Strona 1 z 1

Zawieszenie NIVO w E55 AMG

: 11 gru 2010, o 14:45
autor: e55amg
DZień dobry. Mam mały problem jestem posiadaczem Mercedes E55 AMG w210 (1999 rok produkcji w wersji AVANTGARDE). Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa przyciski ADS i czy po jego na ciśnieciu auto powinno sie obniżyć, ponieważ mój przód w nim jest tak strasznie nisko ze jadac po dziurach ocieram oponmi o srodek nadkola sprawdzłem kable przy amortyzatorach sa cała ale reszty wogole nie kumam gdzie jest pompa nivo gdzie jest dzwignia do regulacji nivo pod samochodem i czy wogole ustawia sie wysokość za po moca tego przycisku czy zupałenie inaczej. proszę o dokładna odpowiedź żebym mógł sam sobie to sprawdzić.Dziekuję i Pozdrawiam.

: 11 gru 2010, o 14:50
autor: Leonidas79
e55amg pisze:ponieważ mój przód w nim jest tak strasznie nisko ze jadac po dziurach ocieram oponmi o srodek nadkola
Jaki masz rozmiar opon i felg, bo to tu może być przyczyna a nie w zawieszeniu.

: 11 gru 2010, o 14:56
autor: e55amg
Leonidas79 pisze:
e55amg pisze:ponieważ mój przód w nim jest tak strasznie nisko ze jadac po dziurach ocieram oponmi o srodek nadkola
Jaki masz rozmiar opon i felg, bo to tu może być przyczyna a nie w zawieszeniu.
sorki niewiem jak sie tutaj odpisuje wiec jak cos to przepraszam. takie jak zaleca AMG z przodu 245/35/18 tył 265/35/18. servis mówił ze on ma nivo wiec powinien sie unosić i opuszczać

: 11 gru 2010, o 15:02
autor: Leonidas79
e55amg pisze:takie jak zaleca AMG z przodu 245/35/18
AMG zaleca 235/40R18, więc twoje są szersze o 5 mm z każdej strony i może o właśnie te 5 mm za dużo. Podaj jeszcze ET felg.

[ Dodano: 2010-12-11, 15:04 ]
e55amg pisze:servis mówił ze on ma nivo wiec powinien sie unosić i opuszczać
Nivo działa automatycznie zależnie od obciążenia.

: 11 gru 2010, o 15:05
autor: e55amg
Leonidas79 pisze:
e55amg pisze:takie jak zaleca AMG z przodu 245/35/18
AMG zaleca 235/40R18, więc twoje są szersze o 5 mm z każdej strony i może o właśnie te 5 mm za dużo. Podaj jeszcze ET felg.

[ Dodano: 2010-12-11, 15:04 ]
e55amg pisze:servis mówił ze on ma nivo wiec powinien sie unosić i opuszczać
Nivo działa automatycznie zależnie od obciążenia.
Niewiem szczerze jakie jest et ale sa chyba orginalne. I to może mieć wpływ na to ze zawieszenie nie pracuje góra dół. a tak wogóle to tym właśnie przyciskiem ADS włacza sie obniżanie i podnoszenie zawieszenia...??

: 11 gru 2010, o 15:18
autor: Leonidas79
e55amg pisze:I to może mieć wpływ na to ze zawieszenie nie pracuje góra dół. a tak wogóle to tym właśnie przyciskiem ADS włacza sie obniżanie i podnoszenie zawieszenia...??
Nie ma wpływu na pracę zawieszenia, ale ma wpływ na to, że opona jest "za duża" i w skrajnych przypadkach nie mieści się w nadkolu. ADS zmienia rodzaj tłumienia nierówności (sport - komfort), wysokości raczej nie zmienia (ale nie jestem pewien na 100%) i utrzymuje auto w "poziomie" niezależnie od rozkładu obciążenia na osie.

: 11 gru 2010, o 15:22
autor: e55amg
Leonidas79 pisze:
e55amg pisze:I to może mieć wpływ na to ze zawieszenie nie pracuje góra dół. a tak wogóle to tym właśnie przyciskiem ADS włacza sie obniżanie i podnoszenie zawieszenia...??
Nie ma wpływu na pracę zawieszenia, ale ma wpływ na to, że opona jest "za duża" i w skrajnych przypadkach nie mieści się w nadkolu. ADS zmienia rodzaj tłumienia nierówności (sport - komfort), wysokości raczej nie zmienia (ale nie jestem pewien na 100%) i utrzymuje auto w "poziomie" niezależnie od rozkładu obciążenia na osie.[/qu
W takim razie jak ustawia sie wysokość zawieszenia zeby wyło wyżej lub niżej...?

[ Dodano: 2010-12-11, 15:24 ]
w takim razie jak ustawia sie zawieszenie zeby było wyżej niżej....??

: 11 gru 2010, o 15:27
autor: Leonidas79
e55amg pisze:w takim razie jak ustawia sie zawieszenie zeby było wyżej niżej
Nie wiem czy jest taka możliwość, poczekaj aż odezwą się inni użytkownicy E 55 bądź E 50. W każdym razie zbyt szerokie opony mogą być przyczyną obcierania itp.

: 11 gru 2010, o 15:31
autor: e55amg
OK. Dziękuje.... :-)

: 11 gru 2010, o 15:47
autor: kowal755
Wysokości nie ustawisz sobie.
ADS służy tylko i wyłącznie do tego, aby utwardzić zawieszenie. Jeśli lampka na przycisku jest zapalona to masz utwardzone zawieszenie, jeśli się nie pali to masz trochę bardziej miękkie. Ot, cała filozofia.

: 11 gru 2010, o 18:14
autor: e55amg
Interesuje mnie czy można Obniżyć jakoś zawieszenie w samochodzie lub podwyżyc ponieważ jak dzwoniłem do servisu to oni powiedzieli ze jest taka mozliowść. ale niestety nie potrafia tego wyjaśnic prze telefon, z tąd moje pytanie poniewż myślałem ze jest coś takiego jak w mercedesie W220 S-klass ze można samemu soebie poziomowac wewnątrz auta wysokość zawieszenia. Możę ktoś wie jak to sie robi......???

: 11 gru 2010, o 18:28
autor: kowal755
Można zamontować dłuższe sprężyny.
W niektórych W210 można tak robić, bo mają airmatic, którego żaden W210 nie ma.

: 11 gru 2010, o 18:37
autor: e55amg
aha bo ja słyszałem o czym stakim ze po wcisnieciu przycisku własnie tego od utwardzania zawieszenia gdzy sie zawieszenie utwardzi to dodatkowo sie obniża a gdzy sie wyłaczy idzie do góry.... Dlatego pytam czy coś takiego jest czy niestety nie ....??

: 11 gru 2010, o 19:18
autor: kowal755
Nic się nie obniża ani nie podwyższa.