Zawieszenie w AVANTGARDZIE u was też szybko leci zawiecha?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

e320cdi

Zawieszenie w AVANTGARDZIE u was też szybko leci zawiecha?

Post autor: e320cdi »

Witam !
Mam pytanko czy w waszych MB też tak szybko leci przednie zawieszenie mianowicie łączniki stabilizatorów w avantgardach??? Nie dawno wymieniałem i znów to samo znów stuki a robiełem całą zawiechę przednią i znów puki łączników ehhh .. wwrrr !! ;)
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

e320cdi, kolego to nie tylko w Avantgarde. To są właśnie bolączki naszych Okularków ale również w202. Jeśli chodzi o łączniki to nie oplaca sie kupować zamienników stwierdzilem bo szybko padają. Troche dolożyć i kupić orginalne.

ja dzisiaj kupilem amorki na przód.
Co sie stalo mam wersje w VINIE elegance... ale okazało się , że po wyjściu z fabryki zawieszenie było zmieniane i jest AVANTGARDE..... Musze tylko wymienić plyn od NIVO i bedzie ok ;)

Pozdrawiam
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
irekgaz
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Niestety zawieszenie to ogromny minus okularnika, zrobiłem 55000 km i wydałem już kupę kasy na to zawieszenie!
www.autocentergaz.pl
W210 E200T kompresor
WDB2102481B366443
kokos
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 23 lut 2008, o 00:03
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: kokos »

Co jaki czas należy wymieniać ten płyn od nivo??????i jakie są oznaki złużycia owego płynu????
W210 Avantgarde 98r.
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Ja mam W210 od 5-msc. na początku wymieniłem, łączniki stabilizatorów i drążki skośne górne w tylnym zawieszeniu. Na razie wszystko jest ok, więc nie mogę się wypowiedzieć. Wiem, że można zmienić tzn. podnieść zawieszenie i będzie jak w elegance, trzeba wymienić sprężyny i amorki, tylko jak to będzie wyglądało :cry: Zawieszenie w avangarde jest b. dobre tylko nasze drogi są do d... i się sypią. Co do NIVO to też interesuje mnie jego eksploatacja, jaki olej, jak często wymieniać, na co zwracać uwagę itp.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Panowie z tym zawieszeniem to bez przesady :!: Jak ktoś kupil zaniedbanego szrota to robi co chwile a jak nie to wszystko poza łacznikami trzyma sie przyzwoicie. Poza tym ceny dobrych zamienników zeszły na ziemie. A tak wogóle to witam wszystkich ;-)
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

Budzy, olej powinno sie wymieniać tak jak wymieniasz oleje w silniku...

Kupuje sie specjalny olej do zawieszeń hydraulicznych (najlepiej na licencj MB) litr oleju kosztuje 80zl (przynajmniej ja tyle placilem)
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

MikiPOZ pisze:Budzy, olej powinno sie wymieniać tak jak wymieniasz oleje w silniku...

Kupuje sie specjalny olej do zawieszeń hydraulicznych (najlepiej na licencj MB) litr oleju kosztuje 80zl (przynajmniej ja tyle placilem)
To podpowiedz jeszcze ile go wchodzi w układ i jak wyglada spuszczenie starego, bo powiem szczerze że nie miałem nigdy doczynienia z tym "ustrojstwem" (mitsu sigmy nie licze :mrgreen: ). A ten olej to chyba zwykły ATF.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Mały v8 pisze: A ten olej to chyba zwykły ATF.
To nie ATF :!: . Są to oleje ZHM. Przeczytaj numer na korku zbiornika NIVO. Są dwa rodzaje oleju. Norma MB 343

Do starszych modeli 000 989 91 03
Zamiennik FEBI 02615

i
001 989 20 03 ( ASO 68 brutto)
Zamiennik FEBI 21648 (50 zł butto)

Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

To jeszcze dodaj jakiś mały instruktarz gdzie to się spuszcza , ile tego wchodzi , czy to sie nie zapowietrza itd. :roll:
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Mały v8 pisze:To jeszcze dodaj jakiś mały instruktarz gdzie to się spuszcza , ile tego wchodzi , czy to sie nie zapowietrza itd. :roll:
Nigdy tego nie robiłem ;-) ale jakbym miał się zabrać ( a pewnie to zrobię niedługo) to
- potrzeba ok 3 litrów odpowiedniego oleju ZHM
- pojemnik na stary olej - meże być micha
- jakiś wąż
i browar oraz pomocnik chociaż ten drugi nie koniecznie.

Tak na logikę to płyn do zbiornika nivo wraca górą więc odpinamy górny wąż łączymy z naszym wężem i tak przedłużony koniec wkładamy do michy. Mamy już otwarte flaszki z olejem nowym. Pomocnika wsadzamy za kierownicę i każemy odpalić reaktor. Pompa zaczyna wypluwać nam do michy stary olej a my do zbiornika wlewamy świerzy. Należy uważać coby pompa nie ściągneła całego oleju ze zbiornika. Dlatego pomocnik pilnie nas obserwuje i w sytuacji kryzysowej bo butelka nam upadła, lub nie możemy trafić strugą oleju do zbiornika, ma natychmiast wyłączyć motor.
Jeżeli nic nie spodziewanego nie zachodzi to pompa wyrzuci stary olej a jak dolewaliśmy odpowiednio właściwie i szybko nowego to nic nam się nie zapowetrzy. Podłączamy z powrotem wąż górny, sprawdzamy poziom oleju w zbiorniku i to prawie na tyle.
Możemy napić się browara.
W zbiorniku na górze jest jakiś filtr. Może go też trzeba wymienić ??

PS. A właściwie temat był o zawieszeniu. To powiem, że dziś miałem umówiony termin i cała zawiecha została zrobiona. Dwie tulej pływające z tyłu, poduszki ławy, sworzeń, oczywiście znamienite łączniki stabilizatra, jeszcze jakieś tuleje z przodu. Co nieco kosztowało ale warto było. Cisza żadnego pukania, stukania. Bez porównania do tego co było wsześniej. Ciekawe na ile kkm naszych dróg starczy ?
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
MikiPOZ
Posty: 76
Rejestracja: 14 lut 2008, o 19:27
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiPOZ »

JarekW, powiedz mi prosze ile Cie to kosztowało ?
MB E320 CDI Elegance Sedan - obniżony -50/-50 + 17"
MB S320 CDI - 18" AMG, Airmatic, Ciemny kolor z jasnym wnętrzem
MB 123 300D Sedan 78' - W trakcie przywracania do stanu wyjścia z fabryki ;)
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Ja zmienialem z przodu oba drazki i jedna koncowke, z robota wyszlo 250zl.
Reszta zawiechy jak na razie bez uwag... ;-)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

MikiPOZ pisze:JarekW, powiedz mi prosze ile Cie to kosztowało ?
Zakres taki jak wyżej opisałem z materiałami (zamienniki lecz nie badziewie) to było 9 stówek. Czas do odbioru auta ok. 3,5 h.
Aha wcześniej jeszcze doszła dycha bo tyle u gości kosztuje sprawdzenie zawieszenia i określenie co jest do wymiany/ naprawy, oraz wycena.
Teraz przyjemność z jazdy bezcenna :-)
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

JarekW pisze:
Mały v8 pisze: A ten olej to chyba zwykły ATF.
To nie ATF :!: . Są to oleje ZHM. Przeczytaj numer na korku zbiornika NIVO. Są dwa rodzaje oleju. Norma MB 343

Do starszych modeli 000 989 91 03
Zamiennik FEBI 02615

i
001 989 20 03 ( ASO 68 brutto)
Zamiennik FEBI 21648 (50 zł butto)

Pzdr.


Odgrzeje troche temat , dziś byłem zorientowac się o płyn do tego samopoziomowania, i pierwszy zamiennik jak najbardziej istnieje (19pln za litr), ale o drugim (FEBi 21648) nikt nie słyszał. Czy przypadkiem nie pomyliłes numerów ? i ew w jakiej sieci sklepów go kupiłes?
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości