorek
dobrze mowisz ale gruszki sa elementem wykonawczym gora doł , gruszki naełnia płyn a zeby je napełnił musi otworzyc sie zawor , jak za wysoko zawor sie zamyka , jak za nisko zawor sie otwiera i pompuje płyn pod cisnieniem i podnosi auto :)

: 22 lis 2008, o 14:16
autor: rafafter
PANOWIE!!!! MAM E KLASE W 210 Z 97 ROKU I SIEDZI MI NISKO......... OLEJ JEST , SZCZELNY UKŁAD TEŻ JEST.. GRUSZKI SĄ OK. A JAK WSIADŁO 5 OSÓB TO NIE PODNIÓSŁ --------------POMOŻECIE ?????? POZDRAWIAM

: 22 lis 2008, o 17:46
autor: michal55yh
Czy te NIVO ma każdy okular, czy tylko było ono dostępne jako opcja dodatkowa? Po załadowaniu mojego Mercedesa (np. 5 osób lub pełny bagażnik) tył samochodu "siedzi". I stąd zrodziło się moje pytanie.

: 22 lis 2008, o 19:22
autor: trocin
Kazdy kombi ;-) sedan za doplata jako opcja