tuleje pływające wahliwe

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

tuleje pływające wahliwe

Post autor: mayday2007 »

Witam,
Wiem że jest na forum o tym dużo ale akurat najważniejszej dla mnie informacji nie znalazłem.Otóż chodzi o to czy aby wyprasować tuleję wahliwą trzeba popuścić wszystkie drążki dochodzące do zwrotnicy?Bo zwrotnica wraz z tuleją wchodzi do wahacza więc domyślam się że przez wahacz raczej się jej nie wyciśnie?Robił to ktoś już jak to wygląda z wyprasowaniem sobie proadzę tylko che wiedzieć ile czasu muszę na to poświęcić bo jak trzeba wykręcać całą zwrotnice to na pewno dużooo
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Nie musisz całego wachacza wyciągac ani żadnego drązka odkręcac,najlepiej ją wyprasujesz sruba 12drobny gwint i pare pasownych tulejek i idzie dobrze,chyba że masz jakis oryginalny wyciskacz
E 270 CDI 2000r, lift, manual
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mayday2007 »

aha czyli co wystarczy odkręcić tylko śrubę mocującą i podnieść sobie lekko np podnośnikiem troszkę zawieszenie i będę miał to na wierzchu tak?
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Dokładnie tak
E 270 CDI 2000r, lift, manual
rafał107
Posty: 38
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 14:27
Lokalizacja: siemianowice sl

Post autor: rafał107 »

ja na warsztacie robie to tak odkręcam wahacz z tuleji jeśli podniesiesz tarcze razem z drążkami to on sam wyskoczy żeby go przytrzymać to wsadż sobie pomiędzy kawałek drewienka póżniej mam dorn dotoczony na rozmiar tuleji ty możesz sobie coś wykombinować na rozmiar tuleji i go wybijam dość mocno siedzi więc musisz użyć trochę siły spokojnie nic się nie stanie podczs wybijania ja tak wybiłem multum tuleji jak wyjdzie to UWAGA nigdy ale to nigdy się nowej tuleji nie wbija bo po krótkim czasie będzie znowu do wymiany musisz ją wcisnąć jeśli nie masz przyrządu to coś złożysz z śruby i podkładek i przykręcasz w odwrotnej kolejności. w tuleji jest łożysko i smar jest ona dość delikatna ale pomysł jej budowy jest dobry bo sprawdza się już tyle lat w 124 były a teraz są w naszych damach!!!
300TD KOMBI AVANTGARDE 97r.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

W srodku nie ma łożyska tylko tulejka wygląda jak z teflonu
E 270 CDI 2000r, lift, manual
rafał107
Posty: 38
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 14:27
Lokalizacja: siemianowice sl

Post autor: rafał107 »

tulejki są w tańszych a lemferder ma łożysko
300TD KOMBI AVANTGARDE 97r.
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

rafał107 pisze:tulejki są w tańszych a lemferder ma łożysko
No to chyba w Mercedesie wstawiali na produkcji te tańsze :-D , bo ja orginalną zużytą tuleję rozłożyłem, żeby zobaczyć jak jest zbudowana, i był w środku teflon.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości