Obniżanie zawieszenia classic

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

glancek
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2012, o 22:43
Lokalizacja: Częstochowa

Obniżanie zawieszenia classic

Post autor: glancek »

Czy jest sens obniżać mojego budynia, jak to wygląda z fachowego punktu widzenia?
Czy założenie samych sprężyn na orginalne amortyzatory zda rezultat? Oczywiście wizualny bo o skuteczności bez kompletu nie ma mowy.
Jak się za to w razie czego zabrać? i czy jest sens na nasze polskie warunki robić taki zabieg?
Felgi posiadam 18'' Et45 8J opony 225/40 dystanse przód 15mm tył 25mm i na razie w komforcie jazdy nie ma jeszcze tragedii, ale wizualnie lekka gleba by mu nie zaszkodziła, chodź naprawde się waham czy nie zrobie z niego samochodu którym strach się będzie ruszyć żeby czegoś nie urwać, albo żeby mi plomby z zębów nie powypadały :)
Fachowcy specjaliście, POMOCY :)
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Na początek sprawdź jakie masz gumy na sprężynach, bo jeśli masz 4-5 cycków, to kup w ASO gumy z 1 cyckiem i to Ci już ładnie opuści auto. Jeśli nadal będzie mało, to zakładaj sprężyny od avantgarde, ja właśnie tak mam (amory oryginał) i bardzo przyjemnie się jeździ.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
glancek
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2012, o 22:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: glancek »

sprężyny na przód musze kupić, ponieważ otuż bo były skrócone z powodu uszkodzenia kawałka, dlatego zastanawiam się czy nie kupić 4 sprężyn od avangardy zamiast kombinować z "tunningowymi" wynalazkami.
W210 E200 2002r. Vanila Black WDB2100071B495095
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

No skoro tak, to kupuj 4 od avy i zakładaj :) Koszt używek 50-100zł/szt
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
glancek
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2012, o 22:43
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: glancek »

Zasadnicza kwestia z mojej strony, od obojętnie jakiej wersji silnikowej sprężyny będą pasowały czy mam konkretnie pod swój silnik szukać, czy od przed lifta też by były dobre, bo od kombiaka to juz raczej napewno odpadają :)?
W210 E200 2002r. Vanila Black WDB2100071B495095
Awatar użytkownika
Autoholik
Posty: 413
Rejestracja: 26 cze 2011, o 15:33
Lokalizacja: Okolice Poznania

Post autor: Autoholik »

Najlepiej jakby sprężyny była od takiej samej wersjii silnikowej jak masz :D .
ex:E320 CDI V6 na taxi :)
exE60 3.0 R6 N52 NA TAXI :)
ex:S210 E320 V6 na TAXI :)
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

glancek, jeśli Ci się uda to kup cały komplet od avy, czyli amory+sprężyny. Zarówno to i to jest krótsze niż od classica i elegance. Piszę o tym gdyż ważna jest też kwestia "dobijania" na dołkach w drodze. JohnyPixel dobrze Ci radzi, ale musisz z nim uzgodnić kwestię kół żeby Ci nie ocierało w dołkach.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Nie będzie obcierać, ja mam u siebie felgi 18", 8J, ET35 (chwilowo bez dystansów, docelowo planuje 15mm tył i 5mm przód, albo 10mm przód i 20mm tył), sprężyny od avy i gumy z 2 cyckami (jutro zmieniam na z 1 cyckiem :D) Jest nisko i jedyne co to czasem jak mam 4 osoby na pokładzie to na muldach zahaczę wydechem. Opony przód 225/40, tył 235/40.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Johny, a jak u Ciebie wygląda sprawa wpadania auta w dołki? Masz 3-litrową krówkę która trochę waży i jak to się ma do nadkoli? nie obciera Ci przy niższych sprężynach?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Nie jest źle, nie zdarzyło mi się chyba jeszcze, że na zwykłej drodze mi coś obtarło. Czasem się zdarza jedynie, że np cofam z podwórka na ulice (podwórko mam niżej niż poziom drogi) i jak już tył jest na ulicy a ja mam koła dosyć mocno skręcone to słychać, że przednie koło lekko ociera o nadkole, ale to chyba jedyny przypadek. Mimo, że mam amortyzatory seryjne (jest bardziej miekko niż na seryjnych ava, mam porównanie z 270CDI mojego ojca, on ma avantgarde), to przy normalnym użytkowaniu auta, czy to trasa, czy miasto nie zdarzyło mi się jeszcze chyba, żebym kołem zahaczył o nadkole czy błotnik. Jeśli już gdzieś przytre to podwoziem, wydechem lub hokejem (przy obniżonym zawieszeniu uwaga na belke pod chłodnicą!)
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

No to bardzo istotna i ciekawa informacja, bo tak mnie zastanawiało jak w praktyce wygląda użytkowanie sprężyn avy i reszty eleganca/classica, dzięki bardzo :)
glancek! wrzuć koledze "pomagasa" bo ja nie mogę a należy mu się za wkład w ten temat.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Z obniżonym zawieszeniem trzeba nauczyć się jezdzić, przede wszystkim bardziej uważać i obierać taki tor jazdy, aby auto jechało jak najbardziej po równym, a dziury brać między koła. O jeździe po krawężnikach trzeba zapomnieć, no ale w końcu my kierowcy gwiazdek nie jezdzimy po krawężnikach. Jedyne co to np. przy parkowaniu gdzie przed przednim zderzakiem pojawia się krawężnik należy uważać, aby nie uderzyć hokejem, bądź też wspomnianą belką pod chłodnicą. O tej belce wspominam, gdyż jest wykonana ona z dosyć cienkiego materiału i dosyć łatwo ją pogiąć i przede wszystkim - przesunąć do tyłu. W rezultacie chłodnica cofa się również do tyłu i kwestią czasu jest fakt, kiedy rozpędzone śmigło wiska uderzy nam w chłodnicę (niestety miałem taki przypadek, dlatego też uczulam), no chyba ze ktoś ma wiatrak elektryczny (CDI), ale 2,2D ; 2,9D ; 3,0D mają wiska, więć warto zwrócić na to uwagę. Ja u siebie zastosowałem taki mały patent i przyspawałem 3 płaskowniki (od sanek do tej belki), kończą się prawie przy samym hokeju, ugiąłem je trochę tworząc takie płozy, teraz jak na coś najadę, to jest duża szansa, ze się ślizgnie, poza tym płaskowniki troche usztywniły i wzmocniły konstrukcje, więc ewentualne uderzenia o jakieś kamienie czy krawężniki nie powodują od razu, że belka się cofa.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Jest dokładnie tak jak piszesz. Dorzucę jeszcze że w przypadku obniżonego zawieszenia komplet osłon uważam za obowiązkowy. Ja generalnie parkuję "przed" krawężnikami i unikam gwałtownych spadków powierzchni. Jednak mimo to pokonywanie tras w avie to bajka, zakręty bierze niczym przyklejony poduszkowiec. Nawet frajdę mi sprawiają sytuację gdy wyprzedzam "na szybkiego" żeby zdążyć lub "wyglądam" zza "spowalniacza", auta nie buja na boki gdy zmieniam pasy ruchu i klei się toru jazdy niczym przyklejony. Prawie jak w F1 :D
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości