Wymiana tuleji stabilizatora przód ,przestroga

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie

Wymiana tuleji stabilizatora przód ,przestroga

Post autor: maciek_strusiek »

Witam wszystkich !
chciałem wszystkich przestrzec jeśli przyjdzie Wam do głowy wymieniać tuleje stabilizatora przedniego to koniecznie podgrzejcie śruby, którymi obejmy są przykręcone do podłużnicy,

ja niestety wyszedłem na chwile z warsztatu ( zawsze pilnuje mechanika) i urwali 3 śruby z 4 , jedna tylko wyszła , okazało się że są na klej wkręcane , a ten poje :evil: majster mi je pourywał zamiast podgrzać i wykręcic , masakra , na koniec dospawali mi szpilki do podłużnicy i przykręcili ten stabilizator, ale nie wiem ile to wytrzyma , :cry: :cry:

Będę musiał chyba wyciąć w najbliższym czasie tą częśc podłużnicy z obu stron i wspawać blachę 2mm ze wspawanymi nakrętkami żeby to jakoś się trzymało :-(
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
górol
Posty: 16
Rejestracja: 7 lis 2009, o 18:54
Lokalizacja: żywiec

Post autor: górol »

z szacunkiem :mrgreen: aż Ci zazdroszcze takiej wiedzy .
123 300d 126 300td 124 280E obecniew210 300td Avantgarde AUTOMAT
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

TULEJE STABILIZATORA PRZEDNIEGO ? a nie gumy ? u mnie poszło jak po masle , bez zadnego grzania . ale moze ja mam inaczej ??
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

bartpol1, moze juz wczesniej bylo ruszane i kleju bylo malo.
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

Pierwsze słysze, że na klej śruby skrecane !
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

wczesniej ? ja mam przebiegu - teraz - 118 000 MB az takie słabe :mrgreen:

[ Dodano: 2010-12-12, 14:34 ]
remigiusz pisze:Pierwsze słysze, że na klej śruby skrecane !
to to zapamietaj - bo tak jest - tyle , ze nie wiem czy akurat te sruby i czy jest to klej (taki w dosłownym tego słowa znaczeniu ) to też bym sie kłócił - ale chyba wiekszosc wie co kolega miał na mysli .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

ok
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

maciek_strusiek, Za pomysł dospawania szpilek powinieneś oskarżyć "majstra" o usiłowanie morderstwa.Zrób to porządnie,tz jedź na warsztat,który wykręci pourywane śruby.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Chyba byłeś u kowala
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

mesio14 pisze:Chyba byłeś u kowala
Na pewno tak było-i w dodatku u ,,zimnego kowala"(atut młot i przecinak)

maciek_strusiek pisze:Będę musiał chyba wyciąć w najbliższym czasie tą częśc podłużnicy z obu stron i wspawać blachę 2mm ze wspawanymi nakrętkami żeby to jakoś się trzymało :-(
Masz rękojmię na naprawę-niech on się martwi jak spie..Powiedz,że jedziesz do rzeczoznawcy.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Poprzedni mechol zadal gwinty klejem beztlenowym typu Loctite a powinien daz uszczelniacz gwintów, słaby i demontowalny, antykorozyjny dla gwintu.
Dać chłopu chemię to bidy narobi.

Tylko precyzyjny palnik na to pomoże. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

raczej urzadzenie o którym tu pisałem do podgrzewania nakretek i srób :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
maciek_strusiek
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, o 21:24
Lokalizacja: Końskie

Post autor: maciek_strusiek »

śrub sie nie wykręci bo zaspawane, :-( , jedyne co mozna zrobić to tak jak napisałem poprzednio, wyciąć kawałek podłużnicy ze starymi nakrętkami i wspawać nową część , odkręcic starych też się nie dało bo reszta śruby była schowana tak ze 2 mm że nawet nie sie nie dało dospawać ,
a śruby twarde (10,9) że nie dali rady rozwiercić, sam nie wiem jak takie twarde śruby mogły się urwac , masakra :-(

a ten klej to tak jak baca napisał to chyba Lockkit -niebieski był
MB W210 E290 TD 96r. WDB 2100171A164694
250tyś przebiegu- silnik żyleta ,
blacha gnije jak polonez :(
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

maciek_strusiek pisze:a śruby twarde (10,9) że nie dali rady rozwiercić, sam nie wiem jak takie twarde śruby mogły się urwac
oczywiście, że da się rozwiercić. są dużo twardsze materiały, z których wykonuje się wiertła dużo twardsze niz norma 10.9.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, o 09:58 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

twardosc materiału ... opisze tu przypadek kolegi ktory nabył samochód VW passat 1.9 tdi w niemczech .
Co tam sie stało ? otóż jak wielu tu zapewne wiadomo koło napedzajace pasek roarzadu te przykrecane do wału napedowego, a ktore jest na klinie podlega wymianie praktycznie co wymiana rozrzadu , albo co drugą . Jezeli dolne koło pasowe ktore jest przykrecane do owego mniejszego koła napedzajacego rozrzad ma bicia , to juz wiadomo ze dzieje sie tam coś złego . Tak też trafił kolega .
po oddaniu do mechanika samochodu by owe bicie koła zlikwidował okazało sie , ze jest problem . Ktoś wywiercił w tym mniejszym kole (od rozrzadu ) dwa otwory które przechodziły az do wału napedowego . Mechanik nasz w głowe zachodził jakim oni to wiertłem robili, ze w wale wywiertali dwa otwory i po co , czemu to miało sluzyc? Tak ze da sie wywiercic w tak twardym materiale jakim jest wał napedowy . Oczywiscie nic to nie dało . Zamysł kogos kto to robił był taki , ze owe wywieratane dwa otwory w które to wbito dwa stalowe prety majace robic za dodatkowe kliny i tak scieło . Wystarczyło kupic nowe to koło , ktore kosztuje u nas cos koło 40 zł i dać nowy klin , i było by po sprawie - dlaczego ktos w niemczech tak to zrobił ?? zagadką jest okrutną
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości